Gå til innhold

Hvordan få tilbake kiloene etter å ha vært syk?

Majer

Anbefalte innlegg

Jeg gikk ned 8kg over en periode på 2,5 uker da jeg var syk for et halvt år siden. Jeg har klart å få tilbake 3 av dem, men sliter med resten. Jeg vet at kalorier inn er svaret, men man blir jo kvalm av å spise ekstremt mye. Prøvd kaloririk mat osv. Det eneste som gir meg positive resultater er usunn gjærbakst, men det gir meg bare fett på magen. Orker ikke trene ekstreme mengder styrke heller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kom på middag til meg 4 ganger i uken så skal du se kiloene renner på…

Anonymkode: 58567...f35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Har du prøvd å drikke en del av kaloriene? Juice, smoothie, melk (evt. sjokolademelk), Biola osv. 

- Proteinpulver/berikningspulver kan "smugles" inn i drikke, grøt, suppe osv. 

Ellers tror jeg enkelte må "øve seg" på å spise litt mer/oftere enn man har lyst til for å gå opp.

Alt dette sagt: Hvorfor er det viktig for deg å gå opp i vekt? Hvis det ikke er av helsemessige grunner, kan du kanskje bare fokusere mest på å ha det bra, og ta det litt som det kommer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistet mye muskelmasse en lengre periode jeg var syk. Løsningen for meg var ikke nødvendigvis å spise så mye mer, men komme i gang igjen med normal aktivitet så musklene jeg hadde i utgangspunktet kom tilbake igjen. Altså, ikke noe hardtrening, men helt vanlige turer og gå til bussen og andre dagligdagse aktiviteter jeg drev med før jeg ble syk (trente masse før jeg ble syk, riktignok, og det hjalp ikke for annet enn å kjøre meg helt i bakken, så tok ikke opp igjen den tråden med det første). 

Anonymkode: 1679b...fca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistet 25 kg mens jeg hadde kreft, og hadde så lite muskelmasse at jeg hadde problemer med å gå. Det er jo et ekstremtilfelle da. Men det som står i forrige innlegg er veldig sant, det du vil gå opp igjen er muskler. Og det kommer med trening og aktivitet, ikke av mat. Det tok veldig lang tid for meg også, nå har jeg fått tilbake 10 kg etter to år, men det går fint. Da jeg var sykelig undervektig fikk jeg næringsdrikker på blå resept, har du forsøkt det? Hvis det er medisinsk viktig for deg å gå opp igjen.

Anonymkode: 08bdc...b23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spis noe du kan klare å få ned selv uten matlyst. Nugatti f. Eks.

Spis hver tredje time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...