Gå til innhold

Mannen har en kompis jeg syns det er vanskeligere å forholde seg til innimellom..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mannen din er en dott som ikke tør sette grenser for kompisen sin, Ts.

Du må også lære å sette grenser for deg selv - både når det gjelder samboers kompis og samboer selv.

Menn som ikke setter grenser for slik oppførsel hos sine kompiser, de støtter denne adferden og sier indirekte til kompisene at uakseptabel oppførsel er noe de gjene kan fortsette med.

Dette er en form for seksuell trakassering! Jeg ville sagt tydelig fra selv. Men om mannen ikke hadde sagt tydelig fra til kompisen og tatt avstand fra kompisen (om denne ikke ba om unnskyldning OG endret adferd!), så hadde jeg vurdert hele forholdet. Man kan ikke være sammen med en "mann" som aksepterer og støtter at partneren jevnlig blir utsatt for seksuell trakassering av hans kompiser.

Anonymkode: accfd...c87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her bør vel mannen på banen og si fra hver gang kompisen kommer med upassende kommentarer. Sånne folk tar lettere til seg beskjeder fra andre menn, da de ikke respekterer kvinner uansett. Og funker ikke det, ville jeg gitt klar beskjed om at jeg ikke ville ha noe med kompisen å gjøre.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har allerede tatt avstand fra kompiser av kjæresten fordi et par av dem er sexistiske fjols og snakker nedlatende om damer. Orker ikke mannsjåvinister. Hvis det er fellesheng, forholder jeg meg høflig og hyggelig, men tar ikke utstrakt kontakt. Det funker bra. Kan jeg unngå det, lar jeg være med å henge med dem. Sier kjæresten ifra, så ignorerer de ham bare og ser på ham som en tøffel. De er barndomskamerater så vennskapet er sterkt og godt for dem. Det har en verdi og er viktig, men du trenger ikke være med dem selvfølgelig, og kjæresten din kunne irettesatt ham.

Anonymkode: 00fc8...f3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Denne broren høres jo veldig sjalu eller bitter ut på lillebroren sin sånn generelt, og derfor bruker enhver sjans han har til å prøve å hevde seg over han. Enn å ha et så stort ønske om å ødelegge for broren sin… Og tenk å gå så langt at han sender deg dickpick, i den tro at du skal få lyst på han da. Broren høres jo bare ekstremt barnslig ut (selv om han selv påpeker at han er eldre og vet mer om livet🙄). 

Ts: tenker det er bra at mannen din møter denne kompisen oftere ute og inviterer han sjeldnere hjem til dere. Han høres jo veldig ubehagelig ut. Syns ikke du er hårsår. Jeg skjønner at du kan frykte for at du kan ødelegge vennskapet mellom han og mannen din, om du sier tydelig i fra til denne mannen om hvor dine grenser går. Samtidig er det jo ikke greit at dine grenser skal tråkkes så til de grader på, at du skal finne deg i all mulig ubehagelige og ekle kommentarer og samtaler bare for å beholde vennskapet mellom han og typen din.

Anonymkode: 26752...0c1

Det feiler den broren så mye rart at jeg vet ikke hvor jeg skal begynne. Heldigvis ser vi han svært sjeldent nå, men sist vi møttes så skulle han dra ned lillebroren sin på andre måter. Han sier støtt at lillebroren får til så mye mer i livet, men det er jo fordi han jobber for det. Storebror venter på at ting bare skal falle i hendene på han. 

Anonymkode: 44c8e...846

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg høres det ut som denne kompisen fisker etter trekant. Og siden ingen slår ned på det eller sier ifra, øyner han kanskje håp og tenker det er greit å fortsette? 

Anonymkode: d3768...ef9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

For meg høres det ut som denne kompisen fisker etter trekant. Og siden ingen slår ned på det eller sier ifra, øyner han kanskje håp og tenker det er greit å fortsette? 

Anonymkode: d3768...ef9

Kanskje han bare har en slik humor utenat det ligger noe mer i det  

Anonymkode: 44c8e...846

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...