AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #41 Skrevet 3. april 2024 4 minutter siden, AnonymBruker said: Kan det være at de som melder har meldt om feil familie, eller ikke er ved sine fulle fem? Noen jeg kjenner ble beskyldt for å drive bordell av en lettere dement nabo. Anonymkode: c28ba...09f Må ikke de oppgi en del detaljer for at bv skal finne oss da? Problemet er at jeg aner ikke hvem dette kan være. Har alltid følt at det er hyggelig å bo her, de fleste er på hils. Jeg tror ikke vi har noen åpenbare fiender, men jeg vet at mannen min har vært litt vel direkte (rolig, men klar) i talen. Han kan lett oppfattes som bedreviter. Det er mulig hendelsen jeg viser til med musikk gjorde det mer provoserende. Usikker. Nå føler jeg at jeg overtenker og mistenker alle.🥺 Anonymkode: 02167...0fa
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #42 Skrevet 3. april 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Må ikke de oppgi en del detaljer for at bv skal finne oss da? Problemet er at jeg aner ikke hvem dette kan være. Har alltid følt at det er hyggelig å bo her, de fleste er på hils. Jeg tror ikke vi har noen åpenbare fiender, men jeg vet at mannen min har vært litt vel direkte (rolig, men klar) i talen. Han kan lett oppfattes som bedreviter. Det er mulig hendelsen jeg viser til med musikk gjorde det mer provoserende. Usikker. Nå føler jeg at jeg overtenker og mistenker alle.🥺 Anonymkode: 02167...0fa Man kan bli paranoid av mindre. Håper dere får vite hvem det er. Anonymkode: f4fa0...fed 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #43 Skrevet 3. april 2024 1 hour ago, frivis said: Og her har vi nettopp årsaken til at barn som trenger hjelp ikke får den, fordi BV bruker ressurser på å undersøke noe som i utgangspunktet ikke har noe med vold eller narkotika. Når du tror du har lest alt, så finnes det en tråd i graviditetsforumet hvor mor har blitt fysisk skadet og far skal overta permisjonen, og noen mener det er nok til at babyen vil bli fratatt dem 🤦♂️ Så ingenting forundrer meg lenger, hva folk mener er omsorgssvikt. Anonymkode: 054f0...0ac 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #44 Skrevet 3. april 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Når du tror du har lest alt, så finnes det en tråd i graviditetsforumet hvor mor har blitt fysisk skadet og far skal overta permisjonen, og noen mener det er nok til at babyen vil bli fratatt dem 🤦♂️ Så ingenting forundrer meg lenger, hva folk mener er omsorgssvikt. Anonymkode: 054f0...0ac Hæ? Anonymkode: 02167...0fa
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #45 Skrevet 3. april 2024 AnonymBruker skrev (På 1.4.2024 den 23.42): Men hvordan kan vi forsvare oss mer? Det er helt sinnsykt. Anonymkode: 02167...0fa Hvis det du skriver lenger oppe er sant, og alt er i orden, så har du jo ingenting å bekymre deg for. Bare samarbeid med barneverntjenesten og vær åpen. Folk som ikke har noe å skjule trenger ikke stresse pga. bvtj. Det finnes selvsagt mange foreldre som ikke selv innser at de ikke har adekvat omsorgsevne, og disse forstår jo ikke selv at de virkelig trenger hjelp fra bvtj. Det er ofte de som roper høyest om at bvtj. skal "TA ungen dems" for "ingen grunn" og er vanskelige i samarbeidet... Anonymkode: 35557...0fc 2
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #46 Skrevet 3. april 2024 12 minutter siden, AnonymBruker said: Hæ? Anonymkode: 02167...0fa At man melder inn eller tror barnevernet bruker tid på ikke-saker, tar vekk av tiden man kan bruke på barn som faktisk trenger hjelp. Anonymkode: 054f0...0ac
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #47 Skrevet 3. april 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Det skjedde oss engang, det var grusomt. Var åpen med fastlege/helsesykepleier/bhg og alle de innhentet fra og ble positivt overrasket over hvor gode tilbakemeldinger vi fikk. Barnevernstjenesten var veldig profesjonelle og greie de, men det var et massivt traume for parforholdet og for mannen spesielt. Fordi han også har et barn fra tidligere så ble også hen involvert med sin mor, og barnets mor fikk se bekymringsmeldingen mot oss. Endte med rettssak om barnefordeling selv om hele bekymringsmeldingen var feilaktig, kostet oss 200k i advokatutgifter og han mistet samvær et halvt år mens rettssaken pågikk og mor tilbakeholdt samvær. Måtte selge hytta og bruke sparepengene til barnet. Vi var begge langtidssykmeldt og måtte gå i terapi i flere måneder for å komme oss ovenpå igjen. Og da jeg ble gravid igjen og jordmor så at bvt tidligere hadde bedt om informasjon så nærmest avhørte hun meg og truet med å kontakte dem for å fortelle at jeg skulle ha et nytt barn… Enormt stigmatiserende og invaderende å bli undersøkt på den måten. Og det enda vi hadde 10/10 saksbehandlere… Meldingen ble skrevet av en student jeg strøk i praksis, ren hevnaksjon. Kommer aldri til å komme meg over det. Anonymkode: c49df...858 Dette er helt vilt! Det viser jo hvor galt det kan gå...og for en vanvittig belastning det kan være å bli meldt Anonymkode: a395e...119 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #48 Skrevet 3. april 2024 20 minutter siden, AnonymBruker said: Hvis det du skriver lenger oppe er sant, og alt er i orden, så har du jo ingenting å bekymre deg for. Bare samarbeid med barneverntjenesten og vær åpen. Folk som ikke har noe å skjule trenger ikke stresse pga. bvtj. Det finnes selvsagt mange foreldre som ikke selv innser at de ikke har adekvat omsorgsevne, og disse forstår jo ikke selv at de virkelig trenger hjelp fra bvtj. Det er ofte de som roper høyest om at bvtj. skal "TA ungen dems" for "ingen grunn" og er vanskelige i samarbeidet... Anonymkode: 35557...0fc Tenker du over det du skriver? NEI, vi har ingenting å være bekymret for, MEN holdninger som dine finnes overalt. Barnehage og helsestasjon som vi skal ha samarbeid med i flere år blir kontaktet. Ja, vi får gode skussmål, men det oppleves ikke greit- spesielt basert på falske opplysninger. Og det verste er at mange tenker som deg, hvem vet hva de tenker etter dette? Anonymkode: 02167...0fa 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #49 Skrevet 3. april 2024 AnonymBruker skrev (På 1.4.2024 den 16.18): Har fått en anonym bekymringsmelding om at barnet er skittent ute og skriker stygge ting. Barnet er 2,5 år og aldri ute alene, hun er heller aldri skitten utover når hun er ute og da vaskes ytterklær. Forklarte det da de ringte, men nei, de må undersøke i tre måneder? Er det normalt? Anonymkode: 02167...0fa Gratulerer se frem til mange saker fremover Anonymkode: de8fc...8ab 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #50 Skrevet 3. april 2024 1 minutt siden, AnonymBruker said: Gratulerer se frem til mange saker fremover Anonymkode: de8fc...8ab Er det vanlig? Mener du at barneverntjenesten vil fortsette? Anonymkode: 02167...0fa
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #51 Skrevet 3. april 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Tenker du over det du skriver? NEI, vi har ingenting å være bekymret for, MEN holdninger som dine finnes overalt. Barnehage og helsestasjon som vi skal ha samarbeid med i flere år blir kontaktet. Ja, vi får gode skussmål, men det oppleves ikke greit- spesielt basert på falske opplysninger. Og det verste er at mange tenker som deg, hvem vet hva de tenker etter dette? Anonymkode: 02167...0fa Hvorfor så hissig? Dette har absolutt ingenting med mine holdninger å gjøre. Dette er fakta! Jeg forstår du er i en vanskelig situasjon men mine råd til deg som forelder er: Vær åpen og samarbeid med bvtj.! De som vanskeliggjør samarbeid kan mistenkes å ha noe å skjule. Bvtj. har retningslinjer, lover og prosedyrer de må følge. De stikker ikke bare fingeren i været og velger om dere ikke har nok omsorgsevne. Det er utdannede folk som foretar barnevernfaglige vurderinger basert på informasjon de innhenter fra helsestasjonen, bhg., lege og observasjoner og samtaler med dere foreldre. Derfor bruker de opp til tre mndr. for å sikre seg mest mulig informasjon. Avgjørelsen om henleggelse eller tiltak er ikke basert på informasjon fra bekymringsmeldingen! De finner fort nok ut om den stemmer eller ikke. Tenk hvis et barn som VIRKELIG har behov for hjelp ikke hadde fått det fordi foreldrene selv sa i en telefonsamtale at ingenting var galt?? Er det slik du vil at bvtj. skal operere? Stole blindt på alt alle foreldre sier? Tror du folk som driver omsorgssvikt og overgrep bare innrømmer det? Anonymkode: 35557...0fc 2
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #52 Skrevet 3. april 2024 AnonymBruker skrev (På 1.4.2024 den 23.42): Men hvordan kan vi forsvare oss mer? Det er helt sinnsykt. Anonymkode: 02167...0fa Går barnet i bhg? Anonymkode: 7f2fd...d00
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #53 Skrevet 3. april 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Tenker du over det du skriver? NEI, vi har ingenting å være bekymret for, MEN holdninger som dine finnes overalt. Barnehage og helsestasjon som vi skal ha samarbeid med i flere år blir kontaktet. Ja, vi får gode skussmål, men det oppleves ikke greit- spesielt basert på falske opplysninger. Og det verste er at mange tenker som deg, hvem vet hva de tenker etter dette? Anonymkode: 02167...0fa Forresten jobber jeg selv i flere bhg og har god kjennskap til bvtj. Jeg har aldri i min snart 20 år lange karriere opplevd at noen har tenkt noe som helst dårlig om foreldre der bvtj. har bedt om opplysninger. Vi vet alle at det kommer inn falske bekymringsmeldinger og dersom bhg. ikke har noen bekymringer så skriver man det man observerer; at barnet er trygt, god relasjon og tillit til foreldre og er godt stelt, spiser og sover normalt osv... Tenker ikke noe mer over det. Anonymkode: 35557...0fc 2
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #54 Skrevet 3. april 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Er det vanlig? Mener du at barneverntjenesten vil fortsette? Anonymkode: 02167...0fa Det er slettes ikke uvanlig, satt i sin tid i bvnemden (sluttet pga utdanning krasjet i forhold til habilitet) og var mye rart som ble meldt inn. Hjelper i dag fam som har fått bekymringsmelding på seg og det er ikke uvanlig at samme fam får mld på mld på seg. Akkurat nå har jeg 8 mld inne til fylkesmannen pga trakassering (ved hjelp av mld fra skole) til forskjellige Statsforvaltere Anonymkode: de8fc...8ab
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #55 Skrevet 3. april 2024 10 minutter siden, AnonymBruker said: Går barnet i bhg? Anonymkode: 7f2fd...d00 Ja, de vil gi strålende attest Anonymkode: 02167...0fa
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #56 Skrevet 3. april 2024 16 minutter siden, AnonymBruker said: Hvorfor så hissig? Dette har absolutt ingenting med mine holdninger å gjøre. Dette er fakta! Jeg forstår du er i en vanskelig situasjon men mine råd til deg som forelder er: Vær åpen og samarbeid med bvtj.! De som vanskeliggjør samarbeid kan mistenkes å ha noe å skjule. Bvtj. har retningslinjer, lover og prosedyrer de må følge. De stikker ikke bare fingeren i været og velger om dere ikke har nok omsorgsevne. Det er utdannede folk som foretar barnevernfaglige vurderinger basert på informasjon de innhenter fra helsestasjonen, bhg., lege og observasjoner og samtaler med dere foreldre. Derfor bruker de opp til tre mndr. for å sikre seg mest mulig informasjon. Avgjørelsen om henleggelse eller tiltak er ikke basert på informasjon fra bekymringsmeldingen! De finner fort nok ut om den stemmer eller ikke. Tenk hvis et barn som VIRKELIG har behov for hjelp ikke hadde fått det fordi foreldrene selv sa i en telefonsamtale at ingenting var galt?? Er det slik du vil at bvtj. skal operere? Stole blindt på alt alle foreldre sier? Tror du folk som driver omsorgssvikt og overgrep bare innrømmer det? Anonymkode: 35557...0fc Det burde ikke være mulig å melde anonymt. Leste når jeg søkte på barnevernet at kun tre barnevern ikke begår lovbrudd ifølge NRK? Og man leser jo om alle feilene dere gjør. Anonymkode: 02167...0fa
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #57 Skrevet 3. april 2024 6 minutter siden, AnonymBruker said: Det er slettes ikke uvanlig, satt i sin tid i bvnemden (sluttet pga utdanning krasjet i forhold til habilitet) og var mye rart som ble meldt inn. Hjelper i dag fam som har fått bekymringsmelding på seg og det er ikke uvanlig at samme fam får mld på mld på seg. Akkurat nå har jeg 8 mld inne til fylkesmannen pga trakassering (ved hjelp av mld fra skole) til forskjellige Statsforvaltere Anonymkode: de8fc...8ab Det høres helt grusomt ut. Men ser ikke barnevernet at det er tull hvis de undersøker feks to ganger og alt er greit? Anonymkode: 02167...0fa
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #58 Skrevet 3. april 2024 Kan godt ta 3 måneder ja. De har lov til å bruke så lenge. Kan også godt hende saken blir avsluttet tidligere. De tar nok et hjemmebesøk og snakker med dere og ser at bekyldningene stemmer. Men de har likevel rett til å holde på i tre mnd, så ikke bli bekymret om det tar tid. Anonymkode: 6a417...3de
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #59 Skrevet 3. april 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tenker du over det du skriver? NEI, vi har ingenting å være bekymret for, MEN holdninger som dine finnes overalt. Barnehage og helsestasjon som vi skal ha samarbeid med i flere år blir kontaktet. Ja, vi får gode skussmål, men det oppleves ikke greit- spesielt basert på falske opplysninger. Og det verste er at mange tenker som deg, hvem vet hva de tenker etter dette? Anonymkode: 02167...0fa Ikke meg du svarer, men ja, jeg skjønner godt hva du mener. Jeg har også opplevd å bli meldt og det føles virkelig ikke greit at barnehagen får vite at man er meldt til barnevernet. Jeg syntes det var såpass ubehagelig at de kunne gå rundt og lure på hva jeg ble meldt for, at jeg ba om møte med pedleder og styrer og la fram meldingen. Det er ikke noe morsomt å lese på KG (mange tråder) om at det er noe galt med oss som har blitt meldt, mangel på selvinnsikt, ingen røyk uten ild, "Jeg kjenner ingen som er blitt meldt jeg, det skjer bare i visse miljøer" Nei, for det er virkelig ikke noe man snakker høyt om. Skambelagt er det. Så jeg skjønner deg. Men prøv å tenk at barnehage og helsestasjon kjenner barnet ditt og vil bidra til å vise bv at barnet ikke går rundt skitten og er forsømt. Anonymkode: 6a417...3de 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #60 Skrevet 3. april 2024 21 minutter siden, AnonymBruker said: Ikke meg du svarer, men ja, jeg skjønner godt hva du mener. Jeg har også opplevd å bli meldt og det føles virkelig ikke greit at barnehagen får vite at man er meldt til barnevernet. Jeg syntes det var såpass ubehagelig at de kunne gå rundt og lure på hva jeg ble meldt for, at jeg ba om møte med pedleder og styrer og la fram meldingen. Det er ikke noe morsomt å lese på KG (mange tråder) om at det er noe galt med oss som har blitt meldt, mangel på selvinnsikt, ingen røyk uten ild, "Jeg kjenner ingen som er blitt meldt jeg, det skjer bare i visse miljøer" Nei, for det er virkelig ikke noe man snakker høyt om. Skambelagt er det. Så jeg skjønner deg. Men prøv å tenk at barnehage og helsestasjon kjenner barnet ditt og vil bidra til å vise bv at barnet ikke går rundt skitten og er forsømt. Anonymkode: 6a417...3de Ja, de har vært supersnille, men det er så ekkelt. Uff... Takk for fin melding🦊 Anonymkode: 02167...0fa
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå