AnonymBruker Skrevet 31. mars #1 Del Skrevet 31. mars Vi ser etter en ny bil nr 2. Er det noen som har tips/innspill? Krav: - elbil - fullverdig bil med plass til to barneseter bak (altså er ikke e-up, Seat mii o.l. aktuelle) - nybil eller bruktbil, men maks 2 år gammel - maks 300 000 kr (kan strekkes til 350k, men vil samtidig bruke minst mulig penger på en ok+ elbil) Jeg har sett PÅ blant annet MG Marvel R, MG4, Hyundai Kona, Hyundai Ioniq5, Byd Atto3, Volkswagen ID4. Det er rett og slett for mange valg, føler jeg går meg vill i denne jungelen! Er det noen som har noen anbefalinger eller tips om hvilke man bør styre unna? Anonymkode: 2d1ac...3fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april #2 Del Skrevet 1. april Noen? Anonymkode: 2d1ac...3fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april #3 Del Skrevet 1. april MG4 er eneste MG med rattvarmer og står på den nyeste plattformen deres - det er god plass i baksetet, i kontrast til andre MG. Ioniq 5 og EV 6 er mange hakk opp. Dette er markedets beste elbiler. Men får du de for 300k? Neppe. Gode gamle Leaf kan være et overraskende godt kjøp, samme med gamle Ioniq. Hold deg unna Volkswagen, Polestar og vær veldig nøye om du vurderer Tesla. Anonymkode: 2f843...88b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silvia515 Skrevet 2. april #4 Del Skrevet 2. april Ville sett på Hyundai Ioniq hvis en slik er innen prismessig rekkevidde. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april #5 Del Skrevet 2. april Tusen takk for innspill! Vi kan også strekke oss til 450-500k for å få råd til en Ioniq5 eller Kia Ev6 feks, men er usikker på om det er fornuftig. Familiebilen/hovedbilen vår er en Tesla Model X. Så det er vel ikke fornuftig å kjøpe en såpass stor bil nr 2 som Ev6 eller Ioniq5, men det er samtidig viktig for oss at det er trygge og gode biler med plass til bakovervendt barnesete, og som er relativt problemfri. Altså gjerne har blitt kvitt "barnesykdommene". Veldig vanskelig å navigere seg rundt i denne jungelen av elbiler 😅 Anonymkode: 2d1ac...3fb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april #6 Del Skrevet 2. april AnonymBruker skrev (5 timer siden): Tusen takk for innspill! Vi kan også strekke oss til 450-500k for å få råd til en Ioniq5 eller Kia Ev6 feks, men er usikker på om det er fornuftig. Familiebilen/hovedbilen vår er en Tesla Model X. Så det er vel ikke fornuftig å kjøpe en såpass stor bil nr 2 som Ev6 eller Ioniq5, men det er samtidig viktig for oss at det er trygge og gode biler med plass til bakovervendt barnesete, og som er relativt problemfri. Altså gjerne har blitt kvitt "barnesykdommene". Veldig vanskelig å navigere seg rundt i denne jungelen av elbiler 😅 Anonymkode: 2d1ac...3fb Enig, blir en voldsomt stor bil nr. 2. Og du vil nok selge X-en om du skaffer deg en EV6. Anonymkode: 2f843...88b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april #7 Del Skrevet 2. april Hvor lang rekkevidde trenger dere? Og skal dere hurtiglade? Hvis dere ikke skal hurtiglade i særlig grad, ville jeg sett på Nissan Leaf. Jeg savner enda min, men jeg hurtiglader for mye til å ikke ha CSS-system. Anonymkode: 4fe8d...1b8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silvia515 Skrevet 3. april #8 Del Skrevet 3. april AnonymBruker skrev (På 2.4.2024 den 14.44): Tusen takk for innspill! Vi kan også strekke oss til 450-500k for å få råd til en Ioniq5 eller Kia Ev6 feks, men er usikker på om det er fornuftig. Familiebilen/hovedbilen vår er en Tesla Model X. Så det er vel ikke fornuftig å kjøpe en såpass stor bil nr 2 som Ev6 eller Ioniq5, men det er samtidig viktig for oss at det er trygge og gode biler med plass til bakovervendt barnesete, og som er relativt problemfri. Altså gjerne har blitt kvitt "barnesykdommene". Veldig vanskelig å navigere seg rundt i denne jungelen av elbiler 😅 Anonymkode: 2d1ac...3fb Hva med å bytte Model X i både Hyundai Ioniq 5 og (ny) Kona? (ikke ny kone!) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pappi Skrevet 3. april #9 Del Skrevet 3. april Leaf fremstår fremdeles som et veldig fornuftig valg i den klassen. Var det ikke noen av MG’ene som har gjort det veldig dårlig i vintertest? Mener jeg leste om uforutsigbar oppførsel på glatt føre. Om det ikke er tilfelle virker disse som ett kupp med tanke på pris. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silvia515 Skrevet 3. april #10 Del Skrevet 3. april Pappi skrev (1 minutt siden): Leaf fremstår fremdeles som et veldig fornuftig valg i den klassen. Var det ikke noen av MG’ene som har gjort det veldig dårlig i vintertest? Mener jeg leste om uforutsigbar oppførsel på glatt føre. Om det ikke er tilfelle virker disse som ett kupp med tanke på pris. Dagens Leaf bygger på den gamle Leafen som kom for 14 år siden sånn cirka. Den er kanskje fornuftig på et vis, men den er virkelig en gammel bil i 2024. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pappi Skrevet 3. april #11 Del Skrevet 3. april Silvia515 skrev (4 minutter siden): Dagens Leaf bygger på den gamle Leafen som kom for 14 år siden sånn cirka. Den er kanskje fornuftig på et vis, men den er virkelig en gammel bil i 2024. Ja jeg er klar over det, men er det egentlig så negativt at bil nr 2 bygger på en gammel plattform? Det finnes i hvert fall en god del positive sider ved det om man først og fremst tenker fornuftig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april #12 Del Skrevet 3. april @Pappi har et poeng. Leafen er en enkel bil, med utprøvd teknologi, konkurranseløst billig. Vi kjøpte en slik for 199k kr i fjor, splitter ny. Anonymkode: 2f843...88b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silvia515 Skrevet 3. april #13 Del Skrevet 3. april AnonymBruker skrev (40 minutter siden): @Pappi har et poeng. Leafen er en enkel bil, med utprøvd teknologi, konkurranseløst billig. Vi kjøpte en slik for 199k kr i fjor, splitter ny. Anonymkode: 2f843...88b I år får du Mazda MX-30 til 219 900 MX-30 tilbud Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pappi Skrevet 3. april #14 Del Skrevet 3. april Silvia515 skrev (Akkurat nå): I år får du Mazda MX-30 til 219 900 MX-30 tilbud Det er et kjempekjøp for de som klarer seg med rekkevidden! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april #15 Del Skrevet 3. april On 3/31/2024 at 11:20 PM, AnonymBruker said: Hyundai Kona, Hyundai Ioniq5, Anonymkode: 2d1ac...3fb En av disse. Såvidt jeg vet har den ene, kanskje begge, to forskjellige batteristørrelser som du må vurdere om hvor viktig det er med lang rekkevidde versus feks nyere bil eller bedre utstyrt bil. Om du har mulighet for hjemmelading vil mindre batteri fungere til hverdagskjøring og mellomlange turer. Om du har god tid og ikke kjører ofte utenfor Skandinavia/Nord-Europa så fungerer medium batteri også på langturer. Anonymkode: 1853f...edf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april #16 Del Skrevet 3. april On 4/2/2024 at 12:23 PM, Silvia515 said: Ville sett på Hyundai Ioniq hvis en slik er innen prismessig rekkevidde. Ioniq er vel innenfor budsjettet, men Ioniq5 er kanskje ikke det. Dette er to nokså forskjellige biler tross likheten i navnet. Anonymkode: 1853f...edf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april #17 Del Skrevet 3. april Veldig fornøyd med vår MG. God rekkevidde. Isofix. Anonymkode: 596c9...49c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april #18 Del Skrevet 4. april Silvia515 skrev (17 timer siden): I år får du Mazda MX-30 til 219 900 MX-30 tilbud Jeg har sett det tilbudet, men det må sies at ved et WLTP forbruk på i beste fall helt ok 17,9 kWt/100 km når du bare rundt 200 km med 35,5 kWt batteri. Så har du den dumme SUV-formen, rare dører og ikke på langt nær like mye plass som i Leafen. Ja, det er et veldig godt tilbud til pensjonistene uten barn som kun kjører frem og tilbake i bygda si. Men totalt sett leverer en god gammel Leaf ganske mye mer. Anonymkode: 2f843...88b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april #19 Del Skrevet 4. april Audi etron Anonymkode: c324a...e95 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silvia515 Skrevet 4. april #20 Del Skrevet 4. april AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg har sett det tilbudet, men det må sies at ved et WLTP forbruk på i beste fall helt ok 17,9 kWt/100 km når du bare rundt 200 km med 35,5 kWt batteri. Så har du den dumme SUV-formen, rare dører og ikke på langt nær like mye plass som i Leafen. Ja, det er et veldig godt tilbud til pensjonistene uten barn som kun kjører frem og tilbake i bygda si. Men totalt sett leverer en god gammel Leaf ganske mye mer. Anonymkode: 2f843...88b Antar du er Leaf-eier og ikke trådstarter, herr eller fru Anonymkode: 2f843...88b? Forbruk og batterier kan jeg ikke så mye om, men å kritisere designet på MX-30 når Leaf er alternativet, blir litt rart. Jeg kjenner to stykk som kjører MX-30, begge er unge og single Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå