Gå til innhold

Partner som ikke engasjerer seg i bryllup


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Her planla mannen alt, siden det var han som ville ha selskap. Jeg møtte bare opp og sa ja tre måneder etter at han fridde.

Men det er jo et helt år frem i tid, så kanskje han syns du er vel tidlig ute?

Anonymkode: 8c05d...0e5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Da jeg valgte hvem jeg ønsket å bruke livet med hadde det på ingen måte vært "en god del nedturer". 

Ung alder og forelskelse - det er de beste årene dere får sammen. Fødsler, sykdom, livskriser.. Det er da man får prøvd seg som par. 

Anonymkode: 1fe38...43d

Usikker på hva som er poenget med denne posten, er det ikke bare bra at TS og mannen har fått opplevd nedturer sammen allerede? Så har de allerede fått «prøvd seg som par» som du kaller det?

Anonymkode: b6e8d...dcc

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere bør ta en grundig prat, du må sette deg ned med han i fredstid. Er dette egentlig noe han vil, eller hva er greia liksom?

Jeg mener, det er greit hvis han vil at du skal planlegge, men da må han jo faktisk si det, og godta hvordan du legger det opp. Samtidig synes jeg det er egoistisk av ham å skulle legge alt på deg.

Her ble samboer så engasjert at han hadde ordnet både lokale og kirke innen neste dag vår omme. Han ble så engasjert og gledet seg så mye at han bare visste hva han ville. Jeg ble helt satt ut (på en positiv måte). Jeg rakk ikke å tenke over hvor vi skule ha bryllupet engang. Men jeg var jo helt enig, og han tvang meg ikke til noe som helst, men han visste virkelig hva han ville. Og jeg tenker det er merkelig at man ikke har noen idéer for sitt eget bryllup hvis man har bestemt seg for å gifte seg.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Da mener jeg ikke om du har spurt om mat, men om han egentlig bare ønsker å bli gift i rådhuset og ikke ha fest.

Anonymkode: 8018e...ec2

Nei, da knuser han jo hennes forestilling om et eventyrsbryllup med hvite ridende hester og prinsessekrone og alle greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Ella2020 said:

Problemet er at jeg har siste år med studie og har lite tid til å sitte med alt selv! I tillegg så er det bare min mor og far som kommer og par veninner! Resten av alle gjestene er hans familie som er 80% av hele gjeste lista! Føler jeg må ordne og bestemme alt selv for å lage et bryllup til hans familie når ingen av de vil hjelpe til engang!! Vil bare avlyse alt men har sagt høyt om datoen allerede

Flytt datoen et år frem i tid. Det gjorde min svoger og svigerinne som også hadde vært for optimistiske med tanke på hvor tidskrevende det var å planlegge bryllup.  

Anonymkode: 5981e...9ad

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde planlagt alt slik jeg vil ha det og lagt det frem for han så får han godta det eller ikke

Anonymkode: 7d217...d89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde vært skeptisk til å gifte meg med noen som overlater alt ansvar til meg. Du kommer til å få kjørt deg...

Anonymkode: 824a0...1cd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 31.3.2024 den 21.57):

Hadde planlagt alt slik jeg vil ha det og lagt det frem for han så får han godta det eller ikke

Anonymkode: 7d217...d89

Hvorfor gidder dere å ha så latterlige lave krav til mennene dere skal tilbringe resten av deres liv med ? Alt av jobb kommer til å bli lagt på dere, barn, sykdom,  jobb , hus , hjem. Nei bare bestem du, nei bare fiks det du. Jeg lover deg ts , dette lover ikke godt. Et minste krav til et bryter at brudgommen engasjerer seg bittelitt. Det er ikke bare for bruden eller ?

Anonymkode: 824a0...1cd

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må du seriøst bestemme menyen et helt år før bryllupet???

Det eneste dere trenger å bestemme så tidlig er evt å booke lokale, hvis dere vil ha et veldig populært et.

Anonymkode: 191a2...66c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Må du seriøst bestemme menyen et helt år før bryllupet???

Det eneste dere trenger å bestemme så tidlig er evt å booke lokale, hvis dere vil ha et veldig populært et.

Anonymkode: 191a2...66c

Nei det var bare eksempel! Men poenget var at uansett hva jeg spørr om så er det «samme for han»

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett år er kjempelenge. Ingen grunn til panikk enda. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo, som flere er inne på, være at han synes det er litt lenge til? 
 

Dere bør snakke om forventninger og hva dere vil legge inn av tid, penger og planlegging. Da slipper dere å bli skuffa over hverandre underveis. Lykke til! (Vi gifter oss om et år og har dato pluss lokale klart. Resten venter vi med til sommeren, da vi begge har god tid til å tenke og planlegge). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette tror jeg man som kvinne rett og slett bare må akseptere som en del av livet - menn generelt er faktisk ikke så opptatt av brylluper som kvinner er. Ikke ta det personlig, og ikke hiss deg opp over det. Legg frem de nødvendige tingene for han, spør om det som er viktig. Spør for eks om han vil at du skal ta alle avgjørelser, og sier han ja til det, så gjør du det uten å plage han med detaljer om alt. Du får det som du vil. Han bare møter opp og svarer ja på riktig sted.

 

Anonymkode: 10729...2d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

PusheenPusheen skrev (På 31.3.2024 den 15.47):

Snakker du mye om bryllupet? Kan jo hende han går lei hvis det alltid skal snakkes om det. Kan hende han har litt kalde føtter, ikke unormalt. Og har dere en felles visjon om hvordan dette bryllupet skal være? Blir jo kanskje litt kræsj hvis den ene vil ha et digert bryllup mens den andre kunne giftet seg på rådhuset. Tror egentlig dere bare må sette dere ned og kommunisere, og at han får sjansen til å si det han vil uten at du skal overkjøre ham på noe, og motsatt. Kan jo hende bryllupet ikke er så viktig for ham. Jeg er likedan, skal vi gifte oss, trenger jeg verken hvit kjole eller diger bryllup. Ekteskapet er det som teller for meg, ikke selve dagen. Kanskje han tenker likedan? Uansett hva han tenker, nytter det jo ikke å avskrive deg hver gang du tar det opp heller, han må jo klare å si hva han ønsker og hva han vil. Lykke til! Og gratulerer med forlovelsen! Er sikker på at det løser seg med litt kommunikasjon.

Dette er et godt poeng. Tror mange blir så fokusert på selve bryllupsdagen, at det med ekteskapet i seg blir litt glemt i det hele. At kan virke som den viktigste grunnen til å gifte seg for partneren er pga å få en bryllupsdag, fremfor resten av livet med ekteskapet. Og da kan mange falle litt av. 
 

Og når noe er ett år i forveien, kan mange ha vansker med å engasjere seg i planleggingen. En stor bryllupsfest krever jo gjerne masse planlegging lang tid i forveien, men for dem som syns planlegging er vanskelig, er dette gjerne vanskelig å ta innover seg. Det kan for eksempel tenkes at denne mannen trenger å se hva som må gjøres og når det må gjøres, mer visuelt. 
 

Og han viser jo at han har egne meninger rundt bryllupet, med tanke på at gjestelisten er viktig for han. Har dere omtrent samme antall gjester fra hver deres «side»? Og dere krangler jo om penger rundt bryllupet, så en av dere må jo dermed ha en mening om at det brukes for mye eller for lite penger på bryllupet, mens den andre er uenig. Så da er det vel også snakket om ting dere bør kutte ut eller ønsker å tilføre bryllupet, som koster penger? 

Anonymkode: 22310...37a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

imagineme skrev (På 31.3.2024 den 19.16):

Nei, da knuser han jo hennes forestilling om et eventyrsbryllup med hvite ridende hester og prinsessekrone og alle greier.

Du har ikke lest tråden? 80 prosent av gjestene er HANS familie, og han ønsker ikke å kutte ned på lista!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.4.2024 den 7.05):

Dette tror jeg man som kvinne rett og slett bare må akseptere som en del av livet - menn generelt er faktisk ikke så opptatt av brylluper som kvinner er. Ikke ta det personlig, og ikke hiss deg opp over det. Legg frem de nødvendige tingene for han, spør om det som er viktig. Spør for eks om han vil at du skal ta alle avgjørelser, og sier han ja til det, så gjør du det uten å plage han med detaljer om alt. Du får det som du vil. Han bare møter opp og svarer ja på riktig sted.

 

Anonymkode: 10729...2d6

Hvorfor skal hun styre masse for HANS familie? Hans familie - hans ansvar. Da får hun invitere kun sin familie, og ha en liten, koselig fest der hun bestemmer alt. Så kan han møte opp, si ja, spise middag og dra hjem.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 2.4.2024 den 7.21):

Dette er et godt poeng. Tror mange blir så fokusert på selve bryllupsdagen, at det med ekteskapet i seg blir litt glemt i det hele. At kan virke som den viktigste grunnen til å gifte seg for partneren er pga å få en bryllupsdag, fremfor resten av livet med ekteskapet. Og da kan mange falle litt av. 
 

Og når noe er ett år i forveien, kan mange ha vansker med å engasjere seg i planleggingen. En stor bryllupsfest krever jo gjerne masse planlegging lang tid i forveien, men for dem som syns planlegging er vanskelig, er dette gjerne vanskelig å ta innover seg. Det kan for eksempel tenkes at denne mannen trenger å se hva som må gjøres og når det må gjøres, mer visuelt. 
 

Og han viser jo at han har egne meninger rundt bryllupet, med tanke på at gjestelisten er viktig for han. Har dere omtrent samme antall gjester fra hver deres «side»? Og dere krangler jo om penger rundt bryllupet, så en av dere må jo dermed ha en mening om at det brukes for mye eller for lite penger på bryllupet, mens den andre er uenig. Så da er det vel også snakket om ting dere bør kutte ut eller ønsker å tilføre bryllupet, som koster penger? 

Anonymkode: 22310...37a

Det står jo at 80 prosent av gjestelista er HANS familie og venner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når min kone spør om sånt så vet jeg jo at det bare finnes ett korrekt svar. Derfor gir jeg et ikke-svar.

Anonymkode: 03edd...689

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis 80% av gjestene er hans familie, synes jeg allerede han har engasjert seg masse! Da har han jo vært med på å sette opp gjesteoversikten, og indirekte vurdert om det skal  være selskap, stort selskap eller lite selskap.  Det som da mangler er å booke et lokale som passer til antall gjester.

Han kan da kanskje vurdere om han vil ha det på forsamlingslokale, et hotell eller noe mer særegent.  Bryt det ned til enkle valg!!

Resten kan dere snakke om om 6 måneder.

Jeg selv hater å ta avgjørelser når det gjelder oppussing, og blir rett og slett i dårlig humør av å måtte se på en baderomsinnrening, velge fliser eller se et fargekart. Når vi pusset opp badet kom mannen min med to bilder også kunne jeg velge hvilken stil jeg likte best. Utover det ordnet han resten. Og det bevarte helt sikkert ekteskapet 😄 Det er ikke alt begge trenger mene noe om på detaljnivå altså

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 31.3.2024 den 14.43):

Min partner fridde til meg og har snakket en del om å gifte oss og gå videre i livet! Vi har vært sammen i 5 år med en del opp og ned turer som alle andre!

MEN! nå som bryllups datoen er satt så git han NULL interesse for den dagen. Hver gang jeg tar opp det tema og skal planlegge så bytter han tema! Spørr jeg om noe som f eks. « vil du ha 3 retters eller buffet?» så får jeg alltid svar vet ikke eller ta det du vil ha! Familien hans vil heller ikke engasjere seg i noe og nå er det ca 1 år til bryllupet!!

nå er det mer krangling om bryllup og penger enn det er noe glede ut av det! Føler jeg vil kansellere alt! Hva bør jeg gjøre??? 

Anonymkode: 30ee4...51c

Han er typisk mannemann som tenker at siden du er dame så er bryllups greier en ting du interesserer deg for og han tenker dermed. Du fikser. Han ønsker bare å møte opp å si ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...