AnonymBruker Skrevet 6. april #521 Del Skrevet 6. april AnonymBruker skrev (2 minutter siden): For mange av oss er det selverfart. Anonymkode: 6f341...4a3 At alle menn er overgripere? Smått imponerende at du har rukket å møte alle menn. Du må være veldig sosial? Anonymkode: 5c827...88f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april #522 Del Skrevet 6. april AnonymBruker skrev (Akkurat nå): At alle menn er overgripere? Smått imponerende at du har rukket å møte alle menn. Du må være veldig sosial? Anonymkode: 5c827...88f Jeg lever etter "not all men" - det kan du også prøve. Men jeg lærer fort, er ikke helt idiot vet du. Så når man blir antastet, forsøkt forgrepet, et nei ikke respekteres, osv av villt fremmede menn - til slutt tar man forhåndsregler og viser tydelig med kroppsspråk at menn kan gi faen i å forsøke "prate litt" (les: prate i håp om puling). Anonymkode: 6f341...4a3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 6. april #523 Del Skrevet 6. april AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvor er mødrene til de nevrotiske damene som får angst av at noen sier hei til dem? Kanskje noe av problemet er at feministene har fremstilt alle menn som overgripere og kvinnene begynner å tro på det? Anonymkode: 5c827...88f Du er inne på kjernen av problemet som handler om at noen menn ikke ser forskjellen på å si «hei» eller trekke seg tilbake om de vil ha kontakt med noen som ikke vil ha kontakt med dem. Det kvinner sier repeterende her og andre steder er at det ikke handler om å bli sagt hei til, men at noen menn ikke ser forskjell på å «si hei» og oppføre seg på en respektabel måte - der helt vanlig, høflig interaksjon er greit, men at man må respektere andres grenser når de ikke vil ha kontakt. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april #524 Del Skrevet 6. april AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Dette er jo mer en hersketeknikk fra deg, men bare for å ha nevnt det, så har jeg jo en kjæreste. Anonymkode: 82a2e...f02 Så hvorfor plager du fremmede kvinner og prøver å sjekke dem opp? Synes kjæresten din at det er greit? Anonymkode: eab6b...3f3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven.Writingdesk Skrevet 6. april #525 Del Skrevet 6. april AnonymBruker skrev (2 minutter siden): At alle menn er overgripere? Smått imponerende at du har rukket å møte alle menn. Du må være veldig sosial? Anonymkode: 5c827...88f Herregud. Ca 30 % av norske jenter oppgir at de har opplevd seksuelle krenkelser i oppveksten. Det er ganske høye tall i et av verdens mest likestilte land. Kilde: https://www.fhi.no/globalassets/dokumenterfiler/rapporter/2022/omfang-av-seksuell-trakassering-i-norge-rapport-2022.pdf 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april #526 Del Skrevet 6. april Sitat "Vil bare prate litt", hvorfor går de aldri bort til menn? Noe sier meg at du aldri har vært på en fotballpub der man ser Liverpool spille på TV-skjermen, og diskuterer kampen etterpå. Anonymkode: 8a69e...38b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april #527 Del Skrevet 6. april AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg har fått et inntrykk av at du trenger meg (en mann) til å bekjempe "toxic masculinity" og forkynne til andre menn at slibrig mas ikke er bra. Nei, jeg syntes ikke det er ille. Drap er dumt og du kan ønske deg hva du vil. Menns ensomhet er absolutt et problem kvinner kan bidra med å fikse. Dere er jo 50% av befolkningen, selvsagt kan kvinner bidra. Både som kjærester (tror det aldri har vært flere single i norge), men som venner er gjerne viktigere. Strengt talt sier jeg ikke at jeg ikke kan bekjempe slibrig mas/toxic masculinity, jeg sier at jeg ikke bryr meg nok til å gjøre det. Riktignok er det vrient å gjøre noe konkret for å bekjempe det, men likevel. Grunnen for at jeg ikke bryr meg er fordi jeg har et inntrykk av at damer generelt ikke bryr seg om menns ensomhet (evt. andre problemer), så da velger jeg å ikke bry meg om ukjente damers problemer. Anonymkode: 82a2e...f02 menn lytter ikke til kvinner. om en kvinne forsøker hjelpe incels osv, det er 0 poeng. de respekterer ikke kvinner, og tar ikke til seg NOE fra kvinner. Anonymkode: 6f341...4a3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april #528 Del Skrevet 6. april AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Kan du anslå cirka hvor mange ganger det har skjedd i løpet av liv? f.eks. hvis det gjerne er byturer - er det snakk om 1 gang i halvåret og evt. hvor hyppig er du på byen? 10% av byturer? Kan du si noe om fellestrekk blant mennene som oppfører seg slik? Jeg er nysgjerrig Anonymkode: 82a2e...f02 på jobb, på byen, på fest, på buss/tilfeldige steder som ikke er møteplass. som oftest på jobb og tilfeldige steder som ikke er møteplass (altså sjekkesteder osv). Mennene har vært gamle, unge, pene, uattraktiv, osv. Felles er at de er menn Anonymkode: 6f341...4a3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april #529 Del Skrevet 6. april Raven.Writingdesk skrev (14 minutter siden): Herregud. Ca 30 % av norske jenter oppgir at de har opplevd seksuelle krenkelser i oppveksten. Det er ganske høye tall i et av verdens mest likestilte land. Kilde: https://www.fhi.no/globalassets/dokumenterfiler/rapporter/2022/omfang-av-seksuell-trakassering-i-norge-rapport-2022.pdf Hva er en seksuell krenkelse? Jeg ble tatt på bakenden (utenpå buksen) som 16-åring av ei jente i klassen på kødd i friminuttet, dog uten at jeg ba om dette; gjør dette meg til et offer for en seksuell krenkelse ...? I så fall er jeg svært overrasket over at tallet er så lavt. Anonymkode: 8a69e...38b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april #530 Del Skrevet 6. april AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva er en seksuell krenkelse? Jeg ble tatt på bakenden (utenpå buksen) som 16-åring av ei jente i klassen på kødd i friminuttet, dog uten at jeg ba om dette; gjør dette meg til et offer for en seksuell krenkelse ...? I så fall er jeg svært overrasket over at tallet er så lavt. Anonymkode: 8a69e...38b Følte du deg krenket? Anonymkode: 6f341...4a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april #531 Del Skrevet 6. april AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Følte du deg krenket? Anonymkode: 6f341...4a3 Ikke i den grad at jeg vurderer å skrive en artikkel i Klassekampen, og fortelle om hvilke seksuelle krenkelser ertelystne jenter utførte i barneskolen under dekke av lek. Den gang var dette bare noe man lo av, men etter dagens definisjon ble vel nærmere 100% av alle gutter utsatt for "seksuelle krenkelser" på skolen før år 2000. Anonymkode: 8a69e...38b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven.Writingdesk Skrevet 6. april #532 Del Skrevet 6. april AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hva er en seksuell krenkelse? Jeg ble tatt på bakenden (utenpå buksen) som 16-åring av ei jente i klassen på kødd i friminuttet, dog uten at jeg ba om dette; gjør dette meg til et offer for en seksuell krenkelse ...? I så fall er jeg svært overrasket over at tallet er så lavt. Anonymkode: 8a69e...38b Hvis du ikke vet hva en seksuell krenkelse er så skjønner jeg at du har liten evne til å sette deg inn i denne diskusjonen. Ps: det er spesifisert i linken jeg sendte deg, du kan jo starte med å lese deg opp der. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april #533 Del Skrevet 6. april Raven.Writingdesk skrev (1 minutt siden): Hvis du ikke vet hva en seksuell krenkelse er så skjønner jeg at du har liten evne til å sette deg inn i denne diskusjonen. Ps: det er spesifisert i linken jeg sendte deg, du kan jo starte med å lese deg opp der. Fra artikkelen du lenket til: Sitat Seksuelle krenkelser i form av seksuelt krenkende adferd og handlinger, som blotting, kikking og beføling. Vil påstå at det å bli tatt på rumpa uten å først ha gitt sitt samtykke til dette, i aller høyeste grad er beføling. Anonymkode: 8a69e...38b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serafin Skrevet 6. april #534 Del Skrevet 6. april AnonymBruker skrev (På 3.4.2024 den 17.05): Det er et kjent problem i vårt samfunn at damer blir konfrontert av fremmede menn som "bare vil prate litt". Damene føler det som et problem og mennene blir krenka og sier at de ikke mente noe med det. Javel? Hvorfor går aldri de mennene bort til andre menn for å "prate litt"? De vil altså bare "prate litt" med pene damer men aldri med stygge menn? Spar meg! Ikke prøv å si at de ikke har baktanker, de er like lette å lese som en åpen bok...... Anonymkode: dd7c2...50d Hæ? Baktanker? Det må da være lov å bjuda på napoleonskake og baileys! 😉😁 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april #535 Del Skrevet 6. april AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fra artikkelen du lenket til: Vil påstå at det å bli tatt på rumpa uten å først ha gitt sitt samtykke til dette, i aller høyeste grad er beføling. Anonymkode: 8a69e...38b Og tar man med kikkehullene man hadde til gymgarderobene på skolen der nysgjerrige kunne få et glimt av både det ene og det andre, faller dette tydeligvis inn under "kikking". Helt normalt før i tiden; førstesideoppslag i VG idag. Anonymkode: 8a69e...38b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april #536 Del Skrevet 6. april 32 minutter siden, AnonymBruker said: Hva er en seksuell krenkelse? Jeg ble tatt på bakenden (utenpå buksen) som 16-åring av ei jente i klassen på kødd i friminuttet, dog uten at jeg ba om dette; gjør dette meg til et offer for en seksuell krenkelse ...? I så fall er jeg svært overrasket over at tallet er så lavt. Anonymkode: 8a69e...38b Det er et seksuelt overgrep. Du har, som de aller fleste andre blitt utsatt for et seksuelt overgrep. Anonymkode: 7c5e7...d72 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 6. april #537 Del Skrevet 6. april AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg vil tilføyet at dette innlegget ikke var ment som seksuell trakassering, beklager virkelig hvis det blir oppfattet slik. Anonymkode: 82a2e...f02 Det kvinner ber om er å bli respektert når de sier nei til kontakt. All kontakt er ikke kriminelle handlinger eller overgrep, og uønsket kontakt som blir avvist bør respekteres. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven.Writingdesk Skrevet 6. april #538 Del Skrevet 6. april AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fra artikkelen du lenket til: Vil påstå at det å bli tatt på rumpa uten å først ha gitt sitt samtykke til dette, i aller høyeste grad er beføling. Anonymkode: 8a69e...38b Det er ikke sånn at kun jenter/kvinner utsettes for seksuelle krenkelser, leser du artikkelen ser du at dette også gjelder for gutter/menn. Det er umulig for meg å definere hva som skjedde med deg da du var 16 år, det er du som vet omstendighetene rundt situasjonen, om dette var noe du synes var greit, samtykket til eller deltok i. Hvis noen tok deg på rumpa mot din vilje i en situasjon hvor du opplevde dette som upassende så ja, da går det under seksuell krenkelse. Tallet 30 % er hentet fra en annen undersøkelse som gjelder seksuell krenkelser av barn : Der definerer de seksuell krenkelse i to kategorier, alvorlig og mildt, tror jeg det var, den alvorlige var penetrering eller forsøk på dette (15 % av jenter og 7% hos gutter) den milde besto av blotting og beføling ( 22% jenter og 8% gutter) — Nå er det viktig å huske at hele «vil snakke litt» (med fremmed kvinne på bussen) - ikke kan sidestilles med de tingene som diskuteres her. Men de tingene som diskuteres er relevant for å forstå hvorfor så mange jenter/kvinner føler seg utrygg når en fremmed mann kontakter dem på en arena de i utgangspunktet ikke forventer å bli «sjekket opp». Jeg kjenner alvorlig talt ingen kvinne som ikke har opplevd en eller annen seksuell krenkelse i løpet av livet sitt. Graden varierer (så klart) og heldigvis har det som var akseptert før ( plystre, kommentere kropp, klær utseendet osv) blitt mindre akseptert med årene, og det kommer av at sosiale normer blir utfordret og diskutert. Det er jeg for min del som kvinne og jente mamma, takknemlig for. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april #539 Del Skrevet 6. april AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Hva er en seksuell krenkelse? Jeg ble tatt på bakenden (utenpå buksen) som 16-åring av ei jente i klassen på kødd i friminuttet, dog uten at jeg ba om dette; gjør dette meg til et offer for en seksuell krenkelse ...? I så fall er jeg svært overrasket over at tallet er så lavt. Anonymkode: 8a69e...38b Det gjør det nok. Her skal alt under lupen x 1000. Selvfølgelig skal denne tråden om menn som bare vil prate litt handle om statistikker på seksuelle krenkelser i verre forstand. Har vi ikke skjønt det enda? Whataboutism.. Anonymkode: 2352d...ee2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april #540 Del Skrevet 6. april Helene1982 skrev (1 minutt siden): Det kvinner ber om er å bli respektert når de sier nei til kontakt. All kontakt er ikke kriminelle handlinger eller overgrep, og uønsket kontakt som blir avvist bør respekteres. Nettopp. Det er det mange om prøver å påpeke her, men noen mener at null kontakt og «skal bare prate» litt er uhørt i offentlige rom. Sett streken der den hører hjemme. Enkelte bør ta et oppgjør med seg selv og sin angst for det motsatte kjønn. Å nekte menn å ta kontant med kvinner offentlig fordi de kanskje ønsker å være alene vil fremstå som diskriminering basert på kjønn. Det ville vært en urimelig begrensing av individuell frihet og muligheten til å samhandle fritt med andre mennesker uavhengig av kjønn. Hvordan skal samfunnet klare å bygge likestilte relasjoner mellom kjønnene om slike ekstremister fikk lov å bestemme? Hva sier dette om den ytringsfriheten vi er så heldig å få lov til å ha? Sosialt samspill og kommunikasjon er nøkkelen for å fremme gode verdier mellom generasjoner og mellom kjønnene. Anonymkode: 2352d...ee2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå