Søtnosen95 Skrevet 3. april 2024 #1 Del Skrevet 3. april 2024 Hvorfor skriver ikke Dagbladet og vg om dette mon tro? Er ikke det en ganske viktig nyhet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bombasi Skrevet 3. april 2024 #2 Del Skrevet 3. april 2024 (endret) Hadde dette vært på østlandet så hadde områder blitt evakuert og hele Norge satt i full beredskap, med panikkoverskrifter som NÅ-NÅ-NÅ SJOKK i alle medier og Oslo minutt-for-minutt på TV2 Nyhetskanalen. Men siden det er Tromsø så er det ikke så nøye Endret 3. april 2024 av Bombasi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MzMe Skrevet 3. april 2024 #3 Del Skrevet 3. april 2024 Fordi det ikke er på det sentrale Østlandet….. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pawn Hearts Skrevet 3. april 2024 #4 Del Skrevet 3. april 2024 Nå ja, det kan også være at mediene ikke mener det noen grunn til skape panikk på grunn av helt ufarlige konsentrasjoner: https://www.nrk.no/tromsogfinnmark/malte-lave-nivaer-av-radioaktiv-jod-i-tromso-1.16828261 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
physics Skrevet 3. april 2024 #5 Del Skrevet 3. april 2024 Lave konsentrasjoner, så det utgjør ingen helserisiko Men isotopet det er snakk om er i-131. Dette er svært radioaktivt(halveringstid 8 dager), noe som betyr at dette er et ferskt utslipp, og ingen gammel ulykke. I-131 brukes i medisin, men dette er i svært, svært små doser. Den andre muligheten er utslipp fra en kjernereaktor i drift, eller rester etter atomprøvespregninger. Jeg vil anta at man har kontroll på når/hvor atomsprenginger holder sted, og på medisinsk utslipp. Dette får meg til å tro at dette er utslipp fra en kjernereaktor(eller nylig brukt kjernebrensel tatt ut av reaktoren) et eller annet sted. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Søtnosen95 Skrevet 3. april 2024 Forfatter #6 Del Skrevet 3. april 2024 physics skrev (4 timer siden): Lave konsentrasjoner, så det utgjør ingen helserisiko Men isotopet det er snakk om er i-131. Dette er svært radioaktivt(halveringstid 8 dager), noe som betyr at dette er et ferskt utslipp, og ingen gammel ulykke. I-131 brukes i medisin, men dette er i svært, svært små doser. Den andre muligheten er utslipp fra en kjernereaktor i drift, eller rester etter atomprøvespregninger. Jeg vil anta at man har kontroll på når/hvor atomsprenginger holder sted, og på medisinsk utslipp. Dette får meg til å tro at dette er utslipp fra en kjernereaktor(eller nylig brukt kjernebrensel tatt ut av reaktoren) et eller annet sted. Det er vel også en viss fare for at nabolandet vårt holder på med noe mystisk som absolutt ikke ganger oss og at dette er en forvarsel på hva som kan skje videre.. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Søtnosen95 Skrevet 3. april 2024 Forfatter #7 Del Skrevet 3. april 2024 Pawn Hearts skrev (8 timer siden): Nå ja, det kan også være at mediene ikke mener det noen grunn til skape panikk på grunn av helt ufarlige konsentrasjoner: https://www.nrk.no/tromsogfinnmark/malte-lave-nivaer-av-radioaktiv-jod-i-tromso-1.16828261 Ja det kan hende de tenker. Jeg derimot mener det er en viktig nyhet, da det kan stamme fra atomprøvesprengning slik som en annen påpeker her ovenfor. Spørsmålet er da hvorfor, hva er formålet og hvem. Dette er jo noe som potensielt kan ramme hele landet og ikke bare nord-Norge ☺️ 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snipa Skrevet 3. april 2024 #8 Del Skrevet 3. april 2024 (endret) Hvor i Tromsø har de funnet dette? Endret 7. april 2024 av Snipa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå