AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #1 Del Skrevet 3. april 2024 Startet for en liten stund siden å spise sunnere og mindre porsjoner. Drikker også mer vann og te nå, drikker neatwn aldri brus eller annen drikke med sukker. Holder meg også unna godteri og andre ting med mye sukker. Får jo liksom alltid høre at hvis man spiser sunnere, mindre sukker og drikker mer vann så skal huden bli fin og få glød og mindre kviser. MEN i mitt tilfelle har huden min bare eksplodert for en eller annen grunn og er verre enn noen gang før. Før hadde jeg bare en sjelden gang noen bittesmå kviser her og der. Nå har jeg begynt å få store, harde vonde kviser som nesten minner om cyster på rygg, rumpe, lår, ytre kjønnslepper og på armer. (Heldigvis ikke i ansikt) og jeg skjønner ingenting? Er det noe helt urelatert eller reagerer kroppen min så mye på at jeg har lagt om kostholdet. Isåfall blir det da bedre etterhvert? Noen som har erfaringer med dette? Anonymkode: e7ce2...abd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #2 Del Skrevet 3. april 2024 Hva spiser du da? Huden min blir også helt krise av enkelte matvarer (alle typer korn og mel f.eks.) Anonymkode: 4222c...471 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #3 Del Skrevet 3. april 2024 Det der ville jeg gått til legen med. Høres merkelig ut. Anonymkode: 134ce...fbd 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #4 Del Skrevet 3. april 2024 Det er bare utrensking, helt vanlig! Kroppen din rydder opp innvendig. Det går over etterhvert, hold ut! Anonymkode: 459fd...d90 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #5 Del Skrevet 3. april 2024 All endring av kosthold og livsstil vil kunne gi ubalanse i kroppen, selv de endringene som er "rett vei". Kroppen vil tilpasse seg etter hvert og ting vil bedre seg. Hos meg kommer menstruasjon helt på tull når jeg går ned i vekt, mens den er mer normal når jeg ikke gjør det. Får mer PMS, større blødninger, vondere bryster etc. Er hormonene som blir i ubalanse. Litt kjipt å få masse nye plager når jeg går ned i vekt, men jeg vet det er verdt det i lengden. Anonymkode: b9ac4...98d 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #6 Del Skrevet 3. april 2024 Tørr,skrukkete. Bleikt og sykt utseende. Det ble jeg... Anonymkode: 97fd4...ec6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #7 Del Skrevet 3. april 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tørr,skrukkete. Bleikt og sykt utseende. Det ble jeg... Anonymkode: 97fd4...ec6 Jeg føler meg heldigvis ikke bleik eller tørr i huden. Jeg slet faktisk en del med eksem før og at den er blitt bedre, samtidig som kviser har det blitt verre med rart nok. - ts Anonymkode: e7ce2...abd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #8 Del Skrevet 3. april 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er bare utrensking, helt vanlig! Kroppen din rydder opp innvendig. Det går over etterhvert, hold ut! Anonymkode: 459fd...d90 Dette stemmer ikke. Anonymkode: 3308b...02a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #9 Del Skrevet 3. april 2024 9 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg føler meg heldigvis ikke bleik eller tørr i huden. Jeg slet faktisk en del med eksem før og at den er blitt bedre, samtidig som kviser har det blitt verre med rart nok. - ts Anonymkode: e7ce2...abd Har du økt i meieriprodukter? Jeg får slikt du beskriver av det. Ellers vet jeg om flere som får heftig acne av hvete. Har du økt på det? Anonymkode: 1b99a...8d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #10 Del Skrevet 3. april 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hva spiser du da? Huden min blir også helt krise av enkelte matvarer (alle typer korn og mel f.eks.) Anonymkode: 4222c...471 Spiser mer kylling nå enn annet kjøtt, en del cottage cheese, mye frukt og grønnsaker, drikker mye grønn te. Spiser egentlig ingenting "nytt" som jeg aldri hadde spist tidligere, så er ingenting som jeg vet jeg er allergisk mot eller har reagert på noengang før. Så jeg skjønner ikke helt hva som skjer. Anonymkode: e7ce2...abd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #11 Del Skrevet 3. april 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har du økt i meieriprodukter? Jeg får slikt du beskriver av det. Ellers vet jeg om flere som får heftig acne av hvete. Har du økt på det? Anonymkode: 1b99a...8d9 Nei jeg har ikke økt inntak av hverken meieriprodukt eller hvete. Anonymkode: e7ce2...abd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #12 Del Skrevet 3. april 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er bare utrensking, helt vanlig! Kroppen din rydder opp innvendig. Det går over etterhvert, hold ut! Anonymkode: 459fd...d90 Hva vet du om det? Livsfarlig å komme med sånne råd som du gjør. En må ta en tur til legen når sånt skjer Anonymkode: c37d5...341 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #13 Del Skrevet 3. april 2024 8 minutter siden, AnonymBruker said: Spiser mer kylling nå enn annet kjøtt, en del cottage cheese, mye frukt og grønnsaker, drikker mye grønn te. Spiser egentlig ingenting "nytt" som jeg aldri hadde spist tidligere, så er ingenting som jeg vet jeg er allergisk mot eller har reagert på noengang før. Så jeg skjønner ikke helt hva som skjer. Anonymkode: e7ce2...abd Da virker det usannsynlig at det er kostholdet som forårsaker dette. Har du endret dusjsåpe i det siste? Eller shampoo? Huden kan reagere kraftig på slike ting. Kanskje du kan teste ut helt naturlige produkter en måneds tid for å se om det blir bedring? Anonymkode: 1b99a...8d9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #14 Del Skrevet 3. april 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Da virker det usannsynlig at det er kostholdet som forårsaker dette. Har du endret dusjsåpe i det siste? Eller shampoo? Huden kan reagere kraftig på slike ting. Kanskje du kan teste ut helt naturlige produkter en måneds tid for å se om det blir bedring? Anonymkode: 1b99a...8d9 Har brukt samme dusjsåpe og shampoo siste 2 år, så tror ikke det er det heller. 😅 Jeg kunne kanskje testet det ut, men da vet jeg ikke helt hva som er best å bruke. Anonymkode: e7ce2...abd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #15 Del Skrevet 3. april 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Spiser mer kylling nå enn annet kjøtt, en del cottage cheese, mye frukt og grønnsaker, drikker mye grønn te. Spiser egentlig ingenting "nytt" som jeg aldri hadde spist tidligere, så er ingenting som jeg vet jeg er allergisk mot eller har reagert på noengang før. Så jeg skjønner ikke helt hva som skjer. Anonymkode: e7ce2...abd Høres ikke ut som noe av dette burde påvirke huden så negativt, kan det være noe annet enn kosthold? Hormonelle endringer? Anonymkode: 4222c...471 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #16 Del Skrevet 3. april 2024 Jeg spiser noe med sukker hver dag, da har jeg faktisk ikke kviseproblemer, jeg spiste ikke godteri/veldig lite 1 år og måtte besten på den harde iso kuren, men har problemer med andre ting som gjorde at legen ikke ville prøve. Når jeg spiser litt sukker, feks et par biter sjokolade eller noe, er huden min helt fin, slutter jeg, så smeller det. Det kunne ikke en gang den private hudlegen jeg gikk til forklare. Kanskje du fungerer slik og? Anonymkode: ae27e...a13 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #17 Del Skrevet 3. april 2024 Jeg tror også at det er kroppen din som "renser" ut all dritten. Det har jeg selv opplevd, og lest og hørt andre fortelle om. Hvis det er veldig ille så kan du jo bestille en legetime, ta en allergitest. Kan være noe grønnsaker eller frukt du reagerer på. Lykke til. ☺️ Anonymkode: 97d81...f9e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mt3 Skrevet 3. april 2024 #18 Del Skrevet 3. april 2024 Du bør i hvertfall søke hjelp og råd fra noen du kan dele all info med TS, lege eller hudspesialist. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 3. april 2024 #19 Del Skrevet 3. april 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Startet for en liten stund siden å spise sunnere og mindre porsjoner. Drikker også mer vann og te nå, drikker neatwn aldri brus eller annen drikke med sukker. Holder meg også unna godteri og andre ting med mye sukker. Får jo liksom alltid høre at hvis man spiser sunnere, mindre sukker og drikker mer vann så skal huden bli fin og få glød og mindre kviser. MEN i mitt tilfelle har huden min bare eksplodert for en eller annen grunn og er verre enn noen gang før. Før hadde jeg bare en sjelden gang noen bittesmå kviser her og der. Nå har jeg begynt å få store, harde vonde kviser som nesten minner om cyster på rygg, rumpe, lår, ytre kjønnslepper og på armer. (Heldigvis ikke i ansikt) og jeg skjønner ingenting? Er det noe helt urelatert eller reagerer kroppen min så mye på at jeg har lagt om kostholdet. Isåfall blir det da bedre etterhvert? Noen som har erfaringer med dette? Anonymkode: e7ce2...abd Spesielt at du får det på kjønnsorganene i tillegg. Det trenger ikke ha noe med kostholdet å gjøre, så ta en tur til legen og få det undersøkt, Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #20 Del Skrevet 3. april 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Startet for en liten stund siden å spise sunnere og mindre porsjoner. Drikker også mer vann og te nå, drikker neatwn aldri brus eller annen drikke med sukker. Holder meg også unna godteri og andre ting med mye sukker. Får jo liksom alltid høre at hvis man spiser sunnere, mindre sukker og drikker mer vann så skal huden bli fin og få glød og mindre kviser. MEN i mitt tilfelle har huden min bare eksplodert for en eller annen grunn og er verre enn noen gang før. Før hadde jeg bare en sjelden gang noen bittesmå kviser her og der. Nå har jeg begynt å få store, harde vonde kviser som nesten minner om cyster på rygg, rumpe, lår, ytre kjønnslepper og på armer. (Heldigvis ikke i ansikt) og jeg skjønner ingenting? Er det noe helt urelatert eller reagerer kroppen min så mye på at jeg har lagt om kostholdet. Isåfall blir det da bedre etterhvert? Noen som har erfaringer med dette? Anonymkode: e7ce2...abd Dette bør du gå til legen med. Jeg tror ikke det har sammenheng med kostholdsendringen. Anonymkode: 0cf1b...1d1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå