Gå til innhold

Hva slags hjelp finnes for å bli gravid?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

37 år. Barn fra før som er 6 år. Prøvd i 1,5 år nå, mistet en gang i MA I denne perioden.

Hittil har jeg fått høre at jeg ikke kommer til å få hjelp fordi jeg har barn fra før og hjelp er reservert barnløse, og at jeg er jo fruktbar for jeg var gravid så derfor finnes det ikke hjelp å få, og uansett er jeg 37 så jeg er for gammel til å få hjelp.

Men hva finnes av hjelp? Sannsynligvis øker jeg sjansene drastisk om jeg kan få hjelp med å forlenge lutealfase som bare er 10 dager. Kan vanlig gyn hjelpe? Hva slags medisiner er det da som gjelder? Fastlege er blant de lite oppmuntrende så kan ikke spørre der.

Anonymkode: 83487...e78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gå til privat gynekolog, få en ordentlig utredning og ev henvisning til IVF asap (ivf har veldig lang ventetid, opptil et år). Du har rett til hjelp selvom du har barn. Aldersgrensen er vel 42 eller 45 husker ikke helt. Så du er ikke for gammel. Ikke kast bort tid på vrang fastlege.

Anonymkode: 11ddf...631

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Gå til privat gynekolog, få en ordentlig utredning og ev henvisning til IVF asap (ivf har veldig lang ventetid, opptil et år). Du har rett til hjelp selvom du har barn. Aldersgrensen er vel 42 eller 45 husker ikke helt. Så du er ikke for gammel. Ikke kast bort tid på vrang fastlege.

Glemte å skrive: du bør sikkert få progesteronstøtte, cyclogest/lutinus/prolutex. Det skal forlenge lutealfasen. Men gjør en full utredning når du først er i gang, i tilfelle de finner andre åpenbare problemer

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første steget er å sjekke ut mannen. Få han til å ta en tur til fastlegen for henvisning. Eller gå privat om dere vil ha det med en gang. 

Anonymkode: 2185c...279

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 hours ago, AnonymBruker said:

39 år i offentlig og 46 år i privat sektor

Anonymkode: 0b3cc...7b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er samme aldersgrense offentlig og privat for oppstart av stimulering. Men noe variabelt for dem som har egg på frys. 

Det er bioteknologiloven som regulerer dette. 

Anonymkode: 0c246...5c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er som den som nettopp svarte rett - bioteknologiloven som bestemmer. Det er rom for skjønn. 

Det offentlige ønsker ikke skjønn, og har satt en absolutt grense for nytt forsøk (som jeg er usikker på hva er nå). Det private (som også tjener penger på dette) tenderer til å være mer fleksible. 

Anonymkode: 2185c...279

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...