Gå til innhold

Elbil til maks 300 000 kr

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

TS her. 

Takk for mange gode innspill! Skal se litt på alternativene som er nevnt her. Må samtidig si meg enig i at Leaf er en grei bil men med et utdatert design. Den virker gammel selvom den er "ny" (har hatt Leaf tidligere). Lader for det meste hjemme, men hadde vært greit å slippe rekkeviddeangst om man plutselig skal noe etter jobb. 

Syns både MG Marvel og MG4 ser ut som mye bil for pengene, men usikker på om det er for godt til å være sant. Noen som har erfaring med disse bilene? 

Anonymkode: 2d1ac...3fb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Silvia515 skrev (13 timer siden):

Antar du er Leaf-eier og ikke trådstarter, herr eller fru Anonymkode: 2f843...88b?

Forbruk og batterier kan jeg ikke så mye om, men å kritisere designet på MX-30 når Leaf er alternativet, blir litt rart. Jeg kjenner to stykk som kjører MX-30, begge er unge og single :)

Med design mener jeg ikke utseendet, men det funksjonelle designet. SUVer er alltid det dummeste valget med sine svære hjul og høy luftmotstand. Dørløsningen til MX30 og den kupéaktige bakenden hjelper ikke til med god plass og anvendelighet i bilen.

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

TS her. 

Takk for mange gode innspill! Skal se litt på alternativene som er nevnt her. Må samtidig si meg enig i at Leaf er en grei bil men med et utdatert design. Den virker gammel selvom den er "ny" (har hatt Leaf tidligere). Lader for det meste hjemme, men hadde vært greit å slippe rekkeviddeangst om man plutselig skal noe etter jobb. 

Syns både MG Marvel og MG4 ser ut som mye bil for pengene, men usikker på om det er for godt til å være sant. Noen som har erfaring med disse bilene? 

Helt korrekt, en ny Leaf er en 13 år gammel bil med oppdatert batterikjemi. Til gjengjeld er den pålitelig og billig. MG4 spesielt har blitt tatt godt imot. Eneste bilen fra MG som har fått litt pes er ZS, men der har de ifølge motor.no og andre publikasjoner vært gode til å lytte til kundene, og til å fikse feil fortløpende. 

Anonymkode: 2f843...88b

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.4.2024 den 10.52):

Med design mener jeg ikke utseendet, men det funksjonelle designet. SUVer er alltid det dummeste valget med sine svære hjul og høy luftmotstand. Dørløsningen til MX30 og den kupéaktige bakenden hjelper ikke til med god plass og anvendelighet i bilen.

Helt korrekt, en ny Leaf er en 13 år gammel bil med oppdatert batterikjemi. Til gjengjeld er den pålitelig og billig. MG4 spesielt har blitt tatt godt imot. Eneste bilen fra MG som har fått litt pes er ZS, men der har de ifølge motor.no og andre publikasjoner vært gode til å lytte til kundene, og til å fikse feil fortløpende. 

Anonymkode: 2f843...88b

Nå er ikke dette en tråd med Leaf versus MX-30, men begge bilene har samme verdi for luftmotstand, altså CW 0.29. Leaf har 17" hjul mens MX-30 har 18". 

• Liker 1
  • 3 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet
On 4/4/2024 at 9:40 PM, AnonymBruker said:

TS her. 

Du har sikkert ny bil nå, men vi har MG4 Luxury og er svært fornøyd. Veldig god plass i baksetet til bakovervendte bilstoler (5 og 4 åring). Morsom bil, veldig glad i ryggekamera med bilde ovenfra, blindsonekamers etc som gjør det enklere å kjøre trygt :)

Anonymkode: 33828...547

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
On 4/3/2024 at 11:16 PM, Pappi said:

Det er et kjempekjøp for de som klarer seg med rekkevidden!

Det er jo vare tull, du må punge ut for lakk, du må punge it for vinterhjul, så det blir 250. 
Ville gått for den som starter på 250, da må du ut med 280.

Kjenner bilen, den er veldig bra. Hadde heller gått for en ny Leaf.

Anonymkode: f88db...8a5

Skrevet

Vi har kia e-niro som familiebil nr 2 og er veldig fornøyd. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg elsker min eldre Kia Soul EV som bybil og kommer til å oppgradere til den i nyere modell for mer rekkevidde. 

Anonymkode: ffc9e...c40

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...