AnonymBruker Skrevet 31. mars #1 Del Skrevet 31. mars Har alltid vært slank og tynn. Etter fødsel gikk jeg fort ned til min normalvekt og kort etter det enda mer pga stress. Nå er jeg undervektig og føler meg slapp. Har dere tipps til «supermat» som gjør at jeg får tilbake energi og går opp i vekt igjen ganske fort? Anonymkode: 1eace...129 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars #2 Del Skrevet 31. mars Kjøtt og egg. Anonymkode: 1cc27...a0b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars #3 Del Skrevet 31. mars AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har alltid vært slank og tynn. Etter fødsel gikk jeg fort ned til min normalvekt og kort etter det enda mer pga stress. Nå er jeg undervektig og føler meg slapp. Har dere tipps til «supermat» som gjør at jeg får tilbake energi og går opp i vekt igjen ganske fort? Anonymkode: 1eace...129 Smoothie med banan, frukt/bær, kokosmelk, peanøttsmør, juice og en spiseskje kokosolje Småspis på nøtter og tørket frukt gjennom dagen Dadler fylt med peanøttsmør som ligger i fryseren Avokado er veldig næringsrik så enten spiser jeg den for seg selv eller så smører jeg den på knekkebrød Jeg lager egne energibarer med dadler, nøtter, havregryn, peanøttsmør, sirup og kakaonibs som jeg oppbevarer i fryseren. PS: jeg lager mitt eget peanøttsmør med kun peanøtter Anonymkode: eb94c...4a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lafamiglia Skrevet 31. mars #4 Del Skrevet 31. mars Kjøtt og egg, i tillegg til andre proteinkilder hvor proteinet er lettopptakelig, som for eksempel meieriprodukter, fisk og skalldyr, er det beste tipset her. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars #5 Del Skrevet 31. mars Ser du får mye tips om protein, men min erfaring (skal ned i vekt) er at protein metter ekstremt mye, noe som kanskje fører til at du ikke orker å spise like mye mat. Jeg ville forsøkt å fokusere på fettinntak. Bruk helmelk, meierismør, kremfløte til matlaging, spis masse nøtter, fet fisk og avokado. Selvsagt skal du spise nok proteiner, men jeg ville vært obs på fettinntaket til proteinene. Og på samme måte som jeg må ha kontroll på kalorier fordi jeg vil NED, så bør du også finne ut av ditt energibehov, og legge deg på 300-500 kcal i overskudd av ditt daglige behov. Anonymkode: 7ec4f...fb7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lafamiglia Skrevet 31. mars #6 Del Skrevet 31. mars Selv om det selvfølgelig også er bra å få i seg grønnsaker og andre matvarer fra planteriket, spesielt på grunn av fiber og andre næringsstoffer, er det jo sånn at mye av det bæsjes ut, og dermed ikke er til særlig nytte. Dermed: 1) Kjøtt og andre animalske produkter 2) Grønnsaker, frø, hele korn, nøtter, osv. Så hvis jeg var deg, ville jeg prioritert vilt, skalldyr, annet kjøtt og sjømat, men også fått i meg råvarer fra planteriket, som for eksempel nøtter, frø og grønt med høyt fettinnhold, som for eksempel avokado. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sparkling_Pink Skrevet 31. mars #7 Del Skrevet 31. mars Fikk anbefaling om å drikke ingefærøl for å holde vekta oppe. Det fungerte i noen år til jeg opplevde at livet ble for stressende. Jeg går alltid ned i vekt av stress, så jeg gjør lurt i å forsøke å ha et liv som jeg trives best mulig i. Godt, variert kosthold og tilskudd av jod, D-vitamin og om legen finner mangler andre vitaminer og sporstoffer og har jeg inntrykk av at det er lurt med tilskudd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars #8 Del Skrevet 31. mars Pass på at du spiser. Logg kalorier i app, feks Lifesum eller MyFitnessPal, da vil du fort få oversikt over det du spiser. Og hvis du ser at du mangler kalorier på slutten av dagen så må du spise kveldsmat. Om det er smoothie eller knekkebrød må du velge selv, men av erfaring så spiser man ofte for lite (for oss som er undervektige) og trenger å se det svart på hvitt og tvinge seg til det. Nesten en omvendt slankekur. Spiser du for lite så vil du gå ned i vekt, da må du motsatt spise nok for å opprettholde vekten. Det kan være at et glass melk, en banan, litt mer middag etc er nok i løpet av dagen. Men du må logge kalorier og spise kalorier tilsvarende dagsbehovet ditt (appen regner ut for deg når du skriver inn høyde, vekt, kjønn, stillesittende arbeid etc, og så krysser du av på om du vil opprettholde vekt eller gå ned i vekt). Anonymkode: edf07...de9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars #9 Del Skrevet 31. mars Dessert og berike all mat med ekstra fett (olje i smoothie, matfløte istedenfor melk). Dessert kan være eplemost med krem, kakao med krem, fløteis. Det finnes også måltidserstattere på apoteket som hjelper deg. Om du er undervektig er det viktig å få opp vekten, da kan du unne deg dessert❤️ Anonymkode: 7faa0...3f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april #10 Del Skrevet 1. april Lafamiglia skrev (13 timer siden): Selv om det selvfølgelig også er bra å få i seg grønnsaker og andre matvarer fra planteriket, spesielt på grunn av fiber og andre næringsstoffer, er det jo sånn at mye av det bæsjes ut, og dermed ikke er til særlig nytte. Dermed: 1) Kjøtt og andre animalske produkter 2) Grønnsaker, frø, hele korn, nøtter, osv. Så hvis jeg var deg, ville jeg prioritert vilt, skalldyr, annet kjøtt og sjømat, men også fått i meg råvarer fra planteriket, som for eksempel nøtter, frø og grønt med høyt fettinnhold, som for eksempel avokado. Jeg holder på med vektøkning og spiser ingen animalske produkter 😊 Anonymkode: eb94c...4a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april #11 Del Skrevet 1. april Hehehe, jeg leste overskriften slik at ts trengte tips til hvordan legge på i en telefonsamtale. Litt synd at det handlet om vekt, da jeg hadde noen tips til å avslutte en telefonsamtale med plagsomme ekser, telefonselgere etc. Anonymkode: 8a4be...17e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå