Gå til innhold

"Vil bare prate litt", hvorfor går de aldri bort til menn?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Helene1982 skrev (1 time siden):

Denne tråden har en enorm motvilje til å akseptere at det kvinner ønsker fra fremmede menn, er at de respekterer et nei, eller en avvisning. Jeg har store problemet med å se hvorfor tall på voldsforbrytelser fra Danmark surret inn i en youtubefilm, er mer nyttig for ar menn skal akseptere at det å ha en samtale med noen er ikke noe man har rett til. 

Samme hvor mye du ønsker å VI-e deg med alle andre kvinner vil det aldri vise den virkelige verden.

Jeg har snakket med hundrevis av fremmede kvinner og stort sett alltid forlatt de med en bedre følelse enn de hadde før jeg kom..

Snakk for deg selv bare du, og ikke lat som du snakker på vegne av halve norges befolkning.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

TomSawyer skrev (1 minutt siden):

Samme hvor mye du ønsker å VI-e deg med alle andre kvinner vil det aldri vise den virkelige verden.

Jeg har snakket med hundrevis av fremmede kvinner og stort sett alltid forlatt de med en bedre følelse enn de hadde før jeg kom..

Snakk for deg selv bare du, og ikke lat som du snakker på vegne av halve norges befolkning.

Jeg har jo aldri sagt at kvinner og menn ikke har hyggelige samtaler med hverandre. Og det bør vi fortsette med. Det jeg har sagt er at om oppmerksomheten ikke er velkommen, bør det respekteres. 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isambard skrev (1 time siden):

Det står ingen ting i trådtittel eller hovedinnlegget om å ikke respektere et nei eller avvisning. Temaet er generelt å henvende seg til motsatt kjønn.

TS spør om hvorfor menn ikke snakker med andre menn, og mener det beviser at smalltalk egentlig er sjekkeforsøk.

Jeg har en viss motvilje mot å skifte tema og late som om det er hva vi har diskutert hele tiden.

Støttes, og det er nettopp derfor flere av oss har understreket gang på gang at vi er helt enige i at dårlig oppførsel og trakassering aldri er greit og absolutt er noe som må slås ned på. TS har derimot ikke pekt spesifikt på dårlig oppførsel og kampanjen som har gitt tråden navn er et svar på en kronikk som tok til orde for å kunne ta kontakt på en høflig og respektfull måte der en aksepterer avvisning. 

Det er her jeg skulle ønske flere så den moderate middelveien en del av oss forsøker å lede inn på. Den der vi på den ene siden fordømmer dårlig oppførsel og sier at det er helt uakseptabelt, men samtidig aksepterer at vi i det offentlige rom kan oppleve at noen vil prate med oss. Til og med noen som har romantiske intensjoner. Men så lenge en gjør som den unge studenten tok til orde for, og som kampanjen opponerte mot, oppfører seg bra og aksepterer en avvisning er det noe vi må akseptere og kanskje til og med applaudere. 

Mange kvinner og menn virker frustrerte over at sosiale interaksjoner og sjekking i for stor grad avgrenses til det digitale rom og "kjøttmarkedene". Las oss ikke helt lukke døren for at disse skal kunne finne hverandre utenfor. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene1982 skrev (23 minutter siden):

Jeg har jo aldri sagt at kvinner og menn ikke har hyggelige samtaler med hverandre. Og det bør vi fortsette med. Det jeg har sagt er at om oppmerksomheten ikke er velkommen, bør det respekteres. 

Jeg oppfatter det som du mener at ingen kvinner ønsker oppmerksomhet.

Jeg ser lett din side av saken der jenter trakasseres av tvilsomme menn og hvor invaderende/ truende det kan føles...Ser du min side av saken der verden blir en " me too" dystopi der kjønnene setter opp murer mot hverandre?

Der vi sitter og pisser på hverande i sosiale media og kommentarfelt?..og ser du hvor samfunnskadelig det er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TomSawyer skrev (3 minutter siden):

Jeg ser lett din side av saken der jenter trakasseres av tvilsomme menn og hvor invaderende/ truende det kan føles...Ser du min side av saken der verden blir en " me too" dystopi der kjønnene setter opp murer mot hverandre?

Der vi sitter og pisser på hverande i sosiale media og kommentarfelt?..og ser du hvor samfunnskadelig det er?

Ja, jeg hører du sier det, men det er det motsatte av det jeg har sagt i alle innleggene jeg har skrevet her. Min side av sake er ikke nødvendigvis trakassering og truende adferd, selv om alle er enige om at det ikke er akseptabelt, men jeg prøver å formidle at det at ikke alle vil bli snakket til hver gang og av alle ikke er det samme som at «menn ikke kan snakke til kvinner lenger» metoo handler om sexuell trakassering i arbeidslivet. 

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene1982 skrev (13 timer siden):

Jeg har svart deg i bold. 

Det ser ut til at jeg og du er helt enige. Jeg har flere ganger i løpet av disse 30 sidene prøvd å foreslå en slik tilnærming, men hver eneste gang har stridkvinnene på KG meldt sitt inntog og misquotet meg eller begravd posten i støy.

Anonymkode: 5c827...88f

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

God morgen alle sammen. 

Generelt hvis det er kvinner her på kvinneguiden som sliter med angst rundt vold fra menn, så bør en kanskje være bevisst på tallene fra danmark i den vedlagte videoen. Våre nasjoner er såpass like at det er nærliggende å tro at tilsvarende trend finnes her. 

Konklusjonen er altså at etnisk danske menn er på 44. plass iht. antall voldelige forbrytelser per innbygger. Så hvis en får færre innvandrere fra midtøsten, afrika og deler av asia i Norge, så vil dere oppleve færre uønskede situasjoner og truende adferd. 

Fyren i videoen er kanskje litt kontroversiell og står til høyre i politikken i UK, men tallene fra danmark er i all hovedsak poenget jeg ønsker å formidle her.

Anonymkode: 82a2e...f02

De aller fleste som drepte familien sin i 2024, er eldre, etniske nordmenn. Så nei. Mange utenlandske koner til norske menn sitter på krisesentre rundt omkring i landet. Jeg ble slått og voldtatt av en etnisk norsk mann. Osv.

Anonymkode: eab6b...3f3

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene1982 skrev (1 time siden):

1. Jeg aner ikke etnisiteten til menn i denne tråden, men jeg har fått med meg at det ikke er på langt nær alle som forstår eller aksepterer at alle kvinner hele tiden ikke vil snakke litt. 

2. poenget er at det ikke burde være angst eller frykt for egen sikkerhet som er eneste gyldige grunn til at kvinner av og til ikke vil prate. 

3. Ingen her har sagt noe om verken Ole eller Ali, og det at Ali ikke oppfører seg, gir ikke frikort til Ole. 

sv har ikke spesielt stor makt i Norge. 

Nettopp. Alle de jeg snakket med, som sier at de ikke tør å nærme seg kvinner på grunn av metoo, er etnisk norske.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TomSawyer skrev (20 minutter siden):

Kvinner ønsker oppmerksomhet, jo. Men ikke når de konsentrerer seg for å fullføre styrkeprogrammet på treningssenteret, leser en bok eller hører på musikk med øynene lukket. Dere er ikke så dumme at dere ikke forstår signaler, altså. 

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

herzeleid skrev (48 minutter siden):

Støttes, og det er nettopp derfor flere av oss har understreket gang på gang at vi er helt enige i at dårlig oppførsel og trakassering aldri er greit og absolutt er noe som må slås ned på. TS har derimot ikke pekt spesifikt på dårlig oppførsel og kampanjen som har gitt tråden navn er et svar på en kronikk som tok til orde for å kunne ta kontakt på en høflig og respektfull måte der en aksepterer avvisning. 

Det er her jeg skulle ønske flere så den moderate middelveien en del av oss forsøker å lede inn på. Den der vi på den ene siden fordømmer dårlig oppførsel og sier at det er helt uakseptabelt, men samtidig aksepterer at vi i det offentlige rom kan oppleve at noen vil prate med oss. Til og med noen som har romantiske intensjoner. Men så lenge en gjør som den unge studenten tok til orde for, og som kampanjen opponerte mot, oppfører seg bra og aksepterer en avvisning er det noe vi må akseptere og kanskje til og med applaudere. 

Mange kvinner og menn virker frustrerte over at sosiale interaksjoner og sjekking i for stor grad avgrenses til det digitale rom og "kjøttmarkedene". Las oss ikke helt lukke døren for at disse skal kunne finne hverandre utenfor. 

Jeg har spurt meg selv litt hvorfor jeg gidder å engasjere meg på "feil" side i denne tråden.

Jeg kunne ha vært grei og tenkt at TS åpenbart bare tenker på de som ikke har folkeskikk, men burde ikke hun skrevet det?

Jeg tror jeg engasjerte meg fordi mange debatter nærmest er avhengig av misforståelser.

Kroneksempelet er stakkars Zara Larsson som så at hun "hater menn", og mente at de bra mennene menn måtte forstå at det ikke gjaldt dem.  Det hadde ikke blitt mye debatt om hun hadde vært presis fra starten.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isambard skrev (Akkurat nå):

Jeg har spurt meg selv litt hvorfor jeg gidder å engasjere meg på "feil" side i denne tråden.

Jeg kunne ha vært grei og tenkt at TS åpenbart bare tenker på de som ikke har folkeskikk, men burde ikke hun skrevet det?

Jeg tror jeg engasjerte meg fordi mange debatter nærmest er avhengig av misforståelser.

Kroneksempelet er stakkars Zara Larsson som så at hun "hater menn", og mente at de bra mennene menn måtte forstå at det ikke gjaldt dem.  Det hadde ikke blitt mye debatt om hun hadde vært presis fra starten.

Det er nok et spørsmål mange av oss stiller oss.

Jeg tror noe av grunnen til at disse påpekningene er viktige er at det fort blir en "stammekrig" der flere snakker for sin "side" men tilsynelatende egentlig er vel så enig med den andre "siden". Det tror jeg vi ser når noen rett og slett ikke ønsker å ha noe med fremmede menn å gjøre eller bli sjekket opp i det hele tatt, mens andre igjen sier at det er greit og at det er dårlig oppførsel og trakassering som er problemet. Det gjennomgående er at begge mener å snakke for et større "vi" og konfronterer et større "dere" uten å ta et oppgjør med diskrepansen i meninger innen dette "viet". 

Derfor er det så synd diskusjonen blir så ufin og hissig, og preges mer av "stammekrig" enn meningsbrytning. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Nettopp. Alle de jeg snakket med, som sier at de ikke tør å nærme seg kvinner på grunn av metoo, er etnisk norske.

Jeg kjenner Russere og Latinoer som stortrives i Norge. De har nærmest monopol på å være frampå og galant, og en god del kvinner synes at det er flott. Han ene har ved flere anledninger blitt takket av kvinner på bussen fordi at det endelig finnes en mann som tør å ta kontakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg kjenner Russere og Latinoer som stortrives i Norge. De har nærmest monopol på å være frampå og galant, og en god del kvinner synes at det er flott. Han ene har ved flere anledninger blitt takket av kvinner på bussen fordi at det endelig finnes en mann som tør å ta kontakt.

Kvinner som har lyst på kontakt, der altså.

Som ikke er det vi diskuterer her, all den tid vi diskuterer kvinner som gir klare signaler på at de ikke ønsker kontakt.

Anonymkode: 6f341...4a3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kvinner som har lyst på kontakt, der altså.

Som ikke er det vi diskuterer her, all den tid vi diskuterer kvinner som gir klare signaler på at de ikke ønsker kontakt.

Det er mulig at _du_ diskuterer det.

Men en vesentlig grunn til at diskusjonen er på 30 sider er at noen deltakere ønsker å bli kvitt enhver kontakt med fremmede, og/eller noen ønsker ikke eller klarer ikke å formidle grenser for hvilke endringer de ønsker at menn skal innføre.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpes, snøflak! 

Anonymkode: 7f64c...81b

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er mulig at _du_ diskuterer det.

Men en vesentlig grunn til at diskusjonen er på 30 sider er at noen deltakere ønsker å bli kvitt enhver kontakt med fremmede, og/eller noen ønsker ikke eller klarer ikke å formidle grenser for hvilke endringer de ønsker at menn skal innføre.

Så...det at 1 eller 2 kvinner her ikke ønsker kontakt med noen menn, overhodet...betyr at vi alle mener det samme? At vi er av samme ulla? At kvinner plutselig fronter en lov som sier at menn ikke får snakke offentlig?

Samtidig, når x antall menn som kvinner beskriver oppfører seg helt amøbe mot de, da er det "ikke alle er sånn", "vi kan ikke diskutere dette fordi det gjelder så svært få menn", de er unntaket, blablabla. Hmmm.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Det kan jo hende at noen av dem reagerer slik, og andre reagerer mer positivt, det vet vel ikke på forhånd. Det kommer litt av på hva som prøves og det er vel forskjelliger innad "incel"-gruppen også.

Hvis en kvinne prøver en enkel - "vil bare prate litt" til en incel på en tilfeldig busstur, hvordan tror du incelen hadde reagert? Hadde han ikke svart på spørsmål og deltatt i samtalen? Mulig vedkommende hadde blitt litt forvirret ettersom noe slikt tilnærmet aldri skjer, men likevel. 

Anonymkode: 82a2e...f02

Javel, så hvordan skal jeg reagere da? En kjempefin fyr vil være med meg, mens mindre pene menn rømmer raskere enn de får sagt lutefisk. Som om de rømmer fra et eller annet sjømonster. Skal jeg kortslutte mao, siden det aldri skjer at noen attraktive vil ha meg? 🤔 skal jeg bare droppe å betale på forsikringer i samme slengen? Siden jeg aldri får mugg på badet, liksom . Ei heller mister jeg aldri bagasjen når jeg flyr. hmmmmm. Fantastisk. 

Anonymkode: 36952...946

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Så...det at 1 eller 2 kvinner her ikke ønsker kontakt med noen menn, overhodet...betyr at vi alle mener det samme? At vi er av samme ulla? At kvinner plutselig fronter en lov som sier at menn ikke får snakke offentlig?

Samtidig, når x antall menn som kvinner beskriver oppfører seg helt amøbe mot de, da er det "ikke alle er sånn", "vi kan ikke diskutere dette fordi det gjelder så svært få menn", de er unntaket, blablabla. Hmmm.

Du sa:

Som ikke er det vi diskuterer her

Jeg ser ingen grunn til å la deg uttale deg på vegne av disse andre kvinnene. Det oppfattes som dominerende og selvsentrert når du ikke tolererer at andre diskuterer andre aspekter ved temaet enn de som interesserer deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du sa:

Som ikke er det vi diskuterer her

Jeg ser ingen grunn til å la deg uttale deg på vegne av disse andre kvinnene. Det oppfattes som dominerende og selvsentrert når du ikke tolererer at andre diskuterer andre aspekter ved temaet enn de som interesserer deg.

Vel jeg sitter jo ikke å diskuterer alene, ergo "vi". Diskutere alene må da være å stå og gneldre i et speilbilde eller jage ens hale.

Vi er jo flere her som sier det samme. Jeg uttaler meg ikke på vegne av noen. Jeg fremlegger realiteten i det som foregår her i tråden.

Det fremstår for meg som at du mener hundrevis av kvinner på KG ønsker at menn aldri skal få snakke mer med de, noen gang.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

herzeleid skrev (1 time siden):

Det er nok et spørsmål mange av oss stiller oss.

Jeg tror noe av grunnen til at disse påpekningene er viktige er at det fort blir en "stammekrig" der flere snakker for sin "side" men tilsynelatende egentlig er vel så enig med den andre "siden". Det tror jeg vi ser når noen rett og slett ikke ønsker å ha noe med fremmede menn å gjøre eller bli sjekket opp i det hele tatt, mens andre igjen sier at det er greit og at det er dårlig oppførsel og trakassering som er problemet. Det gjennomgående er at begge mener å snakke for et større "vi" og konfronterer et større "dere" uten å ta et oppgjør med diskrepansen i meninger innen dette "viet". 

Derfor er det så synd diskusjonen blir så ufin og hissig, og preges mer av "stammekrig" enn meningsbrytning. 

Enten det gjelder #metoo eller #vilbaresnakkelitt eller kolonialisering så handler det fort om felles normer. Det er utfordrende i vår tid med kombinasjonen av individualisme og fokus på offer.

Det opplagte svaret er at folk må ned fra kjønnsbarrikadene og til forhandlingsbordet. Hva er akseptabelt? Hva er uakseptabelt? Hvis kvinner flest kan si at «dette må vi kvinner tåle, og de som ikke tåler det får oppsøke legen sin», så er det et utgangspunkt som gjør det lettere for menn flest å si «dette er uakseptabel oppførsel for menn». Ved å avgrense kravet ovenfor «de andre» så blir det langt lettere å finne enighet.

Så lenge man prøver å karre til seg mest mulig (evt lar de ekstreme få dominere) så kan vi ikke bli enige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...