Gå til innhold

Sydentur med barn til under 20000kr


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

All inclusive ikke shit for alle selv om du ikke ønsker det. For noen er det en veldig fin måte å feriere på. At det blir dobbelt så dyrt stemmer heller ikke nødvendigvis. Har man tenkt seg på ferie der man får alle måltider servert og ikke lager noe mat selv er nok all inclusive billigere enn å gå ut på restaurant 3 ganger om dagen. Men det blir selvsagt annerledes om man har leilighet og lager all maten selv. Men det blir to ganske ulike ferier og man kan liksom ikke sammenligne prisene direkte. Selv foretrekker jeg å få all mat servert når jeg er på ferie. Uansett om jeg har all-inclusive eller  ikke.

Og det har lite med om jeg klarer å booke fly og leilighet selv. Det klarer jeg selvsagt. Av og til gjør jeg det og av og til kjøper jeg charter. Det varierer ut i fra hva som er mest hensiktsmessig fra gang til gang. 

Igjen, det blir litt ulike former for ferie. Dyre pakketurer er ikke nødvendigvis dårlige. Og turer du booker på egenhand er ikke nødvendigvis billige. Noen av de fineste feriene jeg har hatt har jeg booket alt selv, blant annet et par runder med 3 ukers øyhopping i Hellas. Helt fantastisk. Men fly til og fra Santorini og 3 uker på ok hoteller i Hellas er ikke spesielt billig selv om man styrer unna charter. Den siste runden er nok dyreste ferien jeg har hatt. 

Man kan selvsagt dra til billigere land, booke Airbnb og lage mat selv. Men det blir jo dårlig utbytte for pengene om man egentlig har lyst til Italia for å bo på et fint hotel og spise på gode restauranter. 

Folk har ulike ønsker for en ferie og hva som er bra eller dårlig må jo ses litt ut i fra hva man ønsker å oppnå. 

Anonymkode: a6534...7ae

Ja kjempefint og la hotellgigantene få stikke pengene i egen lomme mens lokalbefolkningen som er avhengig av turismen ikke får en dritt.

Anonymkode: 1d8ae...82e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ikke den du siterte, men vi har feriert i Ungarn de siste tre årene og prisene der fortsatt lave.

Anonymkode: 1d8ae...82e

I forhold til Norge, ja, men de har økt mye de senere årene. Jeg har dratt dit årlig i mange år. Særlig hotell er mye dyrere nå enn før, transport også. Jeg nevnte det siden den jeg quotet hadde dratt til Ungarn for noen år siden. 

Anonymkode: 5cbae...7fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

I forhold til Norge, ja, men de har økt mye de senere årene. Jeg har dratt dit årlig i mange år. Særlig hotell er mye dyrere nå enn før, transport også. Jeg nevnte det siden den jeg quotet hadde dratt til Ungarn for noen år siden. 

Anonymkode: 5cbae...7fe

Man tar jo utgangspunkt i sitt eget land når man definerer om et sted er billig eller dyrt. Og ja det er dyrere enn før, men det er fortsatt ikke dyrt

Anonymkode: 1d8ae...82e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Man tar jo utgangspunkt i sitt eget land når man definerer om et sted er billig eller dyrt. Og ja det er dyrere enn før, men det er fortsatt ikke dyrt

Anonymkode: 1d8ae...82e

Under ser du innlegget jeg svarte på. 

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Grunnen til at den bilen blir så dyr for dere, er at du reiser til typisk "norske" sydendestinasjoner. Europa, sør england, nord-afrika, med mer, har ikke skoleferie i Juli. Leide blant annet bil og kjørte rundt Balaton for noen år siden, for under tusenlappen. 

Anonymkode: 39bf8...8b2

Legg merke til at det er snakk om «under tusenlappen», og det er «for noen år siden». Det er ikke snakk om noen konkret sammenligning med Norge her. Poenget mitt var at det har skjedd mye med prisene i Ungarn de senere årene (og «for noen år siden» kan bety nesten hva som helst - er det tre år siden? Ti?), og vi vet heller ikke hvor mange dager det var snakk om. Men det må være mer enn én dag, siden jeg, i innlegget vedkommende svarer på, mener at man må regne med 5000kr for en ukes billeie. Det mener jeg fremdeles det er helt realistisk at man må forvente å betale i Europa i sommerferien, kanskje med mindre man leier et nøtteskall av en bil. Drivstoff og bompenger kostet også penger. Og hvis totalbudsjettet skal være under 20 000kr, kan det da holde hardt hvis man skal bruke 25% av det på leiebil. 

Anonymkode: 5cbae...7fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ferie med barna i juli. Ønsker pakkereise med muligens all inclusive, ettersom dette er min første tur utom Norge alene med barna. Tenker det er tryggest. Juli er helt sikkert den dyreste mnd å reise på, men hadde håpet jeg fant noe. Hvis jeg venter til i sommer med å bestille, er det mulig å finne billig restplass?

Anonymkode: 2f50d...e4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har ferie med barna i juli. Ønsker pakkereise med muligens all inclusive, ettersom dette er min første tur utom Norge alene med barna. Tenker det er tryggest. Juli er helt sikkert den dyreste mnd å reise på, men hadde håpet jeg fant noe. Hvis jeg venter til i sommer med å bestille, er det mulig å finne billig restplass?

Anonymkode: 2f50d...e4c

Det er ikke det enkleste å finne restplasser i juli. Anbefaler deg å søke hos ulike selskap og være fleksibel på sted/dato, jeg finner reiser til under 20k i juli. Men all inclusive kan du bare glemme for under 20k. 

Anonymkode: 5cbae...7fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fant reise for to voksne med ett barn i begynnelsen av august for 18400kr ink frokost så. Tok ikke så mange minuttene å finne 😅 sp fullt mulig. Dette fra Bergen da, e nok verre fra Alta og steder nord i landet dessverre. 

Anonymkode: 5b3fd...6c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal til Mallorca på 4stjerners hotell som ligger ved stranden og all inclusive. Ble ca 4500 for fly og hotell en hel uke, også bestillte vi all inclusive som var litt over 3000 for voksne og ca 1500 for barn. 

Dette er i mai, så hvis man kan reise litt tidligere så kan man få litt billigere. 

Mulig det finnes billigere enn dette hvis du reiser uspesifisert.

Anonymkode: b498f...225

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.3.2024 den 19.56):

Uansett hvor og når vi reiser, bestiller vi leilighet i stedet for all-inclusive-shit. Digger store soverom med tilhørende bad og walk-ins, samt eget kjøkken, vaskerom og egen terrasse med basseng. Har betalt overraskende lite for helt fantastiske leiligheter i flotte omgivelser, skjønner ikke hvorfor folk gidder å betale det dobbelte for all-inclusive-reiser. Man klarer fint å booke fly, leilighet og bil selv.

Anonymkode: b2b0d...840

Okei, men du forstår at det er en helt annen type ferie når man slipper å planlegge måltid, handle  inn eller finne ut hvor man kan gå ut å spise? Forstår godt småbarnforeldre som ønsker å ha fri fra det under ferien. Som nok også er grunnen til at all inclusive er så populært som det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...