Gå til innhold

"Vil bare prate litt", hvorfor går de aldri bort til menn?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

TomSawyer skrev (10 minutter siden):

😂😂🙈..Ja men holder det for meg sjøl.

Synes det skulle vært en egen tråd for idémyldring 😁

Anonymkode: 2352d...ee2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Den gikk visst over hodet på deg. De færreste som er konsekvente i sine ønsker opplever dette som er problem. Eller enda enklere, bare si nei takk, er ikke interessert. Vanskelig? Nei. 

Men hvorfor MÅ du plage folk som viser at de tydelig vil være ifre? Hva med å forholde deg til dem som er kontaktsøkende om du absolutt må prate? Det er ekkelt å si nei også, for det sitter jo i mange å være hyggelig. Jeg er en hihi person ansikt til ansikt, takk å lov at jeg ser sinnt ut, men hadde folk pratet til meg, garantert havnet i sosiale kniper med å slite med å avise dem. 

Anonymkode: 00a7c...75b

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Synes det skulle vært en egen tråd for idémyldring 😁

🤭😂..Så avgjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som ønsker å være i fred på offentlige steder, og oppfører seg tilnærmet nevrotisk rundt andre er vel heller til større fare for seg selv. Derav bekymringen. Igjen, man dør ikke om en person tar kontakt med deg. 

Nei, men jeg blir ikke glad heller. Jeg er allerede redd for å være ute, trenger ikke flere grunner. Les kroppspråk å back off. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Den gikk visst over hodet på deg. De færreste som er konsekvente i sine ønsker opplever dette som er problem. Eller enda enklere, bare si nei takk, er ikke interessert. Vanskelig? Nei. 

Jippi, bikket 30 sider nå hvor vi atter en gang må minne folk på at noe med hovedproblemet er at disse som "bare vil prate litt" gjerne ikke tåler avvisning.

Så, reperert for x antall gang nå: erfaringsmessig for mange kvinner er det ikke trygt å avvise menn. derfor føler de seg fastlåst i en situasjon de ikke ba om.

Anonymkode: 6f341...4a3

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Folk som ønsker å være i fred på offentlige steder, og oppfører seg tilnærmet nevrotisk rundt andre er vel heller til større fare for seg selv. Derav bekymringen. Igjen, man dør ikke om en person tar kontakt med deg. 

Å er ikke en fare for megselv, for en idiotisk kommentar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Ingen nekter deg å flørte og prate med noen - SOM VISER INTERESSE.

Å braute seg innpå noen som sitter og viser tydelige tegn på å vil være i fred, er det SÅ vanskelig å la de være?? Du har ikke krav på tiden deres.

Dere jakter på vindmøller. Når man sitter på et offentlig sted kan fremmede ta kontakt. Det er regelen. Hvis du ikke liker det må du reise deg å gå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene1982 skrev (2 minutter siden):

Så det er én person som foretrekker at ingen sier hei til dem. Det må den personen få lov til å ønske/mene, men det reflekterer jo ikke flertallet av innleggene her? 

Du gav inntrykk av at det var noe du ikke hadde sett. Jeg brukte noen minutter og skummet igjennom tråden og fant et eksempel.

Hvis du leser igjennom tråden så vil du finne en gjennomgangstone:

A: Jeg ser ikke problemet med at folk henvender seg høflig og skikkelig til hverandre?

B: Nehei så! Du må forstå at det ikke er gøy når du som 13 åring blir antastet, og noen menn kaster syre på kvinner. 

A: Ok, det er jo ikke bra, men jeg hadde litt lyst til å snakke om de måtene vi kan henvende oss til hverandre på som er ok?

B: Forstår du ingenting eller?

A: Tydeligvis ikke. Hvordan kan en mann ta kontakt med en kvinne på bussen?

B: Kan han ikke bare la henne være i fred?

Anonymkode: 5c827...88f

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi, bikket 30 sider nå hvor vi atter en gang må minne folk på at noe med hovedproblemet er at disse som "bare vil prate litt" gjerne ikke tåler avvisning.

Så, reperert for x antall gang nå: erfaringsmessig for mange kvinner er det ikke trygt å avvise menn. derfor føler de seg fastlåst i en situasjon de ikke ba om.

Et annet problem med menn som kommet og spør om dere  " bare vil prate litt" er at de er idioter.🤭

Ingen edru kvinne kommer til å svare ja på et så forpliktende spm.

Hva om dere ber idiotene forsvinne og prater litt med oss som kan kunsten å få dere i tale da? 😁🤭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor MÅ du plage folk som viser at de tydelig vil være ifre? Hva med å forholde deg til dem som er kontaktsøkende om du absolutt må prate? Det er ekkelt å si nei også, for det sitter jo i mange å være hyggelig. Jeg er en hihi person ansikt til ansikt, takk å lov at jeg ser sinnt ut, men hadde folk pratet til meg, garantert havnet i sosiale kniper med å slite med å avise dem. 

Er det å plage folk og være til fare for folk å spørre de om det går bra også? Vel, av mitt yrke er jeg pliktig til å hjelpe, og tar den sjansen om jeg er bekymret for noen. Kan jo ikke vite uten kommunikasjon, kan man vel? Man skal ikke tolke? Eller skal man det? Når kan menn tolke signaler og når kan de ikke? Hvor går grensen? 

Vet ikke hvor gammel du er, men antar du er voksen. Dermed er det desto viktigere at du faktisk setter grenser for deg selv ved ubehagelige situasjoner og sier fra. Kommuniserer det som en voksen. Signalene du sender er svært tvetydige. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er det å plage folk og være til fare for folk å spørre de om det går bra også? Vel, av mitt yrke er jeg pliktig til å hjelpe, og tar den sjansen om jeg er bekymret for noen. Kan jo ikke vite uten kommunikasjon, kan man vel? Man skal ikke tolke? Eller skal man det? Når kan menn tolke signaler og når kan de ikke? Hvor går grensen? 

Vet ikke hvor gammel du er, men antar du er voksen. Dermed er det desto viktigere at du faktisk setter grenser for deg selv ved ubehagelige situasjoner og sier fra. Kommuniserer det som en voksen. Signalene du sender er svært tvetydige. 

Mennesklig kroppspråk som sier "jeg vil ikke ha kontakt, la meg være" er altså så simpelt å forstå, tilogmed bikkjer skjønner det.

Så om du ikke fatter det, det får du ta på egen kappe. 

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du gav inntrykk av at det var noe du ikke hadde sett. Jeg brukte noen minutter og skummet igjennom tråden og fant et eksempel.

Hvis du leser igjennom tråden så vil du finne en gjennomgangstone:

A: Jeg ser ikke problemet med at folk henvender seg høflig og skikkelig til hverandre?

ikke jeg heller. Problemet er når noen ikke tar en høflig avvisning når noen vil være i fred

B: Nehei så! Du må forstå at det ikke er gøy når du som 13 åring blir antastet, og noen menn kaster syre på kvinner. 

A: Ok, det er jo ikke bra, men jeg hadde litt lyst til å snakke om de måtene vi kan henvende oss til hverandre på som er ok?

Fortell mer! 

B: Forstår du ingenting eller?

Jeg ville begynt med vanlig smalltalk, og om hun ikke er interessert, ville jeg latt henne være i fred og ikke tatt det personlig

B: Kan han ikke bare la henne være i fred?

Jeg har svart deg i bold. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

erfaringsmessig for mange kvinner er det ikke trygt å avvise menn. derfor føler de seg fastlåst i en situasjon de ikke ba om.

Erfaringsmessig for DE FLESTE kvinner er at det ER trygt og ok å avvise andre. Mange kvinner dette pris på å bli kontaktet av menn for en prat og er komfortable med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Og du greier ikke sette en sammenheng mellom noe her? At kvinner, som fra de er små jentunger, må leve med å bli antastet, og at noen menn kan fullstendig klikke ved avvisning...du forstår ikke at over tid så kvier de seg, og ønsker å få være i fred - for å beskytte seg selv mot uønskede situasjoner (ikke kan forlate, ikke tør avvise).

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mennesklig kroppspråk som sier "jeg vil ikke ha kontakt, la meg være" er altså så simpelt å forstå, tilogmed bikkjer skjønner det.

Så om du ikke fatter det, det får du ta på egen kappe. 

Du forventer at det er enklere for menn å tolke kroppsspråk enn å bare si høflig nei? Det enkleste i verden er verbal kommunikasjon, men her skal det lages sirkus med kroppsspråk? Har du lest trådene her inne? Kvinner som ikke en gang klarer å tolke sin egen partner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Erfaringsmessig for DE FLESTE kvinner er at det ER trygt og ok å avvise andre. Mange kvinner dette pris på å bli kontaktet av menn for en prat og er komfortable med det.

Ja da kan du jo prate med disse kvinnene da? De sitter vel og smiler og blunker til deg. 

Så kan du jo la de kvinnene som ikke har øyekontakt, viker unna og holder på med noe annet (bok, musikk, osv) være i fred?

Hva er problemet? 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Om du ser noen gråter, spørr for all del om det går bra med dem. Men om du bare syns noen ser stakkarslig ut? Plikt til å hjelpe? Om jeg sitter å leser en bok og noen tror jeg sliter over det hadde jeg blitt fornærmet, liksom hva har jeg gjort rart nå? Mye av kommunikasjonen vår er kroppspråk. 

Jeg gikk forbi en jente/kvinne for en stund siden og det så ut som hun gråt og bar en bag. Før jeg innså det selv hadde jeg allerede spurt om det gikk bra med henne. Hun sa det gikk bra, å da beklagde jeg og gikk videre. Så jeg er skyldig jeg også. Men kommer ikke til å sette meg ned ved noen som ser ut som de vil være ifre fordi jeg føler at akkurat jeg er den som skal hjelpe den personen. Jeg sliter mentalt, men herregud, ingen er invitert inn til å ta plass for å fikse meg på noe vis i det offentlige rom så lenge jeg som andre bare eksisterer og gjør mitt, det er frekt. Det handler ikke lenger da om å bry seg, da er det å overkjøre eller frata noen deres selvstendighet på noe vis, når de klarer seg selv. Må være lov å ha en dårlig dag også, uten at alle som ser det absolutt MÅ blande seg, folk trenger ulike ting.

Om du ser noen på fjellet være trist, spørr. Gråter, kanskje spørr. Men ikek over å lese en bok eller være usosial på et sted hvor det ikke engang andre snakker sammen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du forventer at det er enklere for menn å tolke kroppsspråk enn å bare si høflig nei? Det enkleste i verden er verbal kommunikasjon, men her skal det lages sirkus med kroppsspråk? Har du lest trådene her inne? Kvinner som ikke en gang klarer å tolke sin egen partner. 

Fordi, og nå har jeg sikkert sagt dette to millioner ganger, disse mannfolka gjerne ikke tar et nei for ei nei. NÅR skal dette trenge gjennom skallen?

Opp og ned og i mente i denne jævla tråden har vi sagt at problemet er at de enten ikke tåler ei nei eller ikke TAR et nei. 

• Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Fordi, og nå har jeg sikkert sagt dette to millioner ganger, disse mannfolka gjerne ikke tar et nei for ei nei. NÅR skal dette trenge gjennom skallen?

Opp og ned og i mente i denne jævla tråden har vi sagt at problemet er at de enten ikke tåler ei nei eller ikke TAR et nei. 

Så svar på spørsmålene isteden? Prøv i det minste å bidra litt kontruktivt. Frekkhetene er jo bare sure oppgulp og lukter bitterhet lang vei. 

Jeg er forøvrig kvinne som jeg har poengtert, det var det med den skallen…

Synes argumentene dine faller under sin egen urimelighet og er non-sequitur. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Om du ser noen gråter, spørr for all del om det går bra med dem. Men om du bare syns noen ser stakkarslig ut? Plikt til å hjelpe? Om jeg sitter å leser en bok og noen tror jeg sliter over det hadde jeg blitt fornærmet, liksom hva har jeg gjort rart nå? Mye av kommunikasjonen vår er kroppspråk. 

Har ikke noe med at noen ser stakkarslige ut, men at de tydeligvis viser non-verbalt med armer og ben eller hva det hintes til om et eller annet. 

Forøvrig opplevde jeg nesten tilsvarende, med en person som viftet i vildens sky og virket panisk i blikket. Viste seg at det var begynnende infarkt. Så, nei. Hadde neppe bare gått. Kroppsspråk kan være mye, men det kan også misforstås, noe som er poenget mitt her. Enkleste er definitivt k-o-m-m-u-n-i-k-a-s-j-o-n. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...