Gå til innhold

Alenemor lengter etter drømmemann


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg føler meg så alene som alenemor med to små barn. Jeg håper virkelig at det dukker opp en drømmemann snart, som kan ta meg med til et annet sted, et annet land, bort fra denne hverdagslige ensomheten. Det er så utmattende å føle seg tappet for alt man har å gi, uten å ha tid til seg selv. Herregud, jeg fortjener virkelig en bedre skjebne enn det ser ut som jeg får. Er det noen andre her som kjenner seg igjen i denne følelsen av lengsel etter kjærlighet og frihet?

Anonymkode: 3585b...1ef

  • Hjerte 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ønsker meg også kjæreste. Men jeg identifiserer meg ikke først og fremst som alenemor. Jeg har tre barn, men en evt kjæreste skal ikke bli reservepappa til dem. 
 

Jeg ser på meg selv som en attraktiv kvinne, som tilfeldigvis også har barn. En kjæreste skal ikke «berge» eller «redde» meg fra noe som helst. Jeg har et fint liv. 
 

Kanskje du må endre syn på deg selv og livet ditt for å ikke skremme mannfolka?

Anonymkode: f0b62...bcb

  • Liker 11
  • Hjerte 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må skape det live du ønsker deg selv, nytter ikke å vente på prinsen på den hvite hesten.

Han kommer når du ikke trenger ham.

Anonymkode: a4508...26d

  • Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke noen venninner eller familie som kan ta deg med på eventyr istedet da? 

For meg ble det bare slit med ny partner, ble på en måte to liv en skulle leve i tillegg.

Virker mer som du føler deg alene og da er det ikke nødvendigvis ny partner som trengs for å fylle det tomrommet

Anonymkode: 05a8a...33c

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kronisk singel, og jeg tar meg selv med på eventyr. Kjæreste kan jeg glemme, og om venner ikke har tid eller mulighet, så gjør jeg det jeg har lyst til alene. Det inkluderer å reise dit jeg har lyst. Om du først og fremst ønsker deg en partner, eller føler deg alene, vil ikke dette løse problemet. Men du vil kunne komme deg bort, kjenne deg fri, og gjøre noe annet enn det som er vanlig i hverdagen. 

Anonymkode: 89d41...22f

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg føler meg så alene som alenemor med to små barn. Jeg håper virkelig at det dukker opp en drømmemann snart, som kan ta meg med til et annet sted, et annet land, bort fra denne hverdagslige ensomheten. Det er så utmattende å føle seg tappet for alt man har å gi, uten å ha tid til seg selv. Herregud, jeg fortjener virkelig en bedre skjebne enn det ser ut som jeg får. Er det noen andre her som kjenner seg igjen i denne følelsen av lengsel etter kjærlighet og frihet?

Anonymkode: 3585b...1ef

Jeg forstår følelsene dine. Men vi lever ikke på 1800-tallet eller i en Jane Austin roman. Det kommer ikke en galant gentleman på døra di som ber om å få lov til å redde deg fra elendigheten.

Hvis du har lyst til å dra til utlandet så gjlr drt med venninner, søsken el. Hva hindrer deg. 

Hvis du vil ha kjæreste bør du tenke igjennom hva du realistisk sett kan forvente og hva du selv har å gi. Menn ønsker damer som er kjærester på ordentlig, ikke damer som setter seg i offerroller og/eller som forventer å bli tatt vare på uten at de selv skal gjøre den store innsatsen. 

Anonymkode: 880f7...ba6

  • Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tanken gikk til Jan Eggums sang "Ta meg med". 

Anonymkode: 1a45b...0f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg ønsker meg også kjæreste. Men jeg identifiserer meg ikke først og fremst som alenemor. Jeg har tre barn, men en evt kjæreste skal ikke bli reservepappa til dem. 
 

Jeg ser på meg selv som en attraktiv kvinne, som tilfeldigvis også har barn. En kjæreste skal ikke «berge» eller «redde» meg fra noe som helst. Jeg har et fint liv. 
 

Kanskje du må endre syn på deg selv og livet ditt for å ikke skremme mannfolka?

Anonymkode: f0b62...bcb

Det er faktisk noe fint med en kvinne i nød. Det appelerer til noe i mannen i meg og er tiltrekkende..

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil ikke ha en drømmemann. De er ofte ikke det. Du vil ha en helt normal mann. 

Anonymkode: 189c2...163

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TomSawyer skrev (1 minutt siden):

Det er faktisk noe fint med en kvinne i nød. Det appelerer til noe i mannen i meg og er tiltrekkende..

Mange menn elsker det. Så ikke noe galt i det, nei 

Anonymkode: 12ec6...f05

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg føler meg så alene som alenemor med to små barn. Jeg håper virkelig at det dukker opp en drømmemann snart, som kan ta meg med til et annet sted, et annet land, bort fra denne hverdagslige ensomheten. Det er så utmattende å føle seg tappet for alt man har å gi, uten å ha tid til seg selv. Herregud, jeg fortjener virkelig en bedre skjebne enn det ser ut som jeg får. Er det noen andre her som kjenner seg igjen i denne følelsen av lengsel etter kjærlighet og frihet?

Anonymkode: 3585b...1ef

Har vært der i 9 år sjøl. Det føles slik når man er midt oppi det , men tro meg det kommer bedre tider når barn blir større og mer selvstendige. Med små barn hadde jeg aldri tid til å tenke på noe mann. Nok meg jobb,barna og fritidsaktiviteter. Men ja aldri vært så sliten i mitt liv som de 9 åra.  Jeg hadde og mange fine øyeblikk da. Jeg var flink og ta med meg barna på bilturer osv for å komme oss ut av hjemmet og lage nye minner sammen.  Det er trivelig å se tilbake på.  

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg føler meg så alene som alenemor med to små barn. Jeg håper virkelig at det dukker opp en drømmemann snart, som kan ta meg med til et annet sted, et annet land, bort fra denne hverdagslige ensomheten. Det er så utmattende å føle seg tappet for alt man har å gi, uten å ha tid til seg selv. Herregud, jeg fortjener virkelig en bedre skjebne enn det ser ut som jeg får. Er det noen andre her som kjenner seg igjen i denne følelsen av lengsel etter kjærlighet og frihet?

Anonymkode: 3585b...1ef

Forstår godt hvordan du har det med kjas og mas og utmattet 24/7. Det er synd det så ofte blir feil mann dere lager barn med, og han stikker eller bestemmer seg for å være 5 år når barna kommer..

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg føler meg så alene som alenemor med to små barn. Jeg håper virkelig at det dukker opp en drømmemann snart, som kan ta meg med til et annet sted, et annet land, bort fra denne hverdagslige ensomheten. Det er så utmattende å føle seg tappet for alt man har å gi, uten å ha tid til seg selv. Herregud, jeg fortjener virkelig en bedre skjebne enn det ser ut som jeg får. Er det noen andre her som kjenner seg igjen i denne følelsen av lengsel etter kjærlighet og frihet?

Anonymkode: 3585b...1ef

Her ser det faktisk ut som du har diktet opp en fantasimann som er helt urealistisk. 

Du kan sikkert få en flott mann om du jobber for det. Men  her ser det jo ut som du både forventer at mannen skal dukke opp av seg selv og at han skal fikse alt du er misfornøyd med i livet. 

Anonymkode: 1f9b5...ae3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Du vil ikke ha en drømmemann. De er ofte ikke det. Du vil ha en helt normal mann. 

Anonymkode: 189c2...163

En drømmemann kan være så mangt og ofte tenker vi at han finnes nok bare i drømmene, men en helt vanlig, perfekt uperfekt mann kan også vise seg å være en drømmemann☺️.

Jeg er en mann og har tenkt mye på hvordan drømmedama ser ut. Tipper at jeg finner henne en dag, i en helt vanlig perfekt uperfekt utgave🙏.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TomSawyer skrev (9 timer siden):

Det er faktisk noe fint med en kvinne i nød. Det appelerer til noe i mannen i meg og er tiltrekkende..

Men vil gjerne hjelpe, redde en dame, kunne bidra og vise hva de kan... 

Det passer svært dåelig med kvinner som ikke trenger en mann, men har lyst på en...Men han skal ikke ha noen funksjon utover selskap/sex

Anonymkode: a1049...fb6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg føler meg så alene som alenemor med to små barn. Jeg håper virkelig at det dukker opp en drømmemann snart, som kan ta meg med til et annet sted, et annet land, bort fra denne hverdagslige ensomheten. Det er så utmattende å føle seg tappet for alt man har å gi, uten å ha tid til seg selv. Herregud, jeg fortjener virkelig en bedre skjebne enn det ser ut som jeg får. Er det noen andre her som kjenner seg igjen i denne følelsen av lengsel etter kjærlighet og frihet?

Anonymkode: 3585b...1ef

Du har min sympati! Mye single der ute, men jaggu ikke lett å bli kjent med nye folk heller 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Men vil gjerne hjelpe, redde en dame, kunne bidra og vise hva de kan... 

Det passer svært dåelig med kvinner som ikke trenger en mann, men har lyst på en...Men han skal ikke ha noen funksjon utover selskap/sex

Anonymkode: a1049...fb6

Å kunne vise sårbarhet uten å være desperat, å på et tidspunkt kunne si at «jeg vil ikke miste deg» er vanskelige balanse-ganger, og jeg tror ikke at det har blitt enklere med et samfunn som fokuserer på individet.

Anonymkode: 6714b...684

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WhisperingWind

Du har urealistiske forventninger. Litt sånn romcom film klisje tankesett.

Å finne kjærligheten handler sjeldent om å finne en prins i skinnende rustning som sveiper inn og tar deg med på eksotiske ferier.

Det handler om å finne en partner, bestevenn og elsker du kan dele livet med. Og ofte innebærer det livet mye A4 når det er barn involvert.

Jeg er alenemor og da jeg møtte kjæresten ble det prat om ferier. Og ja; hadde vært digg med en uke i Italia bare han og jeg, men det realistiske blir nok syden og bamseklubb siden vi begge har 100% omsorg 🤭 
 

Men det i seg selv er jo et eventyr. Så får de eksotiske greiene skje om noen år når ungene er eldre 🤷🏻‍♀️😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg føler meg så alene som alenemor med to små barn. Jeg håper virkelig at det dukker opp en drømmemann snart, som kan ta meg med til et annet sted, et annet land, bort fra denne hverdagslige ensomheten. Det er så utmattende å føle seg tappet for alt man har å gi, uten å ha tid til seg selv. Herregud, jeg fortjener virkelig en bedre skjebne enn det ser ut som jeg får. Er det noen andre her som kjenner seg igjen i denne følelsen av lengsel etter kjærlighet og frihet?

Anonymkode: 3585b...1ef

Er ikke det litt vel stort ansvar å legge på et annet menneske?

Anonymkode: a6426...8ad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmemannens drømmedame er neppe alenemor med to småunger på slep.

Anonymkode: 54c3a...838

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...