Gå til innhold

"Bløt" neglelakk


Tjorven

Anbefalte innlegg

Jeg er litt plaget av "bløt" neglelakk. Jeg prøver å ikke ta for mye lakk på neglen, men jeg lakker alltid neglene med 2 strøk. Jeg lar lakken tørke i ca 10 minutter mellom hvert strøk. Men er kommer så og si bestandig. Selvom jeg sitter i ro og lar lakken tørke, så blir den aldri ordentlig hard og robust. Hvis jeg etter en stund kommer innat noe med neglen blir det et stort hakk i neglelakken og det er absolutt ikke pent. Innimellom er lakken også så bløt at jeg kan skrape den av uten at det detter av flak, selv etter 1 time.

Hvorfor i all verden skjer dette og hva gjør jeg egentlig galt? Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje du bare bruker feil neglelakk? I siste nummer av "Henne" har de en neglelakk test hvor Vernis Instant Magnetic fra Lancome kom best ut. Tørketid på et minutt i følge testen. :)

Klems,

Julie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som negldesigner og ivrig bruker av neglelakk (på falske og mine naturlige negler) vil jeg si en ting: overlakk!!! Den er utrolig viktig, da trenger du ikke vente 10 min mellom hvert strøk - det syns jeg forresten høres ut som en lang tørketid for en negllakk :roll:

En hurtigtørkende overlakk er definitivt tingen, om du kjøper av en negldesigner eller ikke. Prøv deg frem, så skal du se at du blir kvitt problemet :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker faktisk overlakk også, en såkalt Top coat. men innimellom vil den liksom ikke tørke. kan det være at jeg får litt for mye av denne og at det gjør at den ikke vil tørke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som regel skal mengden ikke spille noen rolle - men det er en forskjell på vanlig overlakk og hurtigtørkende overlakk. Jeg pleier å bruke underlakk, to strøk med lakk og venter ca. 1 min. før jeg tar på overlakken. Da er alle lag tørket i løpet av et par minutter :)

Det kan lønne seg å investere i en god hurtigtørkende overlakk - da spiller ikke kvaliteten på negllakken under så stor rolle.

Jeg har ikke særlig erfaring med lakk som fåes i parfymerier, men TL-serien (norsk merke!) har god kvalitet og fåes nå i Esthetique-kjeden. Eller kan du gå innom en negldesigner.

Håper dette kan hjelpe deg :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...