Gå til innhold

Drikke brus foran barna?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Thyra skrev (23 timer siden):

Men kaffe er jo ikke godt.

Deg er jo veldig godt, i hvert fall om morgenen. Men du mente kanskje at de fleste barn ikke liker det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Luksusbia skrev (2 timer siden):

Deg er jo veldig godt, i hvert fall om morgenen. Men du mente kanskje at de fleste barn ikke liker det?

Ja, var det jeg mente.

Jeg liker ikke kaffe selv, men smak og behag er forskjellig.

Barn kan synes det er spennende å smake på kaffe, det syntes jeg selv, men de færreste barn synes det er godt. Så de blir ikke misunnelige av å se de voksne drikke kaffe uten å få selv. Brus er en annen sak.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Vann er tørstedrikk. Går ikke rundt barna og spiser/drikker ting de ikke får. Ærlig talt.

Kaffe blir noe annet for det er det veldig få barn som liker. 

Synes forøvrig det er blodharry og dra fram pepsiflaska til hverdagsmiddagen og 😅

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, barn ser hva de voksne gjør og lærer av det. Synes ikke det er greit å lære barn at brus er OK i hverdagen (det er det ikke), og heller ikke OK hvis det er noe de også har lyst på. Jeg unngår å spise eller drikke ting foran barnet som de ikke kan smake på med mindre jeg har et fulgodt alternativ til dem - annet synes jeg er slemt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thyra skrev (1 time siden):

Ja, var det jeg mente.

Jeg liker ikke kaffe selv, men smak og behag er forskjellig.

Barn kan synes det er spennende å smake på kaffe, det syntes jeg selv, men de færreste barn synes det er godt. Så de blir ikke misunnelige av å se de voksne drikke kaffe uten å få selv. Brus er en annen sak.

Da er vi enige

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Nå drikker jeg brus ekstremt sjeldent selv, men;

- Brus er i praksis snop, og er ikke noe som hører hjemme i hverdagen.

- Brus er i praksis snop, og derfor veldig fristende for et barn, derfor er det dårlig gjort å gjøre dette. 

Kaffe kan ikke sammenlignes. husker selv jeg syntes det luktet så godt, og at de voksne koste seg med det. Jeg fikk derfor smake. Og det løste den saken 😅

Anonymkode: 8bb53...091

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 3.4.2024 den 0.21):

Er det ok å drikke brus foran barn når de ikke får drikke det selv i hverdagen? 

Anonymkode: f54c8...0ee

selvsagt er det greit, barn må lære seg at det er forskjell mellom barn og voksne, men her i huset drikkes brus kun i helger og ferier ikke vanlig hverdager

Anonymkode: a3c03...656

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja om man putter i kopp og prøver skjule det så

Anonymkode: 3ed27...bff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...