Gå til innhold

Lei av rasistiske komuntarer. Hvorfor er så mange rasister?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bamseklemmer skrev (2 timer siden):

Jeg har avslørt rasismen for lenge siden.. og det kommer kun av sjalusi, og ikke fordi dem synes de er en pest og klage eller hudfarge. Men hudfargen blir ofte nevnt som et stikk, helt uvitende at hudfargen kommer av masse sol. Hadde ikke kroppen hatt den egenskapen å beskytte seg mot sola, så har vi heller ikke eksistert her i nord.. Så rasisme er en blanding av manglede IQ og sjalusi..

Så sjalusien kommer utvilsomt av at Afrikanske menn, er så flotte av natur, med fin hudfarge, muskler og hvite tenner.. 🤭
Så rasismen og sjalusien er aller størst for de mennen som er likbleik, gule tenner, radmager og bruker xs i boxer. Mens ei Afrikanske skjønnhet med sprettrumpe, da vil de mer enn gjerne sette tenna i dem.. Men de kvinnene sier nei, når de oppdager rasismens iver.. da blir også de utsatt for rasisme.. "Black Lives Matter" gjelder begge kjønn❤️

Du er jo rasist selv, bamseklemmer, i og med at du antyder det at forskjellige raser har ulike iboende egenskaper. Det er definisjonen av rasisme. Du driver også med body-shaming, idet du assosierer negative karaktertrekk med medfødte kroppstrekk, faktisk ett som mange begår selvmord over, som er ganske fordomsfullt og ganske sanseløst og ufølsomt. Ikke nok med det, men du driver også med en klassisk hersketeknikk, med det at du antyder at enkelte livssyn er knyttet til å være seksuelt ubegjærlig. Denne sorten propaganda ble pionert av nazistene, Dette er svært lite progressivt, det er i strid med det feministiske budskap og demokratiske verdier og grenser på ulovlig. 

Anonymkode: 8b2c2...d15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

On 4/3/2024 at 9:05 AM, Rosalilje84 said:

Hvorfor er det sånn at dyr som nesten er helt identiske blir delt opp i forskjellige arter , men vi er bare en rase? gir ikke mening. 

Anonymkode: 15da6...d56

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor er det sånn at dyr som nesten er helt identiske blir delt opp i forskjellige arter , men vi er bare en rase? gir ikke mening. 

er du mindre smart person eller noe? Har du ikke fulgt med i naturfagtimene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du er jo rasist selv, bamseklemmer, i og med at du antyder det at forskjellige raser har ulike iboende egenskaper. Det er definisjonen av rasisme. Du driver også med body-shaming, idet du assosierer negative karaktertrekk med medfødte kroppstrekk, faktisk ett som mange begår selvmord over, som er ganske fordomsfullt og ganske sanseløst og ufølsomt. Ikke nok med det, men du driver også med en klassisk hersketeknikk, med det at du antyder at enkelte livssyn er knyttet til å være seksuelt ubegjærlig. Denne sorten propaganda ble pionert av nazistene, Dette er svært lite progressivt, det er i strid med det feministiske budskap og demokratiske verdier og grenser på ulovlig. 

Haha, woow for en skremselspropaganda å dytte på meg at jeg er rasist..  Bodyshaming er det ikke.. for jeg beskrev mine rasistiske likbleike kompiser med gule tenner.. Så hvorfor du klikka på innlegget mitt, må du jo selv svare for..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisørlena skrev (2 minutter siden):

er du mindre smart person eller noe? Har du ikke fulgt med i naturfagtimene

Vedkommende stiller et gyldig spørsmål. Hovedregelen når man fastslår hvorvidt to forskjellige typer dyr er en ulik art eller ikke, er om de kan produsere fruktbart avkom eller ei. Med denne regelen har man etablert at løver og tigre, esel og hester og lignende er forskjellige dyrearter til tross for at de kan få avkom, siden muldyr og såkalte "ligere" ikke kan forplante seg. 

Men i nyere tider viser det seg at mange typer dyr som har blitt klassifisert som ulike arter, faktisk kan få fruktbart avkom. Uten at navnet eller betegnelsen endres. Denne regelen blir spesielt tåkete når man ser på fugleriket. Spørsmålet handler i mindre grad om natur og biologi og i større grad om språk og gruppering. Saken er sånn at hvorvidt noe blir betraktet som en enestående art eller noe annet, er ganske vilkårlig, og høyst avhengig av personen som oppdaget dyret. Dette er hva ytringer som "rase finnes ikke" handler om, ikke det at det ikke finnes forskjellige menneskegrupper med som er svært ulike, men det at språket vi benytter for å skille mellom dem ikke er standardisert.

Det er ikke rart den du siterer reagerer.

Og du trenger ikke bruke så ufin tone.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

De er jo ikke helt identiske. Hvis du sammenligner en katt og en tiger, finner du like mange fellestrekk i utseende, utholdenhet, styrke og instinkter mellom disse to? Hva hvis du tar en kineser og en nordmann?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klossmajor skrev (3 timer siden):

Hvert individ befinner seg et sted på skalaen mellom lys beige til mørk brun i hudtone. Hvor den enkelte befinner seg mellom lys og mørk blir vel opp til øyet som ser.

Hvor ligger folk fra Sudan på skalaen? Er de mørke eller svarte? 

Anonymkode: 1dd27...dd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bamseklemmer skrev (14 minutter siden):

Haha, woow for en skremselspropaganda å dytte på meg at jeg er rasist..  Bodyshaming er det ikke.. for jeg beskrev mine rasistiske likbleike kompiser med gule tenner.. Så hvorfor du klikka på innlegget mitt, må du jo selv svare for..

Hvorfor er du så redd for merkelappen rasist? Det er bare et ord, og ikke et veldig gammelt et. Er nesten som om du har blitt lært opp hele livet til å patologisere de som faller under merkelappen "rasist" og nå tilegner dem negative egenskaper uten grunnlag for å gjøre det..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor er du så redd for merkelappen rasist? Det er bare et ord, og ikke et veldig gammelt et. Er nesten som om du har blitt lært opp hele livet til å patologisere de som faller under merkelappen "rasist" og nå tilegner dem negative egenskaper uten grunnlag for å gjøre det..?

Det er fordi ryktespredning straffes like hardt som rasisme og overgrep.. Så du er selv ansvarlig for ditt eget sinne på nettet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.4.2024 den 23.06):

Jeg er ikke rasist, jeg er rasebevisst.

Anonymkode: d02cb...f88

Fordi du merker noens hudfarge, eller fordi du tenker mennesker med forskjellige hudfarger har forskjellige mentaliteter, pga farge og ikke kultur?

I hvilke situasjoner vil du si det er positivt å være rasebevisst, som du sier? 

Anonymkode: f551e...b0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bamseklemmer skrev (1 minutt siden):

Det er fordi ryktespredning straffes like hardt som rasisme og overgrep.. Så du er selv ansvarlig for ditt eget sinne på nettet

Hva er så galt med å være rasist? Er rasister ikke likeverdige mennesker? Hva om ryktet hadde gått at du var rasistisk? Hadde det gjort noe? Hva hadde det gått ut over? Dette er et anonymt internettforum. Om du vil ha et bedre rykte på kvinneguiden, hadde jeg anbefalt å tone ned den overseksuelle postingen først og fremst, jeg tror ikke at noen har et problem med deg fordi du er rasistisk 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva er så galt med å være rasist? Er rasister ikke likeverdige mennesker? Hva om ryktet hadde gått at du var rasistisk? Hadde det gjort noe? Hva hadde det gått ut over? Dette er et anonymt internettforum. Om du vil ha et bedre rykte på kvinneguiden, hadde jeg anbefalt å tone ned den overseksuelle postingen først og fremst, jeg tror ikke at noen har et problem med deg fordi du er rasistisk 

Din oppførsel forteller hvem du er. Og hvis du oppfører deg dårlig, er du en dårligere person, av eget valg. Å spre hat er bare dårlig gjort, uansett grunn.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Din oppførsel forteller hvem du er. Og hvis du oppfører deg dårlig, er du en dårligere person, av eget valg. Å spre hat er bare dårlig gjort, uansett grunn.

Du snakker om hat som om det er et slags virus som kan utryddes, men det er det jo ikke. Hat er en fundamental del av det mennesklige følelsesspekteret, man kan ikke kvitte seg med det. Det er nødvendig. Det er en uvurdelig drivkraft og den sterkeste motivasjon. Visste du at om man ser på varmekart av menneskekroppen under ulike følelser, er hat nesten identisk kjærlighet? Både hat og kjærlighet varmer hele kroppen, forskjellen er at føttene forblir noe kaldere ved hat. Dette er fordi hat og kjærlighet, er to sider av samme mynt. Man hater det som truer det man elsker. Men hat kan dirigeres, og i disse dager er sterke krefter i sving for å høste folks hat og benytte det som et verktøy. Ikke tro det at du er fri for hat, du bærer nok på mer hat og rasisme enn meg, men det har blitt kondisjonert til å rette det mot ditt eget folk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 2.4.2024 den 23.03):

Er så mye rasistiske komuntarer og jeg føler mange er rasist og sier de absolutt ikke er det mens de står og snakker rasistisk. Hva er grunnen til dette? Hvorfor er så mange rasister? 

Anonymkode: 9a9e2...056

Du må nesten spesifisere hva du har opplevd som du finner rasistisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hvor ligger folk fra Sudan på skalaen? Er de mørke eller svarte? 

Anonymkode: 1dd27...dd1

Vennligst les litt grundigere hva du velger å svare på. Hvis du gjør det, burde du være i stand til å forstå at spørsmålene du stiller meg allerede er besvart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...