Gå til innhold

Altså i helsikes ville vesten jeg er så støl hjelp

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hvorfor utrykker du deg men barnslige emo? 

Anonymkode: 29e62...6aa

Fordi det er så koselig 🥰🥰🥰🥰

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Nå plutselig var det kompentanse fra styrkeløft… tror du troller egentlig. Hadde du drevet med det så kunne du konstruert et opplegg selv, å du ville ikke klage på Internett.. for dette vil du være vant til?

Jeg har ikke plutselig det, det har jeg hatt siden jeg begynte med det i en alder av 25! 😄 Det konstruerte opplegget mitt er helt fint - jeg er bare støl 😂 Og jeg sutrer fordi jeg er støl, og ikke fordi jeg trenger hjelp med å konstruere noe oppsett 😎

Au au au så støl jeg er!

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Det var du som klaget over at folk faktisk prøvde å gi deg konstruktive svar og var ufine nok til å ta deg på alvor. 

Anonymkode: 76ef9...331

Har ikke bedt om konstruktive svar, jeg åpnet en sutretråd for oss som går rundt som kyr fordi vi er støle 😂🐄 Mø mø!

Anonymkode: 74219...67c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg synes du er veldig morsom, ts 🤠. Har også vært mye støl når jeg har startet opp med trening, og å gå trapper og gå på do er det verste 😬. Men når stølheten har gitt seg, går du på trening igjen, og gjør en litt mindre ambisiøs runde. Jeg var sengeliggende av stølhet da jeg begynte, nå trener jeg Power/Bodypump 3 ganger i uka og blir aldri støl lenger. Men hvis jeg har en 2 ukers opphold, da derimot ...

Anonymkode: 7dd5c...90c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg synes du er veldig morsom, ts 🤠. Har også vært mye støl når jeg har startet opp med trening, og å gå trapper og gå på do er det verste 😬. Men når stølheten har gitt seg, går du på trening igjen, og gjør en litt mindre ambisiøs runde. Jeg var sengeliggende av stølhet da jeg begynte, nå trener jeg Power/Bodypump 3 ganger i uka og blir aldri støl lenger. Men hvis jeg har en 2 ukers opphold, da derimot ...

Anonymkode: 7dd5c...90c

Hahah glad for å høre at jeg ikke er alene 🐄🐄 Jeg vet heldigvis at det går over når jeg kommer skikkelig i gang, pleide heller aldri å være støl når jeg trente jevnlig. Men halo, denne dørstokkmila er høy som Mount Everest mot neste økt 😂

Bodypump 3 dager i uka, you go girl 😎🔥🔥🔥🍑

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blåmonster
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hahah glad for å høre at jeg ikke er alene 🐄🐄 Jeg vet heldigvis at det går over når jeg kommer skikkelig i gang, pleide heller aldri å være støl når jeg trente jevnlig. Men halo, denne dørstokkmila er høy som Mount Everest mot neste økt 😂

Bodypump 3 dager i uka, you go girl 😎🔥🔥🔥🍑

Hvor gammel er du TS?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsett å trene så blir du litt og litt mindre støl for hver økt ☺️ tar du deg en pause så blir man ofte litt støl igjen da, men ikke like ille som i starten.. verste stedet for min del å være støl er leggene.. det kan være helt grusomt.. har hatt uker hvor jeg ikke klarer å gå på hele fotbladet og bare trippet rundt på tærne.. 🤪 

Men så er det også godt å kjenne at man har brukt kroppen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
22 hours ago, Blåmonster said:

Stølhet har isolert sett ikke noe å si på muskelvekst. Men om du oppnår :

- god pump

- god kontakt 

- stølhet etter økten , tyder det på at du har stimulert muskelmassen 

så må man sette alt dette inn i et system hvor stress- restitusjon- og adapsjon finner sted.  Du trener egentlig ikke før du har gjentar økten med økt stress, allså  mere vekt , eventuell volum.  Det du har gjort nå er bare satt en standar, håper ikke du gjorde for mye, for du skal jo stadig yte mer. Har du gjort for mye så må du grave deg ut av grøfta å starte på nytt😅

Pump, kontakt og stølhet har heller ingenting å si. Gamle myter. 

Ts, det er helt normalt å bli støl når man er ny, og etter korte opphold. Fortsett å trene, men kanskje fokusere på noen få øvelser nå som du er ny, og heller utvide repertoaret når den verste stølheten gir seg. Tren to favorittøvelser neste gang, er det vondt reduserer du belastningen. Stølhet gir seg fort når du har kommet over den verste kneika (de første 2-3 øktene). 

Anonymkode: 5d59c...615

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
19 hours ago, AnonymBruker said:

Vil gjerne ha tips! Min rompe oppnås det ikke kontakt med, uansett hva jeg gjør 😛 

Anonymkode: 09920...d7c

Du trenger ikke kontakt. 

19 hours ago, AnonymBruker said:

Ok, skal prøve, men ender opp med å bare stå og vingle på alt med ett bein… og hip thrust kjenner jeg ingen steder, så jeg gjør det jo garantert feil (uten at jeg klarer å skjønne hvordan det er mulig). 

Anonymkode: 09920...d7c

Løfter du tungt nok da? Du trenger ikke føle kontakt og du trenger ikke bli støl, men du skal jo kjenne at det er TUNGT. 

Her er gode videoer på hip thrust 

https://www.instagram.com/reel/C2vQ7EhNOWi/?igsh=OWVuMXNtMDZmZGtw

https://www.instagram.com/reel/C081YDKoMMF/?igsh=MTNyZDU0czg5aWsybw==

https://www.instagram.com/reel/Cz0oPq6C8Bz/?igsh=ZXN1OGFuNGI5bmkz

Ettbeins RDL:

https://www.instagram.com/reel/CzQVVXpiMRQ/?igsh=MWlrZGlyYTc4ejhnNQ==

Husk - det er IKKE det at man gjør noe riktig som gjør at man blir støl. Det er først og fremst en uvant bevegelsesbane for kroppen. Du kan gjøre en øvelse feil og bli støl, og du kan gjøre den riktig og ikke være støl. Men du skal kjenne at det er tungt underveis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nå var jo ikke jeg støl, men tok en 3 TIMERS sykkeltur i påska for første gang siden i fjor sommer og dæven steike jeg hadde så vondt i rompa etterpå av det dumme sykkelsetet mitt 😂 Klarte ikke sitte vanlig på 3 dager 🙈 Samboer lo og lo i de tre dagene mens jeg vurderte å sette fyr på sykkelsetet 😅

Anonymkode: 5ad53...1f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blåmonster
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Pump, kontakt og stølhet har heller ingenting å si. Gamle myter. 

Ts, det er helt normalt å bli støl når man er ny, og etter korte opphold. Fortsett å trene, men kanskje fokusere på noen få øvelser nå som du er ny, og heller utvide repertoaret når den verste stølheten gir seg. Tren to favorittøvelser neste gang, er det vondt reduserer du belastningen. Stølhet gir seg fort når du har kommet over den verste kneika (de første 2-3 øktene). 

Snakk om skivebom😅 trener du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blåmonster

For all del ikke introduser en masse nye bevegelser som nevn, kjør de samme bevegelsen, men med stadig økende  belastning , stølhet vil avta noe etter hvert, men noe stølhet er å forvente. Jeg står fast ved min tidligere post🙂🦵

husk! Stress - restitusjon - adapsjon 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Når han sier kontakt, så kan det være det samme som når andre sier teknikk, man gjør bevegelse utslaget korrekt, å riktige muskler jobber, er bare 2 ord for det samme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.4.2024 den 10.30):

Så begynte jeg å trene for noen mnd siden. Startet rolig med gruppetimer, både styke og kondisjon. Kroppsvektøvelser+, altså en grei plass å begynne. 

Så tok jeg for 3 dager siden steget opp på styrkesalen for å endelig begynne å fokusere på å bygge opp musklene.

Au så forbanna vondt det gjør!!!!

God påske osv 😭

Jeg gjetter at du har startet for brått med for mye trening for fort, og antar at det lureste er å trappe ned og begynne å øke på litt etter litt, sakte men sikkert, etter at du har fått hvilt en del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
I Grosny skrev (43 minutter siden):

Jeg gjetter at du har startet for brått med for mye trening for fort, og antar at det lureste er å trappe ned og begynne å øke på litt etter litt, sakte men sikkert, etter at du har fått hvilt en del.

Har trappet opp over 3 mnd, får være grenser på hvor lenge man skal være redd for å ta i 😬 vi snakker en ettbens rumensk markløft med hantler på 10 kg og ikke værre enn det 🤪 Så det sier litt om hvor tander jeg er 😂

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Nå var jo ikke jeg støl, men tok en 3 TIMERS sykkeltur i påska for første gang siden i fjor sommer og dæven steike jeg hadde så vondt i rompa etterpå av det dumme sykkelsetet mitt 😂 Klarte ikke sitte vanlig på 3 dager 🙈 Samboer lo og lo i de tre dagene mens jeg vurderte å sette fyr på sykkelsetet 😅

Anonymkode: 5ad53...1f2

Altså sykkelsete is a bitch. Fatter ikke hvorfor man ikke kan fokusere på rumpekomfort!!!! Øm vagina er ugreit!!! Jeg har vært en del på spinning de siste månedene og får til og med vondt igjennom sånn bleieshorts 🤪

Blingblingtahei skrev (10 timer siden):

Fortsett å trene så blir du litt og litt mindre støl for hver økt ☺️ tar du deg en pause så blir man ofte litt støl igjen da, men ikke like ille som i starten.. verste stedet for min del å være støl er leggene.. det kan være helt grusomt.. har hatt uker hvor jeg ikke klarer å gå på hele fotbladet og bare trippet rundt på tærne.. 🤪 

Men så er det også godt å kjenne at man har brukt kroppen! 

Mnjææææææ ikke godt å kjenne at man har brukt kroppen SÅ MYE altså 😂

Men nå er vi på dag 4 her og jeg får til å gå nogen lunde normalt etter litt startvansker og igang-vagging så nå bærer det snart avgårde på trening igjen 🐄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Altså sykkelsete is a bitch. Fatter ikke hvorfor man ikke kan fokusere på rumpekomfort!!!! Øm vagina er ugreit!!! Jeg har vært en del på spinning de siste månedene og får til og med vondt igjennom sånn bleieshorts 🤪

Det går an å kjøpe sykkelseter i korrekt størrelse. Du drar til en spesialsykkelbutikk (ring først for å høre om de har tjenesten). Der setter du deg på noe som tar avtrykk av rumpa di og du kan bestille perfekt passe sete. Det kan tenkes at du kan ta med deg umbrakonøkler og montere ditt eget sete når du drar på spinning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
I Grosny skrev (13 timer siden):

Det går an å kjøpe sykkelseter i korrekt størrelse. Du drar til en spesialsykkelbutikk (ring først for å høre om de har tjenesten). Der setter du deg på noe som tar avtrykk av rumpa di og du kan bestille perfekt passe sete. Det kan tenkes at du kan ta med deg umbrakonøkler og montere ditt eget sete når du drar på spinning.

Ja det skulle tatt seg ut om jeg kom med eget sykkelsete på spinningtimen 😂 Tander vagina over here!

Men ja, på vanlig sykkel, absolutt. 

Jeg kan forøvrig melde om en funksjonell kropp i dag til tross for styrkeøkt i går 🥳🥳 Det er håp folkens!!!!!! Det går bra med meg!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 2.4.2024 den 11.03):

Du trenger ikke kontakt. 

Løfter du tungt nok da? Du trenger ikke føle kontakt og du trenger ikke bli støl, men du skal jo kjenne at det er TUNGT. 

Her er gode videoer på hip thrust 

https://www.instagram.com/reel/C2vQ7EhNOWi/?igsh=OWVuMXNtMDZmZGtw

https://www.instagram.com/reel/C081YDKoMMF/?igsh=MTNyZDU0czg5aWsybw==

https://www.instagram.com/reel/Cz0oPq6C8Bz/?igsh=ZXN1OGFuNGI5bmkz

Ettbeins RDL:

https://www.instagram.com/reel/CzQVVXpiMRQ/?igsh=MWlrZGlyYTc4ejhnNQ==

Husk - det er IKKE det at man gjør noe riktig som gjør at man blir støl. Det er først og fremst en uvant bevegelsesbane for kroppen. Du kan gjøre en øvelse feil og bli støl, og du kan gjøre den riktig og ikke være støl. Men du skal kjenne at det er tungt underveis. 

Består denne tråden av fjortis jenter😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅🤣🫨🫨😛😆😆😜😜😜🤪🤪🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 1.4.2024 den 10.30):

Ja... Så, et år ish har gått siden jeg fødte etter et hardt og sengeliggende svangerskap hvor jeg mistet all muskelmasse. Jeg har gått ned masse i vekt siden da og tapt enda mere muskelmasse. Jeg er nesten på minussiden når det kommer til muskler, rumpa mi går nærmest innover hurraaaa......

Så begynte jeg å trene for noen mnd siden. Startet rolig med gruppetimer, både styke og kondisjon. Kroppsvektøvelser+, altså en grei plass å begynne. 

Så tok jeg for 3 dager siden steget opp på styrkesalen for å endelig begynne å fokusere på å bygge opp musklene.

Og jenter... Altså jeg lever på paracet. Jeg våkner på natta hver gang jeg skal snu meg fordi det gjør så vondt. Går som om jeg har en stokk i raua. Beina mine skriker av bevegelse..! Au så forbanna vondt det gjør!!!!

Vet ikke helt hva jeg vil med denne tråden annet enn å sutre og lage et fellesskap for mine støle medsøstre. Og sikkert brødre.

Sukk, jeg bør ha fått mer rumpe av denne ene økta. Rop ut om du vil ha treningstips, for jeg har åpenbart funnet den hellige gral når det kommer til å finne rumpemusklaturen 🥲🍾👹

God påske osv 😭

Unnskyld TS, men herregud som jeg flirte når jeg leste innlegget😅 Føler så med deg og håper du er på bedringens vei. Jeg for min del datt i skibakken og slo halebeinet i påska, kommer meg bare såvidt opp av stolen😅 Og treningstips mottas med takk😅

Anonymkode: aa2be...b92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis du har vondt i vagina så lurer jeg på hva slags sykkelsete du har. For vagina er inni.  :)

Men det sagt,  jeg sliter også lett med gnagsår på kjønnsleppene hvis jeg sykler på slike smale sykkelseter. Det er ikek godt.  Har nå kjøpt med sykkel med bredt setet, det sitteknutene kan hvile på setet og ikke kjønnsleppene., og har ingen problemer med å sykle langt lenger. 

Anonymkode: cb1ec...313

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så mange suuuure besserwissere i denne tråden 😂

Er jo helt normalt å bli støl når man ikke har trent på en stund.... Vondest er å sette seg på do, man går som en krabbe ned trappene.

Så går det over, som ts og mange andre påpeker.

Du er flink ts, stå på!

Alle surpompene...skaff dere humor!

Anonymkode: 98f4e...914

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blåmonster
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Så mange suuuure besserwissere i denne tråden 😂

Er jo helt normalt å bli støl når man ikke har trent på en stund.... Vondest er å sette seg på do, man går som en krabbe ned trappene.

Så går det over, som ts og mange andre påpeker.

Du er flink ts, stå på!

Alle surpompene...skaff dere humor!

Anonymkode: 98f4e...914

De har nok humor, men kanskje av ulik dere? Må jo gjerne ha det, men er jo diskusjons forum så folk kommer gjerne med fakta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...