Gå til innhold

Katten skraper på veggen. Hva vil denne?

Helene

Anbefalte innlegg

Katten har all mat den trenger. Frisk vann hver dag, tørrfor til enhver tid. De får ekstra godt til frokost. 

Men har observert at ene pusen skraper på veggen. Hun har tydeligvis noe å si. Hun skraper oppetter veggen i matkroken. Hun spiser alt jeg tilbyr henne. 

Hvorfor skraper damen oppetter veggen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøver kanskje å grave over matskålen for at andre ikke skal finne den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ar overskriften ble feil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du har mus i veggen?

Anonymkode: 86374...223

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke mus i veggen. Dette skjer heller ikke hver dag. Det er enkelte dager. Pusen skraper oppetter veggen der matfat står. Jeg skifter vann hver dag, de har tørrfor til enhver tid, og får litt våtfor til frokost. Tenkte kanskje noen av dere andre visste hva skraping på veggen betyr. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene skrev (1 time siden):

Jeg har ikke mus i veggen. Dette skjer heller ikke hver dag. Det er enkelte dager. Pusen skraper oppetter veggen der matfat står. Jeg skifter vann hver dag, de har tørrfor til enhver tid, og får litt våtfor til frokost. Tenkte kanskje noen av dere andre visste hva skraping på veggen betyr. 

Hvordan vet du at du ikke har mus i veggen? Katter kan høre når musene «snakker sammen»

Anonymkode: 1adea...749

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er katten ute- eller innekatt? Får den nok aktivitet og mental stimulans?
Enten har dere mus i veggen, eller så vil jeg gjette at katten kjeder seg og vil ha oppmerksomhet. Den har nok lært at du reagerer når den skraper på veggen.

Anonymkode: a07e2...f5f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har eid bolig tidligere og har fått mus innendørs. Bodde ved en skog da. Kattene har da vært PÅ. De slapp ikke musen et øyeblikk. Dette er ikke mus. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er katten ute- eller innekatt? Får den nok aktivitet og mental stimulans?
Enten har dere mus i veggen, eller så vil jeg gjette at katten kjeder seg og vil ha oppmerksomhet. Den har nok lært at du reagerer når den skraper på veggen.

Anonymkode: a07e2...f5f

Tror heller på dette. Katten er utekatt. Hun går sikkert ut og inn 20 ganger pr dag. Skrapingen på veggen skjer en gang i blant. Bare lurte på om det betyr noe. Ellers, når katten vil ha oppmerksomhet klorer hun på en lenestol som hun vet ikke er lov til. Da får hun oppmerksomhet 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...