Gjest Anonymous Skrevet 11. november 2002 #1 Del Skrevet 11. november 2002 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=520090 Kvalmt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 11. november 2002 #2 Del Skrevet 11. november 2002 Leste om det i Aftenposten i går - der forsto jeg det sånn at det bare var tre som ikke fikk foster-hundeforeldre - og at det var de hun ammet, men jeg reagerte jeg også... Nei, noen fikk hundemorsmelkerstatning sto det... uansett - det var en original løsning som jeg kanskje ikke hadde valgt - og i hvert fall ikke publisert i alle landets aviser etterpå... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Labella Skrevet 11. november 2002 #3 Del Skrevet 11. november 2002 Æsj, dette synes jeg var ekkelt... Rart at ikke veterinæren kunne skaffe henne hundemelkerstatning da... Eller i det minste noen sprøyter eller tåteflasker så hun kunne latt vær å amme dem... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Henna Skrevet 11. november 2002 #4 Del Skrevet 11. november 2002 Tanken var jo god, men allikevel!! Kunne hun ikke heller ha pumpet seg og gitt det til dem på flaska, hvis de absolutt skulle ha denne morsmelka. Mye merkelige mennesker ute å går... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 11. november 2002 #5 Del Skrevet 11. november 2002 Jeg synes d var beundringsverdig av denne damen og ame stakkars elleve små som mistet moren sin! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosejente Skrevet 11. november 2002 #6 Del Skrevet 11. november 2002 Jeg og reagerte på dette......hadde aldri kunnet gjort noe slikt selv. Er enig i at det hadde nok godt an å gi erstatning på flaske. Tenkte på den lille babyen som skulle amme samme pupp etter en hund...!!! Får håpe hun desinfiserte puppene sine da.... :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 11. november 2002 #7 Del Skrevet 11. november 2002 Dette er et bevis på at enkelte mennesker setter livet høyt og ikke tenker på hva som er kvalmt eller ikke. Det viktigst var å redde valpene der og da og da var kanskje dette beste for øyeblikket. Jeg synes jenta var helt utrolig......ikke mange som kan skryte på seg dette... :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Brunhilde Skrevet 11. november 2002 #8 Del Skrevet 11. november 2002 Oi så flinke vi kvinner er til å fordømme! Jeg syns det var snartenkt av henne! Hvor mange ville ikke bare latt valpene dø? Dessuten var det en nødløsning, og ikke noe hun har tenkt å fortsette med til valpene er store. I artikkelen stod det også uttalelse fra lege eller veterinær som mente at dette IKKE var skadelig for babyen! Nemlig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 11. november 2002 #9 Del Skrevet 11. november 2002 Hvorfor i huleste h#### skulle dette være farlig for babyen?? Hva m om hvalpene hadde død av menneskemelken??? d hadde jo virkelig vært en tragedie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilly Skrevet 11. november 2002 #10 Del Skrevet 11. november 2002 Hadde krisen først vært et faktum så håper jeg da virkelig jeg hadde gjort det samme. HVIS tanken hadde falt meg inn. Synes det er helt ok det hun gjorde jeg. Når det står om livet for 11 små nøster så synes jeg det er helt greit å gå til litt drastiske metoder. Nå varte denne ammingen etter det jeg forstå i ett døgn før hun klarte å skaffe hunder til å gjøre jobben, så i mine øyne er det altså helt problemfritt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starya Skrevet 11. november 2002 #11 Del Skrevet 11. november 2002 Jeg synes hun var tøff jeg! Kom igjen.. Dette er jo ikke akkurat hvalper som driver og roter i jord og møkk.. Håper jeg hadde gjort det samme hadde det vært meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. november 2002 #12 Del Skrevet 11. november 2002 merkelige greier at hun måtte amme de valpene, hvorfor ble de ikke gitt morsmelkerstatning de hundene? synes dette virker pussig jeg, tenk hvis moren ikke hadde hatt nok melk til barnet sitt da? brystene er jo ikke en evig melkemaskin, og jeg ville helt klart ammet og sørget for barnet mitt, istedet for de valpene, som kunne fått morsmelk erstatning! :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anonyMUS Skrevet 11. november 2002 #13 Del Skrevet 11. november 2002 merkelige greier at hun måtte amme de valpene' date=' hvorfor ble de ikke gitt morsmelkerstatning de hundene? synes dette virker pussig jeg, tenk hvis moren ikke hadde hatt nok melk til barnet sitt da? brystene er jo ikke en evig melkemaskin, og jeg ville helt klart ammet og sørget for barnet mitt, istedet for de valpene, som kunne fått morsmelk erstatning! :o[/quote'] Hun sa selv at hun hadde nok melk, det burde hun vite bedre enn deg. Og hvor kommer melka som vi drikker fra??? Er det ikke fra et dyr kanskje? KUA!!!! Selvom vi ikke drikker melk direkte, er det mange av de matvarene vi spiser som nettopp inneholder melk. Har aldri sett morsmelkerstatning for hunder. Hvor kjøper dere det da??? :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mathias Skrevet 11. november 2002 #14 Del Skrevet 11. november 2002 ÆSJ! Kunne vel gitt dem noe i flaske... USJ OG ÆSJ sier nå jeg!... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starya Skrevet 11. november 2002 #15 Del Skrevet 11. november 2002 Hun sa selv at hun hadde nok melk, det burde hun vite bedre enn deg. Og hvor kommer melka som vi drikker fra??? Er det ikke fra et dyr kanskje? KUA!!!! Selvom vi ikke drikker melk direkte, er det mange av de matvarene vi spiser som nettopp inneholder melk. Har aldri sett morsmelkerstatning for hunder. Hvor kjøper dere det da??? Nemlig... Også var jo en vesentlig del av problemet at valpene ble født klokka åtte på kvelden. Man ber ikke nyfødte valper om å vente til neste dag med å innta næring.. Og jeg tviler for at de skulle klare å tømme puppen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Labella Skrevet 11. november 2002 #16 Del Skrevet 11. november 2002 Også var jo en vesentlig del av problemet at valpene ble født klokka åtte på kvelden. Man ber ikke nyfødte valper om å vente til neste dag med å innta næring.. Og jeg tviler for at de skulle klare å tømme puppen! Men valpene ble jo født med keisersnitt hos dyrlegen. Dyrlegen har garantert engangssprøyter som kan brukes til å fore valper med. Jeg kunne gjerne gitt valpene min egen melk, men reagerer på å legge dem til brystet... :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jen. Skrevet 11. november 2002 #17 Del Skrevet 11. november 2002 Fint at hun fikk reddet hvalpene. Det må jo være det viktigste å redde liv, ikke om det kanskje er litt ekkelt. Men som sagt her tidligere tror jeg nesten ikke at jeg hadde kommet på å gjøre det slik selv. Kanskje hvis jeg ble helt desperat og de lå der å sultet. Men da hadde jeg nok pumpet og gitt dem på flaske. Jeg har nettopp selv tatt meg av en kattunge som ble forlatt av moren, og da kjøpte jeg morsmelk erstatning til hund/katt av dyrlegen og foret den opp med det. Det gikk helt greit, selv om det var en helt liten kattunge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest eminel Skrevet 11. november 2002 #18 Del Skrevet 11. november 2002 Jeg synes det hørtes ekkelt ut...! Stakkars hunder på en måte, og babyen som skal drikke av samme pupp etterpå! Kunne aldri fått meg selv til å amme en valp :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madison Skrevet 11. november 2002 #19 Del Skrevet 11. november 2002 Hun tørker sikkert av puppen etter å ha amma disse hundene dah :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kid-a ikke innlogget Skrevet 12. november 2002 #20 Del Skrevet 12. november 2002 Hver sin smak.... ugh! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå