Gå til innhold

"Vil bare prate litt", hvorfor går de aldri bort til menn?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så svar på spørsmålene isteden? Prøv i det minste å bidra litt kontruktivt. Frekkhetene er jo bare sure oppgulp og lukter bitterhet lang vei. 

Jeg er forøvrig kvinne som jeg har poengtert, det var det med den skallen…

Synes argumentene dine faller under sin egen urimelighet og er non-sequitur. 

Anonymkode: 2352d...ee2

Hva er urimelig og non-sequitur med å måtte forklare og om igjen at kvinner forteller om opplevelser der nei ikke betyr nei, og du kommer trekkende med

- bare si nei, det 👍😁

og

- jammen kvinner i andre tråder på KG forstår ikke partner! 

Anonymkode: 6f341...4a3

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym11223344 skrev (7 timer siden):

Dere jakter på vindmøller. Når man sitter på et offentlig sted kan fremmede ta kontakt. Det er regelen. Hvis du ikke liker det må du reise deg å gå. 

Og det er det folk gjør. 

Anonymkode: eab6b...3f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

visp skrev (På 3.4.2024 den 17.08):

Jo, men det er jo liksom dette som driver menneskeheten framover også da. Vi hadde neppe vært her om ikke dette aldri skjedde:) 

Kvinner ønsker kontakt med menn, oppmuntrer til dette, også var det ikke dette de ville likevel. 

Anonymkode: 213d3...b9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kvinner ønsker kontakt med menn, oppmuntrer til dette, også var det ikke dette de ville likevel. 

Anonymkode: 213d3...b9d

Det å samtykke og ønske kontakt med menn betyr ikke alle menn, eller hele tiden når det passer menn som vil ha kontakt. Kvinner og menn har preferanser, og av og til liker man hverandre, mens av og til er det ikke gjensidig. 

• Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

https://inquisitivebird.substack.com/p/the-effects-of-immigration-in-denmark

Her kan dere lese mer om innvandrings påvirkning på danmark hvis det er av interesse. Beklager for å sende tråden i en annen retning enn opprinnelig ment, men jeg tenker at det er sannsynlig at dette har en påvirkning på antall uønskede hendelser kvinner opplever og som deretter former deres inntrykk av alle menn i Norge. 

Anonymkode: 82a2e...f02

Jeg tror ikke menn i denne tråden lytter, men tenker at det hadde vært hyggelig om en snelle hadde satt seg ned for å prate med dem. Det kvinner i tråden prøver å formidle, er at et hei eller er smil er hyggelig, men vi ønsker å bli respektert om vi av ulike ikke relevante grunner ikke har lyst til å prate. Det menn kan gjøre generelt for å bedre deres innrykk hos kvinner er å respektere deres grenser. Det er litt som at en diger homofil mann legger an på en heterofil mann. Om han får til svar: ikke interessert, og går videre, er det et kompliment, men om han ikke respekterer et nei, kan det være en ubehagelig opplevelse. 

• Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner er for høflige og vil ikke være frekke. Så vi sliter med å komme oss bort fra slike situasjoner. Vi hører på og svarer en stund, og sier så beklager men jeg må gå/er ikke interessert/beklager ditt og datt. 

Jeg spurte min bror om hva han gjør i ulike situasjoner, og han er mye mer direkte enn meg. Enten ville han bare gått, eller si stikk/kan du sette deg et annet sted/jeg vil ikke høre på hva du har å si, altså kommentarer jeg aldri ville sagt. Ikke at han opplever dette noen gang tror jeg, men det er hva han ville gjort. 

Anonymkode: 10131...799

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 3.4.2024 den 17.05):

Det er et kjent problem i vårt samfunn at damer blir konfrontert av fremmede menn som "bare vil prate litt". Damene føler det som et problem og mennene blir krenka og sier at de ikke mente noe med det.

Javel? Hvorfor går aldri de mennene bort til andre menn for å "prate litt"? De vil altså bare "prate litt" med pene damer men aldri med stygge menn? Spar meg!

Ikke prøv å si at de ikke har baktanker, de er like lette å lese som en åpen bok......

Anonymkode: dd7c2...50d

Er det noe galt i å ha baktanker da?

Anonymkode: b7862...9b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

God morgen alle sammen. 

Generelt hvis det er kvinner her på kvinneguiden som sliter med angst rundt vold fra menn, så bør en kanskje være bevisst på tallene fra danmark i den vedlagte videoen. Våre nasjoner er såpass like at det er nærliggende å tro at tilsvarende trend finnes her. 

Konklusjonen er altså at etnisk danske menn er på 44. plass iht. antall voldelige forbrytelser per innbygger. Så hvis en får færre innvandrere fra midtøsten, afrika og deler av asia i Norge, så vil dere oppleve færre uønskede situasjoner og truende adferd. 

Fyren i videoen er kanskje litt kontroversiell og står til høyre i politikken i UK, men tallene fra danmark er i all hovedsak poenget jeg ønsker å formidle her.

Her kommer nok mye av sannheten tenker jeg. Kvinners utrygghet i det offentlige rom har økt dramatisk de siste tiårene . Og mye trolig pga. mennesker med et annet syn på kvinner enn oss. Sånn sett er det ikke rart at problemet er størst i de største byene heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TomSawyer skrev (23 minutter siden):

Her kommer nok mye av sannheten tenker jeg. Kvinners utrygghet i det offentlige rom har økt dramatisk de siste tiårene . Og mye trolig pga. mennesker med et annet syn på kvinner enn oss. Sånn sett er det ikke rart at problemet er størst i de største byene heller.

Denne tråden har en enorm motvilje til å akseptere at det kvinner ønsker fra fremmede menn, er at de respekterer et nei, eller en avvisning. Jeg har store problemet med å se hvorfor tall på voldsforbrytelser fra Danmark surret inn i en youtubefilm, er mer nyttig for ar menn skal akseptere at det å ha en samtale med noen er ikke noe man har rett til. 

• Liker 3
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene1982 skrev (Akkurat nå):

Denne tråden har en enorm motvilje til å akseptere at det kvinner ønsker fra fremmede menn, er at de respekterer et nei, eller en avvisning. Jeg har store problemet med å se hvorfor tall på voldsforbrytelser fra Danmark surret inn i en youtubefilm, er mer nyttig for ar menn skal akseptere at det å ha en samtale med noen er ikke noe man har rett til. 

👏👏👏

Only at KG …. 

Anonymkode: b43f8...565

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene1982 skrev (2 minutter siden):

Det står ingen ting i trådtittel eller hovedinnlegget om å ikke respektere et nei eller avvisning. Temaet er generelt å henvende seg til motsatt kjønn.

TS spør om hvorfor menn ikke snakker med andre menn, og mener det beviser at smalltalk egentlig er sjekkeforsøk.

Jeg har en viss motvilje mot å skifte tema og late som om det er hva vi har diskutert hele tiden.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isambard skrev (10 minutter siden):

Det står ingen ting i trådtittel eller hovedinnlegget om å ikke respektere et nei eller avvisning. Temaet er generelt å henvende seg til motsatt kjønn.

TS spør om hvorfor menn ikke snakker med andre menn, og mener det beviser at smalltalk egentlig er sjekkeforsøk.

Jeg har en viss motvilje mot å skifte tema og late som om det er hva vi har diskutert hele tiden.

I aller første setning i det første innlegget står det at kvinner opplever uønsket oppmerksomhet fra menn. Det er tematet i tråden. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

1. Det er åpenbart at en ikke skal tvinge frem en samtale med en ukjent dame som ikke viser tegn til å ønske til å delta i den. Bokstavelig talt alle hvite vestlige mennesker vet dette. At et fåtall likevel gjør det (pga alkohol eller annet) kan en strengt talt ikke gjøre noe med, realistisk sett. Noen ganger velger folk bevisst å bryte sosiale normer.

2. Selvsagt har kvinners angst og manglende sikkerhetsfølelse (som det bestandig klages på når en foreslår å avvise samtalen) en sammenheng med økt ikke-vestlig innvandring. Tallene er jo veldig tydelig. Å blankt fornekte noe såpass åpenbart ødelegger all velvilje jeg har til å forsøke å fikse dette og tilsvarende problemer. 

Det er direkte feigt av norske kvinner å kontinuerlig klage på at Ole og Thomas ikke oppfører seg godt nok når virkeligheten er at det er Muhammad og Ali som forårsaker en uproposjonal stor andel av problemene, men de tørr ikke å si det som det egentlig er, i frykt av å fremstå som rasistiske. Det er ynkelig.

Strengt talt fryktelig ironisk når SV og andre partier på venstresiden som har medvirket til denne innvandringen får så stor oppslutning blant unge damer. Det er et problem de har skapt selv og følgelig velger jeg å heller gi faen, som tidligere nevnt.

1. Jeg aner ikke etnisiteten til menn i denne tråden, men jeg har fått med meg at det ikke er på langt nær alle som forstår eller aksepterer at alle kvinner hele tiden ikke vil snakke litt. 

2. poenget er at det ikke burde være angst eller frykt for egen sikkerhet som er eneste gyldige grunn til at kvinner av og til ikke vil prate. 

3. Ingen her har sagt noe om verken Ole eller Ali, og det at Ali ikke oppfører seg, gir ikke frikort til Ole. 

sv har ikke spesielt stor makt i Norge. 

• Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når jeg var ung turt jeg ikke si noe til fremmede kvinner av redsel for at de skulle tro at jeg hadde seksuelle eller romantiske motiver. Nå er jeg over 60, greit gift og har absolutt ingen ambisjoner. Jeg snakker like mye med både yngre og eldre kvinner og menn. Jeg trodde vel at unge kvinner ikke lenger oppfattet meg som en trussel. Men nå leste jeg om en ung kvinne som synes det var ekkelt å få kompliment av menn som var tre ganger så gammel som henne. Tydeligvis bør ikke menn si noe til kvinner før de har kommet vel opp i overgangsalderen.

Anonymkode: af223...554

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, AnonymBruker said:

Fordi, og nå har jeg sikkert sagt dette to millioner ganger, disse mannfolka gjerne ikke tar et nei for ei nei. NÅR skal dette trenge gjennom skallen?

Opp og ned og i mente i denne jævla tråden har vi sagt at problemet er at de enten ikke tåler ei nei eller ikke TAR et nei. 

Så hvis det er personer som ikke tar nei for et nei som liksom er det som diskuteres.... Tror du da at kampanjer mot å snakke med andre mennesker er svaret på dette? I Norge, hvor folk knapt nok ser på andre mennesker? Slike kampanjer gjør at psykisk syke personer blir sykisk frisk?

4 hours ago, Helene1982 said:

Det å samtykke og ønske kontakt med menn betyr ikke alle menn, eller hele tiden når det passer menn som vil ha kontakt. Kvinner og menn har preferanser, og av og til liker man hverandre, mens av og til er det ikke gjensidig. 

Det som diskuteres er altså om det er lov å snakke med fremmede damer (ja det er det som diskuteres, ikke prøv å vri på det). Man vet faktisk ikke noe som helst den ene eller andre veien før den ene parten tar initiativ til kontakt. Det er derfor et "forbud" mot kontakt mellom fremmede er håpløst.

Har du noensinne hatt en kjæreste? På ett eller annet tidspunkt var kjæresten en fremmed. Og på ett eller annet tidspunkt tok den ene parten initiativ til å bli kjent. Hvorvidt dette var ønskelig var umulig å vite da dette skjedde.

Jeg tror ikke dere som går igjen i tråden her er mottakelig for moderate meninger, derfor er dette egentlig en kommentar som går til det moderate, stilltiende flertallet, det er tross alt vi som er i overtall. Det bare virker ikke sånn på et nettforum som KG.

Anonymkode: 7c5e7...d72

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene1982 skrev (22 minutter siden):

I aller første setning i det første innlegget står det at kvinner opplever uønsket oppmerksomhet fra menn. Det er tematet i tråden. 

Det stemmer rett og slett ikke. Hun bruker ikke begrepet "uønsket oppmerksomhet." i første setning, så hva driver du med nå?

Det er akkurat som jeg skrev: Hun problematiserer at menn kommer bort og tar kontakt. Hvorfor snakker de ikke med andre menn? 

Hun avgrenser ikke dette bare til de som ikke takler avvisning. Det er det du som gjør.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Så hvis det er personer som ikke tar nei for et nei som liksom er det som diskuteres.... Tror du da at kampanjer mot å snakke med andre mennesker er svaret på dette? I Norge, hvor folk knapt nok ser på andre mennesker? Slike kampanjer gjør at psykisk syke personer blir sykisk frisk?

Det som diskuteres er altså om det er lov å snakke med fremmede damer (ja det er det som diskuteres, ikke prøv å vri på det). Man vet faktisk ikke noe som helst den ene eller andre veien før den ene parten tar initiativ til kontakt. Det er derfor et "forbud" mot kontakt mellom fremmede er håpløst.

Har du noensinne hatt en kjæreste? På ett eller annet tidspunkt var kjæresten en fremmed. Og på ett eller annet tidspunkt tok den ene parten initiativ til å bli kjent. Hvorvidt dette var ønskelig var umulig å vite da dette skjedde.

Jeg tror ikke dere som går igjen i tråden her er mottakelig for moderate meninger, derfor er dette egentlig en kommentar som går til det moderate, stilltiende flertallet, det er tross alt vi som er i overtall. Det bare virker ikke sånn på et nettforum som KG.

Anonymkode: 7c5e7...d72

Det er en kvinne i tråden (så vidt jeg vet) som har uttrykt et ønske om å ikke bli snakket til av fremmede i det hele tatt. Det alle andre kvinner har repetert gjentatte ganger, er at man selvsagt kan prate til hverandre, men det er også greit å si fra at man ikke har lyst til å prate. Så svaret på om det er forbudt å snakke sammen er hele tråden enig i at er nei - det er ikke forbudt. Når jeg har kommet i kontakt med min nåværende og tidligere kjæreste har det åpenbart vært ønsket kontakt. 

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene1982 skrev (21 minutter siden):

1. Jeg aner ikke etnisiteten til menn i denne tråden, men jeg har fått med meg at det ikke er på langt nær alle som forstår eller aksepterer at alle kvinner hele tiden ikke vil snakke litt. 

2. poenget er at det ikke burde være angst eller frykt for egen sikkerhet som er eneste gyldige grunn til at kvinner av og til ikke vil prate. 

3. Ingen her har sagt noe om verken Ole eller Ali, og det at Ali ikke oppfører seg, gir ikke frikort til Ole. 

sv har ikke spesielt stor makt i Norge. 

Nemlig! 🎯

Og bare fordi det blir flere Ali (som noen mener), betyr ikke at det blir færre Ole.

Alle som har vært ekle og gjort meg utrygg, har vært etnisk norske "ola nordmann." 

Det betyr ikke at jeg mistror kvinner som plages av Ali. Men det er så klassisk på KG å skal skyve ansvaret over på andre.

"Ikke alle menn er sånn! Ok så kanskje noen. Ok så kanskje mange enn man tror....ok så kanskje ganske mange menn er sånn! Men det er innvandrere og ikke oss vanlige menn!!!"

Lukter nesten litt DARVO av sånt.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isambard skrev (14 minutter siden):

Det stemmer rett og slett ikke. Hun bruker ikke begrepet "uønsket oppmerksomhet." i første setning, så hva driver du med nå?

Det er akkurat som jeg skrev: Hun problematiserer at menn kommer bort og tar kontakt. Hvorfor snakker de ikke med andre menn? 

Hun avgrenser ikke dette bare til de som ikke takler avvisning. Det er det du som gjør.

Sitat

Det er et kjent problem i vårt samfunn at damer blir konfrontert av fremmede menn som "bare vil prate litt". Damene føler det som et problem og mennene blir krenka og sier at de ikke mente noe med det.

Vi sier jo det samme? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene1982 skrev (1 minutt siden):

Vi sier jo det samme? 

Hun avgrenser ikke dette til menn som ikke tar et nei for et nei eller ikke takler avvisning.

Gud vet hvordan hun stadig havner i diskusjoner hvor hun anklager menn for å sjekke mens de nekter for det.

Virker mest som en tenkt dialog.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...