Gå til innhold

Måkebil eller brøytebil?

Peony

Hva sier dere?  

135 stemmer

1. 1. Hva sier dere?

• Måkebil
      16
    • Brøytebil
      117

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Brøytebil!! Måkebil er sånn unger sier :)

Enig.

Forøvrig er brøytebil det korrekte ordet i følge ordboken. Måkebil er ikke tillatt, så det er egentlig helt uvesentlig hva de som er i bransjen sier, i såfall sier de feil.

Endret av Arkana
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måkebil :) Har alltid sagt d jeg, og sier det ihvertall nå etter at samboeren min prøvde å få meg til å si brøytebil ;) Når jeg er ute med en snøskuffe e.l. så måker jeg snø, og det gjør de bilene og, serfor sier jeg det :) Men vi har en kamerat som kjører en sånn en, og når han har vakt så heter det jo brøytevakt, ikke måkevakt ;) Måkevakt kunne sikkert vært morsomt det og.... Kunne kanskje trengt det om sommeren nede ved bryggen :sjenert: :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest_trond

I manualen vår fra styret står det kun måkebil og ikke brøytebil.

Og firmaet vårt heter "måkebila'n as" også, så tror nok at de fleste her inne tar feil ja. ;)

mvh Trond

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og firmaet vårt heter "måkebila'n as" også, så tror nok at de fleste her inne tar feil ja. ;)

mvh Trond

Ja det er klart, manualen deres er overordnet norsk språkråd, når det kommer til rettskrivning.

Endret av Milah
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mvh Trond

:ler: Og manualen fra styret er mer korrekt enn Norsk Språkråd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle som sier brøytebil er feigiser!!! :erter: Dessuten er det ekkelt å si!! Brøøøyytebiil :sjokk:

Måkebil er et fint ord å ha i munnen :sjarmor:

Måkebil måkebil måkebil måkebil!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liten Tapir

mvh Trond

Og Statens vegvesen bruker ordet brøytebil.

Forresten: fant du på det firmaet akkurat nå?

Endret av Liten Tapir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrøytebil.

Jeg syns Trrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrekkoppbil er morsommere enn både måkebil og brøytebil! :ler:

Men fra spøk til alvor. Er det ikke et lite definisjonsspørsmål? Brøyte og måke er jo ikke helt det samme. Når man brøyter så skuffer man vekk snø i full hast og brøyter veien fri. Når man måker er det litt mindre hastighet inne i bildet og måkingen er en skuffe med snø man kjører vekk og dumper for seg. Skuffe for skuffe. En av gangen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forresten: fant du på det firmaet akkurat nå?

:roll:

Tror du jeg finner på forskjellige firmaer plutselig? Jeg jobber med detta til daglig, så jeg veit hva jeg snakker om. Bare å sjekke ut nettsida vår det : www.maakebilan.no HA! Så skal vi se hvem som ler sist...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Liten Tapir
:roll:

Tror du jeg finner på forskjellige firmaer plutselig? Jeg jobber med detta til daglig, så jeg veit hva jeg snakker om. Bare å sjekke ut nettsida vår det : www.maakebilan.no HA! Så skal vi se hvem som ler sist...

Jeg tror ingenting, jeg bare spør. Lurer forøvrig på om det virkelig er lovlig å starte et aksjeselskap uten å registrere det i Brønnøysundregisteret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjarne Brøndbo

Trond har heilt rætt!! Måkebil e fagspråk!! Uansett ka som står i orboka !!

Æ har kjørd MÅKEBIL i 6 år no, æ veit ka æ snakke om ;)

Måkebil e rætt!! Nok om d!!

Toillbailla :frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...