Gå til innhold

Findus endret oppskriften på fiskepinner


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Vi sendte en mail til Findus og fikk et arrogant svar tiøbake. Vi la med bilde av en gutt full av byller

vi kjøper ikke Findus mer.

 

TS

Anonymkode: 3e26e...990

Jeg er dessverre ikke overrasket.

Da jeg tok kontakt med Findus var de overfladisk hyggelige, men forsøkte å ikke svare på konkrete spørsmål, bare glorifisere egne produkt og få dem til å fremstå som både miljøvennlige, bærekraftige og av god kvalitet. Når jeg tok tak i det de selv skrev og viste til at det ikke stemte og stilte spørsmål ved hvorfor de kom med slike påstander, så sluttet de å svare meg. Ikke så rart, egentlig, de kunne ikke skrive mer uten å avsløre seg enda mer enn de allerede hadde gjort. Useriøst, uprofesjonelt, dårlig kvalitet, dårlig for både miljø og bærekraft! Firmaer som gjemmer seg i skatteparadiser forsøker jeg å unngå, vi trenger dem ikke.

Les på Lofoten-produktene og Lerøy sine produkter, de var i hvert fall produsert i Norge før (som jeg skrev over, jeg har nesten sluttet å kjøpe frossenfisk etter å ha flyttet til et sted hvor jeg lettere får tak i fersk fisk, eller kan fiske selv).

Håper det går bra med gutten din!

Anonymkode: d5fad...3ed

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ja, ikke sant!

de smaker tran!

Anonymkode: 3e26e...990

Det er ikke rart om det smaker tran. Fraktes fisken til Kina, blir opptint før den så fileteres og ev. behandles, så fryses ned igjen før den sendes til Norge, så vil kvaliteten være betydelig forringet. Det er ikke til å unngå. Og fiskefett som blir harskt smaker jo dårlig tran...

Anonymkode: d5fad...3ed

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.4.2024 den 22.48):

Når det gjelder noe så alvorlig som allergi så kan Findus her ta seg ei bolle! 
 

Allergi kan være dødelig, og det kimser man faktisk ikke av! 

Anonymkode: e97af...5b1

Det er fortsatt forbrukerens ansvar å holde seg oppdatert på egne allergener.

Jeg har cøliaki og må sjekke ALLE innholdsfortegnelser, hver eneste gang på alt som ikke er merka glutenfritt og selv på glutenfritt kan det gjøres endringer som kan føre til at en del med cøliaki må unngå produktet. 

Anonymkode: 640f1...bae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
AnonymBruker skrev (På 3.4.2024 den 23.51):

Det er ikke rart om det smaker tran. Fraktes fisken til Kina, blir opptint før den så fileteres og ev. behandles, så fryses ned igjen før den sendes til Norge, så vil kvaliteten være betydelig forringet. Det er ikke til å unngå. Og fiskefett som blir harskt smaker jo dårlig tran...

Anonymkode: d5fad...3ed

Gammel tråd men kom over denne nå etter samme problem forrige uke... Transmaken kom etter at de byttet fisketype, så har vel mer med det og gjøre enn hvor den blir sendt i fra/fryst osv. Smakte ikke tran før, vil tro prosessen var lik da.

Anonymkode: 7b72a...447

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...