AnonymBruker Skrevet 31. mars #1 Del Skrevet 31. mars Merker meg at endel forventer at de skal få komme på besøk til andre når man selv vil, uten avtale. Du kan jo ikke det, alle er jo ikke tilgjengelig for besøk selv om de er hjemme. Noen ønsker ikke besøk, har egentid. Kanskje tid med sine nærmeste; familien. Slitne etter en lang dag på jobben, har andre plikter etterpå også. Det er Søndag, for noen er det hviledagen. Er lov å si nei, uansett hvem som ringer på ❤️ Anonymkode: 3f590...98e 2 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NinaLisa Skrevet 1. april #2 Del Skrevet 1. april Jeg har aldri avvist noen i døra. I utgangspunktet er alle velkommen alltid. Derimot kan jeg si at nei det passer ikke hvis noen sender melding. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april #3 Del Skrevet 1. april Åpner ikje døra uten no avtale Anonymkode: 51915...586 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april #4 Del Skrevet 1. april Jeg har heldigvis aldri opplevd det, men ville tålt det om det ble sagt på en vennlig måte. Om det ble sagt på " KG-folk" sitt vis ; Nei, du er frekk og uten sosiale antenner!" eller " nei, jeg har egenpleietid!" da hadde jeg nok ikke ringt på den døra mer. Anonymkode: ba78d...26f 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
svartkatt Skrevet 1. april #5 Del Skrevet 1. april Om jeg gjorde det hadde jeg ikke automatisk forventet at jeg var velkommen eller at folk er ledige til å finne på noe. Det er vel en av grunnene til at jeg ikke gjør det. Unntaket var farmor. Kan nok gjøre det hos foreldrene mine også, men.. hvorfor.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april #6 Del Skrevet 1. april AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har heldigvis aldri opplevd det, men ville tålt det om det ble sagt på en vennlig måte. Om det ble sagt på " KG-folk" sitt vis ; Nei, du er frekk og uten sosiale antenner!" eller " nei, jeg har egenpleietid!" da hadde jeg nok ikke ringt på den døra mer. Anonymkode: ba78d...26f Man sier jo ikke at man har egentid når man avviser noen i døra, det er noe vi er ærlig om når vi forklarer her på KG hvorfor vi ikke ønsker uanmeldt besøk, og vi forklarer også hvorfor vi har behov for egentid. Jeg har aldri avvist noen i døra, enten åpner jeg ikke (hvis det virkelig IKKE passer fordi jeg er i veldig dårlig form), eller jeg åpner og kan invitere inn, men tenker «å neeeei», mens jeg smiler høflig. Anonymkode: c7666...ee4 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april #7 Del Skrevet 1. april 6 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har heldigvis aldri opplevd det, men ville tålt det om det ble sagt på en vennlig måte. Om det ble sagt på " KG-folk" sitt vis ; Nei, du er frekk og uten sosiale antenner!" eller " nei, jeg har egenpleietid!" da hadde jeg nok ikke ringt på den døra mer. Anonymkode: ba78d...26f Så det du forteller oss er at vi faktisk må være frekke for at dere skal forstå? Hvis vi takker høflig nei hver gang og ber dere avtale, vil dere fortsette å komme uanmeldt? Anonymkode: f6d3a...4a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april #8 Del Skrevet 1. april NinaLisa skrev (12 minutter siden): Jeg har aldri avvist noen i døra. I utgangspunktet er alle velkommen alltid. Derimot kan jeg si at nei det passer ikke hvis noen sender melding. Så hvis du skal rekke en tannlegetime, så avviser du kun hvis det er på mld?😊Så god råd eller gode tenner har ikke jeg😅 Anonymkode: 43f88...cbe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april #9 Del Skrevet 1. april *Eller frisør, whatever Anonymkode: 43f88...cbe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april #10 Del Skrevet 1. april AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Så det du forteller oss er at vi faktisk må være frekke for at dere skal forstå? Hvis vi takker høflig nei hver gang og ber dere avtale, vil dere fortsette å komme uanmeldt? Anonymkode: f6d3a...4a8 Ehh, nei ; men dere kan si fra på en skikkelig måte og avtale en ny tid vi kan treffes eller si fra hvis dere ikke vil treffes i det hele tatt. For hvis dere ikke vi treffes så bruker jeg de andre vennene mine. Anonymkode: ba78d...26f 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sydvesta Orkana Skrevet 1. april #11 Del Skrevet 1. april Tar i utgangspunktet imot besøkende. Men noe få ganger passer det absolutt ikke, og da sier jeg i fra på en ven lig måte+ gjerne fåreslår et passende tidspunkt så snart sommulig. Jeg har selvsagt opplevd å selv få nei- det må man jo tåle. Er så gammel at i min oppvekst vart det ikke alle som hadde telefon- selvsagt gikk både voksne og barn på uanmeldte besøk. Syns vi er heldige som fortsatt får folk innom uten avtale eller forventninger om strigla hus eller servering. Kaffe og te har vi uansett. Opplever det som det nå er en generasjon med "kollektiv sosialangst"- ikke åpnes døra, ikke besvares telefon osv ikke så rart at mange er ensomme osv 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april #12 Del Skrevet 1. april AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ehh, nei ; men dere kan si fra på en skikkelig måte og avtale en ny tid vi kan treffes eller si fra hvis dere ikke vil treffes i det hele tatt. For hvis dere ikke vi treffes så bruker jeg de andre vennene mine. Anonymkode: ba78d...26f Det hadde vært enormt krevende å ha en venn som deg. Heldigvis har jeg ingen venner eller familie som ikke respekterer at jeg ønsker å avtale besøk på forhånd. For jeg vil veldig veldig gjerne møte dem, men jeg vil være med på å bestemme når. Anonymkode: c7666...ee4 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amossa Skrevet 1. april #13 Del Skrevet 1. april Hos oss er alle velkommen når som helst. Står vi på farten til noe, så sier vi det. Har vi besøk av andre, så presenteres de for hverandre. Ingen problemer det. Synes det er en merkelig holdning mange har i dag. 7 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april #14 Del Skrevet 1. april AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Det hadde vært enormt krevende å ha en venn som deg. Heldigvis har jeg ingen venner eller familie som ikke respekterer at jeg ønsker å avtale besøk på forhånd. For jeg vil veldig veldig gjerne møte dem, men jeg vil være med på å bestemme når. Anonymkode: c7666...ee4 Nei, det er enkelt og rett fram og ha meg som venn. (kunne blitt krenka av et slik angrep, men jeg vet jo at folk på kg ikke er helt gode så tar det med en kg salt) Og jeg har venner som setter stor pris på meg, vi tør å si fra til hverandre og vet hvor vi har hverandre. Jeg har kutta ut de som var nølende og passiv agressive. Ellers liker jeg best å diskutere generelt, alt handler ikke om meg men om hva folk generelt gjør. Anonymkode: ba78d...26f 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april #15 Del Skrevet 1. april Sist gang jeg ringte på hos en venn uten å si ifra så hadde de sex og da følte jeg meg skikkelig dust. En annen gang hos noen andre ble dritkleint, de var dritsure på oss. Jeg gjør aldri sånt nå mer. 🤣 Torr det er noe bare pensjonister driver med. Anonymkode: 8b1f9...e00 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april #16 Del Skrevet 1. april Er bare bestevenninner som kommer uanmeldt her, og de er hjertelig velkomne. Vi er gode på ganske korte besøk. En kopp kaffe/te og en prat. Kjempekoselig. Selv sender jeg ofte en mld 5 min før, og spør om det passer at jeg titter innom. Har aldri fått nei. Har aldri opplevd at folk jeg nesten ikke kjenner plutselig ringer på døra. Det hadde vært litt rart. Jeg har vokst opp på 70-tallet, og er vant til at man kan stikke innom. Hus må ikke være ryddet, det må ikke være servering. Anonymkode: f07ca...2de 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april #17 Del Skrevet 1. april Amossa skrev (2 timer siden): Hos oss er alle velkommen når som helst. Står vi på farten til noe, så sier vi det. Har vi besøk av andre, så presenteres de for hverandre. Ingen problemer det. Synes det er en merkelig holdning mange har i dag. Jeg syns det er helt merkelig at man ikke KLARER å fiske opp mobilen og sende en melding. Vi snakker 2024. Uanmeldt besøk? Da skal det være veldig nær familie. Dette fenomenet tror jeg er noe som dør ut med 70+ generasjonen. Anonymkode: 3a9a9...a10 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april #18 Del Skrevet 1. april AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Er bare bestevenninner som kommer uanmeldt her, og de er hjertelig velkomne. Vi er gode på ganske korte besøk. En kopp kaffe/te og en prat. Kjempekoselig. Selv sender jeg ofte en mld 5 min før, og spør om det passer at jeg titter innom. Har aldri fått nei. Har aldri opplevd at folk jeg nesten ikke kjenner plutselig ringer på døra. Det hadde vært litt rart. Jeg har vokst opp på 70-tallet, og er vant til at man kan stikke innom. Hus må ikke være ryddet, det må ikke være servering. Anonymkode: f07ca...2de Altså FEM MINUTTER før du står på døra?? Herregud jeg hadde fått PTSD av å ha en sånn venn 😅 Det passer ALDRI om fem minutter. Gi meg i hvert fall en halvtime. Anonymkode: 72837...3dd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gentleman59 Skrevet 1. april #19 Del Skrevet 1. april AnonymBruker skrev (På 31.3.2024 den 14.05): Merker meg at endel forventer at de skal få komme på besøk til andre når man selv vil, uten avtale. Du kan jo ikke det, alle er jo ikke tilgjengelig for besøk selv om de er hjemme. Noen ønsker ikke besøk, har egentid. Kanskje tid med sine nærmeste; familien. Slitne etter en lang dag på jobben, har andre plikter etterpå også. Det er Søndag, for noen er det hviledagen. Er lov å si nei, uansett hvem som ringer på ❤️ Anonymkode: 3f590...98e Enig. Like lite som det er en plikt å gå når man får en invitasjon, like lite er det en plikt å slippe noen inn når det ringer på døren. Så ja; det er lov å si «beklager - det passer ikke nå» - uansett hvem som ringer på. Castle rule «My home is my castle as is my car» Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april #20 Del Skrevet 1. april AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Altså FEM MINUTTER før du står på døra?? Herregud jeg hadde fått PTSD av å ha en sånn venn 😅 Det passer ALDRI om fem minutter. Gi meg i hvert fall en halvtime. Anonymkode: 72837...3dd Men sånn gjør vi det i min vennegjeng 🙂. Sender mld om at vi er i nærheten. Men dette er nære venner. Anonymkode: f07ca...2de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå