Gå til innhold

Hcg stigning, økning på gtest

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg bare lurer på stigning fra dag til dag på graviditetstest. Jeg er 4+2 uker på vei, og tok en til test idag tidlig bare for å se og «bruke opp» de siste testene. Men synes ikke den har økt noe siden igår, og de ømme puppene er nesten borte. Ser og høres dette dårlig ut? 
første testen er fra 4+0, midterste igår og nederste idag.

Bare for å ha det sagt så vet jeg at man ikke kan sjekke hcg stigning sånn her, men jeg er av den nysgjerrige typen og vil prøve og se alt. 

C68A83D7-85EE-4159-BB7F-F1594E8408C6.jpeg

Anonymkode: 0a86d...52c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hcg stiger hver 48t så tidlig. Så man vil ikke se særlig økning på under 24t. 

Tester er heller ikke ment til å brukes til å vurderer stigning da de kan inneholde ulik mengde fargestoff og gi unødig bekymring. De er ment til å gi et ja nei svar. 

Eneste som kan vise en hcg stigning er blodprøve. 

Anonymkode: a644e...c5f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er som både du selv og brukeren over sier, testene er ikke gode på eller egnet til å vise økning i hcg. Og dette sier jeg som tok en test hver dag en periode i starten av mitt første svangerskap, selv om jeg også egentlig visste dette. Eller, jeg var vel ikke fullt klar over hvor mye fargestoffet utgjorde, og hvor håpløst det var å forsøke å lese noe inn i styrken på streken, jeg hadde bare lest at testen ikke kunne brukes slik, og trodde ikke helt på det. I hvert fall, jeg ble like lei meg hver gang testen var like sterk som eller svakere enn dagen før. Og svangerskapet gikk bra, babyen ble født til termin og er nå fem år :) 

Anonymkode: 665a7...c67

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...