Gå til innhold

Altså i helsikes ville vesten jeg er så støl hjelp

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Ja... Så, et år ish har gått siden jeg fødte etter et hardt og sengeliggende svangerskap hvor jeg mistet all muskelmasse. Jeg har gått ned masse i vekt siden da og tapt enda mere muskelmasse. Jeg er nesten på minussiden når det kommer til muskler, rumpa mi går nærmest innover hurraaaa......

Så begynte jeg å trene for noen mnd siden. Startet rolig med gruppetimer, både styke og kondisjon. Kroppsvektøvelser+, altså en grei plass å begynne. 

Så tok jeg for 3 dager siden steget opp på styrkesalen for å endelig begynne å fokusere på å bygge opp musklene.

Og jenter... Altså jeg lever på paracet. Jeg våkner på natta hver gang jeg skal snu meg fordi det gjør så vondt. Går som om jeg har en stokk i raua. Beina mine skriker av bevegelse..! Au så forbanna vondt det gjør!!!!

Vet ikke helt hva jeg vil med denne tråden annet enn å sutre og lage et fellesskap for mine støle medsøstre. Og sikkert brødre.

Sukk, jeg bør ha fått mer rumpe av denne ene økta. Rop ut om du vil ha treningstips, for jeg har åpenbart funnet den hellige gral når det kommer til å finne rumpemusklaturen 🥲🍾👹

God påske osv 😭

Anonymkode: 74219...67c

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja... Så, et år ish har gått siden jeg fødte etter et hardt og sengeliggende svangerskap hvor jeg mistet all muskelmasse. Jeg har gått ned masse i vekt siden da og tapt enda mere muskelmasse. Jeg er nesten på minussiden når det kommer til muskler, rumpa mi går nærmest innover hurraaaa......

Så begynte jeg å trene for noen mnd siden. Startet rolig med gruppetimer, både styke og kondisjon. Kroppsvektøvelser+, altså en grei plass å begynne. 

Så tok jeg for 3 dager siden steget opp på styrkesalen for å endelig begynne å fokusere på å bygge opp musklene.

Og jenter... Altså jeg lever på paracet. Jeg våkner på natta hver gang jeg skal snu meg fordi det gjør så vondt. Går som om jeg har en stokk i raua. Beina mine skriker av bevegelse..! Au så forbanna vondt det gjør!!!!

Vet ikke helt hva jeg vil med denne tråden annet enn å sutre og lage et fellesskap for mine støle medsøstre. Og sikkert brødre.

Sukk, jeg bør ha fått mer rumpe av denne ene økta. Rop ut om du vil ha treningstips, for jeg har åpenbart funnet den hellige gral når det kommer til å finne rumpemusklaturen 🥲🍾👹

God påske osv 😭

Du får jo ikke rumpe av en økt. Jeg bare begynte å gjøre vanlige ting i et tempo jeg trivdes med. Utrolig hvor fort kjernemuskulaturen  kom tilbake.  

Også begynte jeg å trene lett når jeg var litt sterkere. Og har økt gradvis.  Da slapp jeg å gå på ibux og paracet. Og unngikk store smerter.  Kom meg greit igang igjen på ca 6mnd

Anonymkode: 0a0ed...b37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Er det en ting kvinner kan og er besatt av så er det vel nettopp dette, å sutre. 

Anonymkode: a74eb...8d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du får jo ikke rumpe av en økt. Jeg bare begynte å gjøre vanlige ting i et tempo jeg trivdes med. Utrolig hvor fort kjernemuskulaturen  kom tilbake.  

Også begynte jeg å trene lett når jeg var litt sterkere. Og har økt gradvis.  Da slapp jeg å gå på ibux og paracet. Og unngikk store smerter.  Kom meg greit igang igjen på ca 6mnd

Anonymkode: 0a0ed...b37

Åja du trodde jeg var seriøs...... 🤪 Hæ får jeg ikke rumpe av en økt??

Skjønner ikke helt svaret ditt for å være ærlig, ser egentlig bare ut som at du ikke leste noe av det jeg skrev 🤔

Stiv og smertefull påskeklem eller forresten nei jeg blir bare sittende her uten å bevege meg, auuuuuuu

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er det en ting kvinner kan og er besatt av så er det vel nettopp dette, å sutre. 

Anonymkode: a74eb...8d6

Ja la min intense stølhet bli et slag om å snakke ned kvinner i sin helhet! You go! 🐣

• Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Legger du opp et ok regime? Du bør (som oss alle) satse på 30 min aktivitet per dag, 1 økt kondisjon, 1 økt styrke og 1 økt kjernemusklatur/bevegelighet per uke. Det blr du legge opp slik at det er en bærekraftig tanke for deg å fortsette med det til du er 95. 

Og, du? Når du er voksen nok til å ha barn er du mye for voksen til å tenke at trening eller kropp handler om utseende. Du er ikke en vase eller et maleri - din estetiske verdi er ikke-eksisterende. Trening og kropp handler om funksjon. Og utelukkende om funksjon.

Sånn her og nå: ta deg en lang gåtur i ulendt terreng. Funker fjell på lett gangsperre. Og vesentlig bedre enn smertestillende. 

Anonymkode: 5878d...6c4

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Kanskje du skal oppsøke en fysioterapeut og få veiledning til riktig trening som du tåler? 
Det må jo være en grunn til at du var så dårlig under svangerskapet ? 
Du trener iallefall feil og med feil intensitet 

Anonymkode: cd6a5...6da

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Legger du opp et ok regime? Du bør (som oss alle) satse på 30 min aktivitet per dag, 1 økt kondisjon, 1 økt styrke og 1 økt kjernemusklatur/bevegelighet per uke. Det blr du legge opp slik at det er en bærekraftig tanke for deg å fortsette med det til du er 95. 

Og, du? Når du er voksen nok til å ha barn er du mye for voksen til å tenke at trening eller kropp handler om utseende. Du er ikke en vase eller et maleri - din estetiske verdi er ikke-eksisterende. Trening og kropp handler om funksjon. Og utelukkende om funksjon.

Sånn her og nå: ta deg en lang gåtur i ulendt terreng. Funker fjell på lett gangsperre. Og vesentlig bedre enn smertestillende. 

Anonymkode: 5878d...6c4

Gå på tur selv med funksjonen din du! 😄

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kanskje du skal oppsøke en fysioterapeut og få veiledning til riktig trening som du tåler? 
Det må jo være en grunn til at du var så dårlig under svangerskapet ? 
Du trener iallefall feil og med feil intensitet 

Du tenker jeg skal gå til fysioterapeut nå fordi jeg kastet opp i 8 mnd under svangerskapet som var ferdig for 1 år siden? Mnjæææææææ jeg har hørt mange kaste ut fysio som løsning på alt og ingenting altså, men jeg er usikker på om det er et godt råd for noe som for det første er overstått og for det andre ikke har noe med trening å gjøre 🤪

Trene med feil intensitet gjorde jeg nok garantert! Samtidig, hvor lenge skal man unngå å ta i på en måte. På et tidspunkt må man jo nesten bare gå videre og faktisk legge på belastning 😄

Auete påskeklem med smertegrynt fra meg!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Første ordentlige treningsuka mi måtte mannen hjelpe meg hver gang jeg skulle sette meg ned på do 😂 En 30+ år gammel kropp som ikke har trent siden gymmen på vgs. Det var en interessant uke! Vi lo godt begge to, vi trener sammen og han var støl selv, men jeg tok kaka. 

Det verste var over etter en uke. Er nå bare litt øm og sår, på en god måte etter en vel gjennomført økt.

Stå på ❤️

Anonymkode: d29dc...d73

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Goldenretriever

Haha! Jeg har vært der selv, ikke langt unna i hvert fall.

Helt lov å bare ville ha det ut, men vil du ha et råd så er det å tvinge seg til en rolig treningsøkt der du blir litt varm, og ta deg god tid til tøying etterpå. Føler det løser opp litt. Med mindre du dør av smerte underveis ofc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blåmonster
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

God påske osv 😭

Stølhet har isolert sett ikke noe å si på muskelvekst. Men om du oppnår :

- god pump

- god kontakt 

- stølhet etter økten , tyder det på at du har stimulert muskelmassen 

så må man sette alt dette inn i et system hvor stress- restitusjon- og adapsjon finner sted.  Du trener egentlig ikke før du har gjentar økten med økt stress, allså  mere vekt , eventuell volum.  Det du har gjort nå er bare satt en standar, håper ikke du gjorde for mye, for du skal jo stadig yte mer. Har du gjort for mye så må du grave deg ut av grøfta å starte på nytt😅

Endret av Blåmonster
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God påske osv 😭

Du tar for hardt i om du blir så dårlig. Du må være forsiktig så du ikke får rabdommyolyse, det var en tråd her inne for noen år siden om akkurat dette, hvor en hadde trent for hardt og endte opp på sykehuset. Vær forsiktig! ❤

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blåmonster
Rumle skrev (6 minutter siden):

Du tar for hardt i om du blir så dårlig. Du må være forsiktig så du ikke får rabdommyolyse, det var en tråd her inne for noen år siden om akkurat dette, hvor en hadde trent for hardt og endte opp på sykehuset. Vær forsiktig! ❤

Det skal det ekstremt mye til, men tror ts er litt ute å kjører

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du tenker jeg skal gå til fysioterapeut nå fordi jeg kastet opp i 8 mnd under svangerskapet som var ferdig for 1 år siden? Mnjæææææææ jeg har hørt mange kaste ut fysio som løsning på alt og ingenting altså, men jeg er usikker på om det er et godt råd for noe som for det første er overstått og for det andre ikke har noe med trening å gjøre 🤪

Trene med feil intensitet gjorde jeg nok garantert! Samtidig, hvor lenge skal man unngå å ta i på en måte. På et tidspunkt må man jo nesten bare gå videre og faktisk legge på belastning 😄

Auete påskeklem med smertegrynt fra meg!

Vel, det kom ikke frem av innlegget ditt om hvorfor du var sengeliggende i svangerskapet. 
Det kunne jo være en heftig bekkenløsning og. 
Jeg går på gruppetreninger arrangert av en fysioterapeut som legger til rette for en riktig trening for de som ikke har utbytte av å trene på egenhånd  på et vanlig treningsstudio uten tilrettelagt øvelser.  
Det prøvde jeg først med det resultat at jeg ble helt ødelagt etter å gjort feil øvelser med altfor stor intensitet . 
Jeg kom med innlegg til deg pga du ble så dårlig etter treningen du har startet opp med. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Vel, det kom ikke frem av innlegget ditt om hvorfor du var sengeliggende i svangerskapet. 
Det kunne jo være en heftig bekkenløsning og. 
Jeg går på gruppetreninger arrangert av en fysioterapeut som legger til rette for en riktig trening for de som ikke har utbytte av å trene på egenhånd  på et vanlig treningsstudio uten tilrettelagt øvelser.  
Det prøvde jeg først med det resultat at jeg ble helt ødelagt etter å gjort feil øvelser med altfor stor intensitet . 
Jeg kom med innlegg til deg pga du ble så dårlig etter treningen du har startet opp med. 

Tja, jeg tviler ekstremt på at man blir støl fordi man eventuelt hadde bekkenløsning under svangerskap 🤪 Det gir absolutt ingen mening.

Herregud da kvinne, la meg sutre i fred 😂 Det er hverken uvanlig eller farlig å være støl, uten at man trenger å oppsøke hjelp! 🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Første ordentlige treningsuka mi måtte mannen hjelpe meg hver gang jeg skulle sette meg ned på do 😂 En 30+ år gammel kropp som ikke har trent siden gymmen på vgs. Det var en interessant uke! Vi lo godt begge to, vi trener sammen og han var støl selv, men jeg tok kaka. 

Det verste var over etter en uke. Er nå bare litt øm og sår, på en god måte etter en vel gjennomført økt.

Stå på ❤️

Anonymkode: d29dc...d73

Ja der ser du, du vet hva jeg snakker om 😂💕 Steike ta det sitter langt inne å starte opp igjen 👹

Stå på selv 🥰🥰🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Goldenretriever skrev (1 time siden):

Haha! Jeg har vært der selv, ikke langt unna i hvert fall.

Helt lov å bare ville ha det ut, men vil du ha et råd så er det å tvinge seg til en rolig treningsøkt der du blir litt varm, og ta deg god tid til tøying etterpå. Føler det løser opp litt. Med mindre du dør av smerte underveis ofc

Skål for skikkelig stølhet 😂👹

Jeg har gått turer for å løsne litt og det hjelper veldig å bli varm! 😄 Dør litt av smerte da, må ikke glemme å være dramatisk oppi det hele 🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Rumle skrev (54 minutter siden):

Du det tror jeg går helt fint, jeg har såvidt gjort noe som helst 😂 Men jeg setter pris på omtanken 💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Blåmonster skrev (1 time siden):

Stølhet har isolert sett ikke noe å si på muskelvekst. Men om du oppnår :

- god pump

- god kontakt 

- stølhet etter økten , tyder det på at du har stimulert muskelmassen 

så må man sette alt dette inn i et system hvor stress- restitusjon- og adapsjon finner sted.  Du trener egentlig ikke før du har gjentar økten med økt stress, allså  mere vekt , eventuell volum.  Det du har gjort nå er bare satt en standar, håper ikke du gjorde for mye, for du skal jo stadig yte mer. Har du gjort for mye så må du grave deg ut av grøfta å starte på nytt😅

Gjorde egentlig ikke så veldig mye ser du, og med tanke på at jeg har brukt et par måneder på å øke gradvis osv så tenkte jeg at nå er jeg klar for litt belastning 😂👹 Og det tror jeg egentlig er helt riktig, det er vel bare vondt å komme i gang igjen 🤪 Har tidligere konkurrert på NM-nivå innefor styrkeidrett, så er ikke helt på bærtur. Har bare en kropp som ikke liker å komme i gang 😂😂

Men så er det fryktelig godt å bare klage litt høylytt på Internett av og til 😂

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...