AnonymBruker Skrevet 1. april 2024 #1 Skrevet 1. april 2024 Har fått en anonym bekymringsmelding om at barnet er skittent ute og skriker stygge ting. Barnet er 2,5 år og aldri ute alene, hun er heller aldri skitten utover når hun er ute og da vaskes ytterklær. Forklarte det da de ringte, men nei, de må undersøke i tre måneder? Er det normalt? Anonymkode: 02167...0fa 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2024 #2 Skrevet 1. april 2024 En undersøkelse tar maks 3 måneder. I løpet av en undersøkelse er det møter, hjemmebesøk, innhenting av opplysninger og eventuelle andre aktiviteter (som observasjoner, kontrolltiltak etc.) Det er ikke nok at bare foreldrene sier at innholdet i meldingen ikke er sann. Innholdet må belyses også på andre måter Anonymkode: 791d9...4ee 8 2
AnonymBruker Skrevet 1. april 2024 #3 Skrevet 1. april 2024 Undersøkelse tar max 3 mnd, men de kan konkludere tidligere. Når barnevernet får bekymringsmelding må de undersøke mer enn at foreldrene ringer inn og sier at det ikke er sant. Så det er helt normalt. De kommer nok på hjemmebesøk, og ønsker nok å innhente opplysninger fra barnehagen i det minte. Og muligens helsestasjon og andre som kan belyse saken. Husk at veldig mange foreldre undersøkes av barneverntjenesten hvert eneste år, så barnehagen og andre instanser er vant med at de får spørsmål om å komme med opplysninger i en sak. Bare sånn i tilfelle du tenker at de kommer til å uglese deg fremover, bare fordi du har kontakt med barneverntjenesten. Anonymkode: f6b74...b9d 3 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2024 #4 Skrevet 1. april 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Undersøkelse tar max 3 mnd, men de kan konkludere tidligere. Når barnevernet får bekymringsmelding må de undersøke mer enn at foreldrene ringer inn og sier at det ikke er sant. Så det er helt normalt. De kommer nok på hjemmebesøk, og ønsker nok å innhente opplysninger fra barnehagen i det minte. Og muligens helsestasjon og andre som kan belyse saken. Husk at veldig mange foreldre undersøkes av barneverntjenesten hvert eneste år, så barnehagen og andre instanser er vant med at de får spørsmål om å komme med opplysninger i en sak. Bare sånn i tilfelle du tenker at de kommer til å uglese deg fremover, bare fordi du har kontakt med barneverntjenesten. Anonymkode: f6b74...b9d Uglesett blir man uansett i og med fordommene er så store Anonymkode: 63a2d...017 1 2
AnonymBruker Skrevet 1. april 2024 #5 Skrevet 1. april 2024 Sykt rar beskymringsmelding😅 en unge skal jo leke ute og da blir de svarte. Mye rarere med unger som ikke kan leke pga de må holde seg rene Anonymkode: 3e124...da9 8 5
AnonymBruker Skrevet 1. april 2024 #6 Skrevet 1. april 2024 Hm.. barnet er ikke ute alene , men hvem er så ute sammen med det når denne uønskede utageringen skjer iført «skitne klær»? Anonymkode: 9ffa0...c1d
AnonymBruker Skrevet 1. april 2024 #7 Skrevet 1. april 2024 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Sykt rar beskymringsmelding😅 en unge skal jo leke ute og da blir de svarte. Mye rarere med unger som ikke kan leke pga de må holde seg rene Anonymkode: 3e124...da9 Forskjell på ny og gammel møkk Anonymkode: 20af5...78b 2
Andro Skrevet 1. april 2024 #8 Skrevet 1. april 2024 Først gjennomgås meldingen. Fristen er en uke. Er den åpenbart oppspinn legges den bort. Er det uklart om den er riktig så har de plikt til å undersøke saken. Fristen for å utføre en undersøkelse er tre måneder. Undeersøkelsen kan ta kortere tid enn tre måneder, dersom det er lett å få klarhet i barnets situasjon. F.eks. der foreldre, barnehagepersonale osv. er kjappe til å gi nødvendig informasjon som opplyser saken. Barn bør bli skitne ute, men skitten bør selvfølgelig skiftes ut - ved klesvask mellom lekeøktene. Jeg lurer veldig på hva barnet roper, når folk blir bekymra (Du bør ikke svare på det her, men jeg undres for meg selv) 3
AnonymBruker Skrevet 1. april 2024 #9 Skrevet 1. april 2024 En 2,5 åring som skriker stygge ting?? De fleste 2,5 åringer har ikke sååå godt utviklet språk. Men om barnet ditt har så godt utviklet språk at det kan skrike mange stygge ord, så burde nå det heller tyde på at barnet ligger langt fremme i utviklingen, og dermed pluss i margen til dere foreldre! At barn er skitne ute er bare pluss! De fleste blir jo uansett vasket jevnlig. Er barnet i bhg med rene klær hver morgen, og rent ansikt, trenger du ikke bry deg noe med dette. Anonymkode: 96443...37a 2 2
AnonymBruker Skrevet 1. april 2024 #10 Skrevet 1. april 2024 Dessverre må de undersøke ved hver eneste «bekymringsmelding» selvom barnevernet selv skjønner at dette er tull. Eksen godkjente ikke at det var slutt mellom oss og sendte «bekymringsmelding» til BV om at jeg er gal. De skjønte etter første samtale at det er han som trenger hjelp, ikke meg og fortalte at de uansett må ta en undersøkelse…bortkastet tid og kjipt for de som virkelig trenger hjelp. Anonymkode: ba1c5...67f 2 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2024 #11 Skrevet 1. april 2024 Men hvordan kan vi forsvare oss mer? Det er helt sinnsykt. Anonymkode: 02167...0fa 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2024 #12 Skrevet 1. april 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Har fått en anonym bekymringsmelding om at barnet er skittent ute og skriker stygge ting. Barnet er 2,5 år og aldri ute alene, hun er heller aldri skitten utover når hun er ute og da vaskes ytterklær. Forklarte det da de ringte, men nei, de må undersøke i tre måneder? Er det normalt? Anonymkode: 02167...0fa Om ikke barnet engang har dette ordforrådet så be dem kontakte bhg for å spørre om dette i det hele tatt kan være tilfellet. Anonymkode: 59f92...9a0
AnonymBruker Skrevet 1. april 2024 #13 Skrevet 1. april 2024 Folk anmelder til barnevernet i hytt og vær. Anonymkode: 1f350...b2f 4
Melus Skrevet 2. april 2024 #14 Skrevet 2. april 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Men hvordan kan vi forsvare oss mer? Det er helt sinnsykt. Anonymkode: 02167...0fa Barnevernet vil jo etterhvert i undersøkelsen se om påstandene stemmer eller ikke, det er altså ikke så mye dere kan gjøre akkurat nå. Det høres utrolig rart ut at et barn på 2,5 år roper stygge ting, i den grad at folk blir bekymret og melder det til barnevernet. 4
AnonymBruker Skrevet 2. april 2024 #15 Skrevet 2. april 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Sykt rar beskymringsmelding😅 en unge skal jo leke ute og da blir de svarte. Mye rarere med unger som ikke kan leke pga de må holde seg rene Anonymkode: 3e124...da9 Asker og Bærum barn Anonymkode: 011c3...256
AnonymBruker Skrevet 2. april 2024 #16 Skrevet 2. april 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Har fått en anonym bekymringsmelding om at barnet er skittent ute og skriker stygge ting. Barnet er 2,5 år og aldri ute alene, hun er heller aldri skitten utover når hun er ute og da vaskes ytterklær. Forklarte det da de ringte, men nei, de må undersøke i tre måneder? Er det normalt? Anonymkode: 02167...0fa Det høres ut til at det er mer du ikle forteller. Anonymkode: d1003...768 1 2
AnonymBruker Skrevet 2. april 2024 #17 Skrevet 2. april 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Dessverre må de undersøke ved hver eneste «bekymringsmelding» selvom barnevernet selv skjønner at dette er tull. Eksen godkjente ikke at det var slutt mellom oss og sendte «bekymringsmelding» til BV om at jeg er gal. De skjønte etter første samtale at det er han som trenger hjelp, ikke meg og fortalte at de uansett må ta en undersøkelse…bortkastet tid og kjipt for de som virkelig trenger hjelp. Anonymkode: ba1c5...67f Det er ikke sant. Jeg fikk noen grufulle påstander mot meg som barnevernet helt klart burde undersøke. Etter 2 uker konkluderte de med at dette bare var tull. De kom også til å stoppe slikt i fremtiden før jeg fikk vite om det. La det være sagt at BV kjenner meg veldig godt oppigjennom takket være hevnmeldinger fra en viss annen. Anonymkode: d1003...768 2
AnonymBruker Skrevet 2. april 2024 #18 Skrevet 2. april 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Uglesett blir man uansett i og med fordommene er så store Anonymkode: 63a2d...017 Blant en del medlemmer på KG og nabokjerringer som prøver å fremstå bedre enn andre, men som gjerne har mer styr og problemer i sitt private liv enn mange andre, er fordommene store ja. Men hos fagpersoner som jobber med barn og unge, iallfall hos de som har satt seg litt inn i barnevern og barnevernssaker, ville jeg bli veldig overrasket om de ugleså og hadde fordommer mot foreldre som var i kontakt med barnevernet. Det sier i så fall mye om fagkunnskapen til disse fagpersonene. Anonymkode: f6b74...b9d 5
AnonymBruker Skrevet 2. april 2024 #19 Skrevet 2. april 2024 2 hours ago, AnonymBruker said: Det høres ut til at det er mer du ikle forteller. Anonymkode: d1003...768 Nei, jeg har delt alt jeg har blitt fortalt. Får ikke se meldingen før i møtet. Quote Quote Anonymkode: 02167...0fa
Atom Skrevet 2. april 2024 #20 Skrevet 2. april 2024 Er det sånn de gjør etter èn bekymringsmelding eller er det flere? Eller er det fra noen som er mye med barnet feks. barnehagen? Og har de kommet med lignende tilbakemeldinger før? Hva går egentlig bekymringen ut på? At barnet ikke holdes rent? Hvor rent/skitten kan et barn være? Er det et engangstilfelle eller er det noe som skjer ofte? Og hva er "stygg i språket"? Er det at ungen banner og bruker stygge ord - men forstår egentlig 2,5 åringer hva sånne ord betyr? Eller er det et språk som kan tyde på at barnet utsettes for verbal mishandling? Sorry for mange spørsmål, men syns det virka som det mangler info her som flere andre også påpeker. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå