Gå til innhold

Lei av rasistiske komuntarer. Hvorfor er så mange rasister?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er så mye rasistiske komuntarer og jeg føler mange er rasist og sier de absolutt ikke er det mens de står og snakker rasistisk. Hva er grunnen til dette? Hvorfor er så mange rasister? 

Anonymkode: 9a9e2...056

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøver ofte og bytte hekk samtale emne når folk blir sånn. Noen tips til noe som hjelper? Ender somregel opp med og bli sur i stede får 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har de som føler veldig mye, og de som tar alt til inntekt som noe negativt. 

Når djevelen leser bibelen, hva tror du hsn sitter igjen med?

Anonymkode: 473eb...c4b

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke rasist, jeg er rasebevisst.

Anonymkode: d02cb...f88

• Liker 11
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Komuntarer?

Anonymkode: b6d8b...c80

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksempler? Så kanskje det finnes forklaringer.

Anonymkode: f551e...b0e

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis problemet er skrivefeilene dine, så er ikke det rasisme, det er at du ikke tilpasser deg.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hva dysleksi har med dette. Helt unødvendige komentarer. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes rasister i alle kulturer, men om du føler at så mange mennesker rundt deg er rasister, tror jeg egentlig at du aktivt leter etter rasistiske kommentarer og derfor tolker alt på en rasistisk måte. 

Anonymkode: e65a7...efa

• Liker 8
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I disse dager så føler jeg at de fleste ikke engang vet hva rasisme er.. 

Man kan faktisk være uenig uten å være rasist. Man kan like noe bedre enn noe annet uten å være rasist.

Det er ikke mulig å diskutere rasisme lenger fordi den sarte generasjonen er aktiv i diskusjonen, det blir bare et hylekor. 

Anonymkode: e7c83...284

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Er så mye rasistiske komuntarer og jeg føler mange er rasist og sier de absolutt ikke er det mens de står og snakker rasistisk. Hva er grunnen til dette? Hvorfor er så mange rasister? 

Det finnes rasister i alle farger og varianter.

Rasisme går begge veier.

Som helnorsk i 100vis av år bakover gift med en utlending

og ansatt i et svært flerkulturelt arbeidsmiljø med ca kun 1/8del (12,5%)  scandinavere (norge,danmark,sverige)

så møter jeg veldig ofte holdninger til både arbeidsliv, kollegaer, pasienter som er farget av hjemlandet og ikke basert på kultur/arbeidskultur/regler/normer i det landet man har immigrert til.

Anonymkode: 8d5ad...d49

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mange fordommer som jeg ikke snakker så mye om. Det kan være at jeg tror en som heter Ronny har vokst opp uten så mange bøker i bokhylle hjemme, at en som ser afrikansk ut kommer til å komme for sent, at en person med fedme vil forsyne seg med mer kjøtt og saus enn grønnsaker i buffeten, at en muslim ikke vil drikke mye alkohol, at ei jente med akrylnegler ikke er så god til å bruke motorsag, at en med sørstatsdialekt setter pris på en stor pickup truck, at en med kinesisk utseende er god i matte, at ei litt stor dame med store fargerike klesplagg liker kunst osv. Disse fordommene blir stadig vekk bekreftet, men noen av dem vil kunne oppleves rasistisk isolert sett. Jeg tror ikke de er det. Det handler nok mye mer om kultur innen land, religioner, og sosiale klasser, og det mener jeg er noe annet. 

Anonymkode: 92e7b...514

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mange idioter rundtomkring. 

Å være rasist viser ganske lav intelligens. 

Anonymkode: 1381c...842

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg er ikke rasist, jeg er rasebevisst.

Anonymkode: d02cb...f88

Så nusselig å være bevisst noe som ikke finnes 🤣

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det finnes rasister i alle farger og varianter.

Rasisme går begge veier.

Som helnorsk i 100vis av år bakover gift med en utlending

og ansatt i et svært flerkulturelt arbeidsmiljø med ca kun 1/8del (12,5%)  scandinavere (norge,danmark,sverige)

så møter jeg veldig ofte holdninger til både arbeidsliv, kollegaer, pasienter som er farget av hjemlandet og ikke basert på kultur/arbeidskultur/regler/normer i det landet man har immigrert til.

Anonymkode: 8d5ad...d49

Det er ikke rasisme å ha en annen kultur.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hvis problemet er skrivefeilene dine, så er ikke det rasisme, det er at du ikke tilpasser deg.

Mange nordmenn har elendig rettskriving også.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må huske på at voksne nordmenn har fått samfunnet sitt totalt endret av masseinnvandring. Og endringen er ikke til det bedre.. 

Anonymkode: 96126...cb9

• Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har mange fordommer som jeg ikke snakker så mye om. Det kan være at jeg tror en som heter Ronny har vokst opp uten så mange bøker i bokhylle hjemme, at en som ser afrikansk ut kommer til å komme for sent, at en person med fedme vil forsyne seg med mer kjøtt og saus enn grønnsaker i buffeten, at en muslim ikke vil drikke mye alkohol, at ei jente med akrylnegler ikke er så god til å bruke motorsag, at en med sørstatsdialekt setter pris på en stor pickup truck, at en med kinesisk utseende er god i matte, at ei litt stor dame med store fargerike klesplagg liker kunst osv. Disse fordommene blir stadig vekk bekreftet, men noen av dem vil kunne oppleves rasistisk isolert sett. Jeg tror ikke de er det. Det handler nok mye mer om kultur innen land, religioner, og sosiale klasser, og det mener jeg er noe annet. 

Anonymkode: 92e7b...514

Så er det jo stor forskjell på hva fordommer du har også da. Ser veldig mange negative her,og mange som rett og slett er tilbøyelige til å være positive. De som du har negative fordommer mot vil jo tape her,og oppleve det rasistisk,noe ikke en du har dømt med en positiv fordom.

La oss si du er en arbeidsgiver da. Så står det mellom en Kineser og en Afrikaner. Du vil med en gang gi Kineseren jobben,for han er jo god i matte. Afrikaneren kommer jo bare for sent. En med sørstatdialekt kommer jo også veldig godt ut av det. Ingen i verden vil si noe på at en tenker at pickup er feil. Mens tjukkasen skal selvsagt ha 4 porsjoner på buffè

Det handler ofte ikke om hvordan man oppfatter seg selv. Men hvordan mottakeren oppfatter dine fordommer. Du kan være belyst på noe,men snøblind på noe annet. Da kan man jo opptre feil der man er snøblind.

Endret av Fant80
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosalilje84 skrev (1 time siden):

Så nusselig å være bevisst noe som ikke finnes 🤣

Touljj! Det finnes raser jo, du er ikke hund selv om du kanskje tror det, hvit eller ei..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...