AnonymBruker Skrevet 1. april #21 Del Skrevet 1. april AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Altså FEM MINUTTER før du står på døra?? Herregud jeg hadde fått PTSD av å ha en sånn venn 😅 Det passer ALDRI om fem minutter. Gi meg i hvert fall en halvtime. Anonymkode: 72837...3dd Er ikke det et tegn på at du ikke kan være deg selv sammen med nære venner og familie? Du må pynte på fasaden, deg selv og huset? Om du får varsel en halvtime før, hva gjør du da? Sminker deg, skifter klær, rydder og tørker støv med vill panikk? Anonymkode: f07ca...2de 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april #22 Del Skrevet 1. april AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er ikke det et tegn på at du ikke kan være deg selv sammen med nære venner og familie? Du må pynte på fasaden, deg selv og huset? Om du får varsel en halvtime før, hva gjør du da? Sminker deg, skifter klær, rydder og tørker støv med vill panikk? Anonymkode: f07ca...2de Drar meg ut av sofaen og slenger på meg ei bukse i alle fall 😅 Neida jeg er ekstremt introvert så jeg må ha litt tid på å forberede meg mentalt. Anonymkode: 72837...3dd 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april #23 Del Skrevet 1. april AnonymBruker skrev (5 timer siden): Nei, det er enkelt og rett fram og ha meg som venn. (kunne blitt krenka av et slik angrep, men jeg vet jo at folk på kg ikke er helt gode så tar det med en kg salt) Og jeg har venner som setter stor pris på meg, vi tør å si fra til hverandre og vet hvor vi har hverandre. Jeg har kutta ut de som var nølende og passiv agressive. Ellers liker jeg best å diskutere generelt, alt handler ikke om meg men om hva folk generelt gjør. Anonymkode: ba78d...26f Men hva om du har en venn som er ærlig og sier at han/hun ikke liker uanmeldt besøk, respekterer du det da? Anonymkode: c7666...ee4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april #24 Del Skrevet 1. april Hadde vært interessant om noen (ikke jeg🤭) vil teste ut reaksjonen til ubedte gjester hvis de lar litt ymse ligge fremme. Div sexleketøy, sitterompebad i stua etc. Anonymkode: 43f88...cbe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april #25 Del Skrevet 1. april Jeg tenker at det må man godta. Det var ikke akkurat som at folk alltid var velkomne før heller om de ringte på og folk var opptatte. Nå for tiden sender så og si alle melding eller ringer først. Jeg er ikke vant til at folk kommer slengende innom nå for tiden, men det hadde vært mer ok om det var ei god venninne eller et familiemedlem enn om en bekjent plutselig kom på døra. Selv kommer jeg aldri uanmeldt lenger. Jeg synes det er greit å sende en melding først. Anonymkode: 3614c...0fd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april #26 Del Skrevet 1. april AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Men hva om du har en venn som er ærlig og sier at han/hun ikke liker uanmeldt besøk, respekterer du det da? Anonymkode: c7666...ee4 Ja, hvis hun kan avtale andre måter å møtes på så. Mitt problem er ofte at formen varierer så jeg kan ikke planlegge langt fram, for da er formen fort dårlig når dagen kommer. Derfor er det bedre og gjøre ting spontant. Derfor er det beste å være med folk som er med på den tankegangen. Anonymkode: ba78d...26f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amossa Skrevet 1. april #27 Del Skrevet 1. april AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg syns det er helt merkelig at man ikke KLARER å fiske opp mobilen og sende en melding. Vi snakker 2024. Uanmeldt besøk? Da skal det være veldig nær familie. Dette fenomenet tror jeg er noe som dør ut med 70+ generasjonen. Anonymkode: 3a9a9...a10 Det dreier seg ikke om at man ikke klarer å bruke telefonen, men om det er nødvendig. Om noen av vennene våre går tur forbi. eller impulsivt finner ut å ta seg en tur til oss, så trenger de da virkelig ikke å sende oss melding. Enten er vi hjemme, eller vi er ikke. Jeg synes det er leit at så mye må være planlagt i dag. Hvor er spontaniteten? Forresten er jeg en av de få som går på tur uten mobil. Det gjør jeg fordi det føles fritt at ikke alle kan nå meg. Men ja, du har rett i at denne friheten sikkert blir borte med min generasjon. Synd for dere. 3 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ebbeliten Skrevet 1. april #28 Del Skrevet 1. april Så mye sjuke, usosiale folk. 🤣 Her er det husrom og hjerterom. Elsker når folk stikker innom! 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april #29 Del Skrevet 1. april Selvfølgelig tåler vi å høre at det ikke passer. Det samme tåler de som kommer på døra hos oss også. Men det er jo de hyggeligste besøkene, de som ikke søker om audiens. Anonymkode: 8da67...472 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april #30 Del Skrevet 1. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, hvis hun kan avtale andre måter å møtes på så. Mitt problem er ofte at formen varierer så jeg kan ikke planlegge langt fram, for da er formen fort dårlig når dagen kommer. Derfor er det bedre og gjøre ting spontant. Derfor er det beste å være med folk som er med på den tankegangen. Anonymkode: ba78d...26f Men da må man lære seg å respektere hverandre. Hvis du har venner som liker å avtale på forhånd, mens du liker å ta det på sparket, så må dere finne deres måte å gjøre det på. Kanskje en mellomting da? Du kan jo sende en sms i forkant hvis du er i form den aktuelle dagen? Så kan den andre svare om det passer eller ei? Som du ser her, så er også helse ofte årsaken til at folk ikke orker uanmeldt besøk. Hva om andre kommer uanmeldt til deg på en dag du ikke er i form? Man må kunne ta hensyn begge veier, og respektere begges behov. Anonymkode: c7666...ee4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april #31 Del Skrevet 1. april Amossa skrev (12 minutter siden): Forresten er jeg en av de få som går på tur uten mobil. Det gjør jeg fordi det føles fritt at ikke alle kan nå meg. Dette ble jo nesten litt komisk. Du går tur uten mobil fordi du ikke vil være tilgjengelig, men da må du da forstå de som ikke alltid åpner døren for uanmeldt besøk? Det handler jo om akkurat det samme😂 Anonymkode: c7666...ee4 4 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amossa Skrevet 1. april #32 Del Skrevet 1. april AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dette ble jo nesten litt komisk. Du går tur uten mobil fordi du ikke vil være tilgjengelig, men da må du da forstå de som ikke alltid åpner døren for uanmeldt besøk? Det handler jo om akkurat det samme😂 Anonymkode: c7666...ee4 Selvfølgelig har jeg respekt for at folk ikke ønsker uanmeldt besøk. Tar også hensyn til folk som jeg vet har en spesiell hjemme- eller livssituasjon. Da sender jeg alltid melding i god til og spør om det passer, og når. Jeg går heller ikke på besøk til folk som jeg vet nettopp er kommer fra jobb. Heller ikke til de jeg ikke kjenner godt nok til å vite at det er greit. Men selv elsker jeg å få overraskende besøk, og det vet alle vennene mine. Bor like ved et mye brukt utfartsområde, og mange stikker innom når de ser at jeg er ute i hagen. Det liker jeg veldig godt 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april #33 Del Skrevet 1. april 3 hours ago, Amossa said: Men ja, du har rett i at denne friheten sikkert blir borte med min generasjon. Synd for dere. Nei, det er jo ikke synd for oss, vi ønsker det sånn. Vi ønsker ikke å være tilgjengelig til en hver tid selv om vi er hjemme. Merkelig at du ikke forstår det når du selv liker å gå rundt uten telefon så ingen skal få tak i deg? Det er jo mye enklere å la være å svare i telefonen, enn det er å la være å åpne døren hvis noen ubudne gjester allerede har sett deg fra utsiden. Anonymkode: f6d3a...4a8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april #34 Del Skrevet 1. april Amossa skrev (3 timer siden): Det dreier seg ikke om at man ikke klarer å bruke telefonen, men om det er nødvendig. Om noen av vennene våre går tur forbi. eller impulsivt finner ut å ta seg en tur til oss, så trenger de da virkelig ikke å sende oss melding. Enten er vi hjemme, eller vi er ikke. Jeg synes det er leit at så mye må være planlagt i dag. Hvor er spontaniteten? Forresten er jeg en av de få som går på tur uten mobil. Det gjør jeg fordi det føles fritt at ikke alle kan nå meg. Men ja, du har rett i at denne friheten sikkert blir borte med min generasjon. Synd for dere. Det er jo ikke synd for dem som ønsker det 😄 jeg er født på 70-tallet og er sjeleglad for at folk gir et lite pip før de kommer. Det gjør foreldrene mine også, og jeg til dem, og har aldri hørt at det plager dem, tvert imot. Man VIL jo gjerne helst at det skal passe, da blir det jo mye koseligere for alle. Anonymkode: ac20a...3e7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april #35 Del Skrevet 1. april Jeg liker å vite sånt på forhånd, og gjerne få et spørsmål om det passer (ikke bare "kommer innom i morgen"). Har ofte avtaler, skal ut på trening osv. Det verste jeg vet er når folk står på døren og har tenkt seg på et lengre besøk, og jeg har nettopp kommet hjem fra trening og skal dusje, har tenkt meg ut på noe, osv. Hvorfor kan ikke disse menneskene plukke opp telefonen og spørre om de kan ta en tur, og da i rimelig tid i forkant, for fem minutter før, da kan du like gjerne stå der uanmeldt. Formiddag lillejulaften sto jeg opptatt med masse forberedelser før besøk, da det ringer på døren. Utenfor står en nabo og har tenkt seg på besøk. Kjenner henne omtrent ikke, og dette var dagen da hun syntes det passet å gå på besøk til meg. Jeg sa fra så høflig jeg kunne at jeg skulle ha besøk om kort tid, og derfor var veldig opptatt med å forberede dette. Spurte om vi kunne ta det igjen ved en annen anledning. Joda, vi pratet litt i døra, og hun gikk. Etterpå fikk jeg høre at hun ble dritsur. Jeg var visst fryktelig uhøflig som ikke ba henne inn. Så noen takler virkelig ikke å få et avslag, og har ingen forståelse for at andre er opptatt. Anonymkode: a2742...ed4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april #36 Del Skrevet 1. april AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg liker å vite sånt på forhånd, og gjerne få et spørsmål om det passer (ikke bare "kommer innom i morgen"). Har ofte avtaler, skal ut på trening osv. Det verste jeg vet er når folk står på døren og har tenkt seg på et lengre besøk, og jeg har nettopp kommet hjem fra trening og skal dusje, har tenkt meg ut på noe, osv. Hvorfor kan ikke disse menneskene plukke opp telefonen og spørre om de kan ta en tur, og da i rimelig tid i forkant, for fem minutter før, da kan du like gjerne stå der uanmeldt. Formiddag lillejulaften sto jeg opptatt med masse forberedelser før besøk, da det ringer på døren. Utenfor står en nabo og har tenkt seg på besøk. Kjenner henne omtrent ikke, og dette var dagen da hun syntes det passet å gå på besøk til meg. Jeg sa fra så høflig jeg kunne at jeg skulle ha besøk om kort tid, og derfor var veldig opptatt med å forberede dette. Spurte om vi kunne ta det igjen ved en annen anledning. Joda, vi pratet litt i døra, og hun gikk. Etterpå fikk jeg høre at hun ble dritsur. Jeg var visst fryktelig uhøflig som ikke ba henne inn. Så noen takler virkelig ikke å få et avslag, og har ingen forståelse for at andre er opptatt. Anonymkode: a2742...ed4 Åh, ja det der med uanmeldt besøk på lillejulaften er ekstra kjipt. Jeg pleier å gjøre meg ferdig med alt til jul i god tid, og prøver å avtale levering av julegaver i god tid før lillejulaften. Som regel tar jeg initiativ til å levere gaver til venner selv, og sender en sms og spør om det passer at jeg kommer innom med julegaver dagen etter f.eks. Da får de også tid på seg til å gjøre ferdig gave de vil levere, før jeg kommer. Men likevel blir vi aldri ferdig med den gaveleveringer i god tid før jul. Det er alltid noen som enda ikke har fått ordnet gave, eller som heller svarer at de stikker innom på lillejulaften, eller julaften (enda verre!). Så blir jeg gående litt sånn og vente på at de skal komme da. Jeg liker som sagt å gjøre alt klart i god tid, så når lillejulaften kommer, vil jeg kose meg med kjæresten foran tv, med noen godt i glasset, gjerne nydusjet og i pysjen. Men det får jeg aldri til, for jeg må vente og vente på folk som aldri kommer (går ikke i dusjen og sitter i pysjen etterpå hvis jeg vet det kommer folk). Kanskje får jeg en sms langt ut på kvelden, «jeg rakk visst ikke komme innom ikveld, kommer imorra tidlig istedenfor». Altså, på julaften, tidlig på dag? Huff! Jeg blir helt matt! Anonymkode: c7666...ee4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april #37 Del Skrevet 2. april Ebbeliten skrev (10 timer siden): Så mye sjuke, usosiale folk. 🤣 Her er det husrom og hjerterom. Elsker når folk stikker innom! Er det sosialt å trenge seg på andre mennesker? Husk også en ting: det er ikke alle mennesker man får sosialt utbytte av AnonymBruker skrev (6 timer siden): Formiddag lillejulaften sto jeg opptatt med masse forberedelser før besøk, da det ringer på døren. Utenfor står en nabo og har tenkt seg på besøk. Kjenner henne omtrent ikke, og dette var dagen da hun syntes det passet å gå på besøk til meg. Jeg sa fra så høflig jeg kunne at jeg skulle ha besøk om kort tid, og derfor var veldig opptatt med å forberede dette. Spurte om vi kunne ta det igjen ved en annen anledning. Joda, vi pratet litt i døra, og hun gikk. Etterpå fikk jeg høre at hun ble dritsur. Jeg var visst fryktelig uhøflig som ikke ba henne inn. Så noen takler virkelig ikke å få et avslag, og har ingen forståelse for at andre er opptatt. Anonymkode: a2742...ed4 Sånne mennesker bør du ikke bruke tid på Så du var heldig som slapp henne! Anonymkode: 3f590...98e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april #38 Del Skrevet 2. april Jeg sier som min bestefar en gang sa til en bekjent som gjerne ble sittende i timevis hvis han først ble bedt inn: Neste gang du går forbi må du gjerne gjøre akkurat det. Anonymkode: 21d5e...61b 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april #39 Del Skrevet 2. april Har en svigerfar som likte å ta turen innom når det passet han, fordi det passet for han akkurat da. Har heldigvis blitt flinkere å sette grenser. Noen tenker ikke på andre enn seg selv. Anonymkode: 9c331...6f8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april #40 Del Skrevet 2. april Ebbeliten skrev (17 timer siden): Så mye sjuke, usosiale folk. 🤣 Her er det husrom og hjerterom. Elsker når folk stikker innom! Virker ikke spesielt sosialt oppegående å karakterisere andre mennesker som ikke deler ditt syn, som «sjuke» og «usosiale». Og hva er galt med å ikke være så sosial? Det er ikke en karakterbrist, bare annerledes enn du er. Anonymkode: 95b4d...80d 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå