Gå til innhold

Sydentur med barn til under 20000kr


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Finnes det?

Sjekket priser for en uke til syden, 1 voksen og 2 barn. Finner ikke noe til under 20000 kr. Er det virkelig så dyrt med en lite sydentur?

Anonymkode: 2f50d...e4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Finnes nok, men man må reise uten om feriene. Også uten all inklusive.. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det har blitt mye dyrere, leste i går at prisene har gått opp 20% på ett år. Svak krone +++. Det finnes nok turer til under 20k for tre stk, men da må du reise utenom skoleferier, og helst også utenom sesong. Sjekk restplasser. 

Anonymkode: 5cbae...7fe

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Finnes det?

Sjekket priser for en uke til syden, 1 voksen og 2 barn. Finner ikke noe til under 20000 kr. Er det virkelig så dyrt med en lite sydentur?

Anonymkode: 2f50d...e4c

Ja det kan du finne om du ikke absolutt må ha charter.

Anonymkode: 1d8ae...82e

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har bestilt 14 dager til Kreta, med rutefly og leilighet, ikke hotell.

Havnet på ca 25 000 for tre voksne ("barnet" er 18). Så det går an, hvis du ikke må reise charter feks. Men det billigste er jo utenom skoleferier osv.

Anonymkode: e5fca...307

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja det kan du finne om du ikke absolutt må ha charter.

Anonymkode: 1d8ae...82e

Du finner charter også. Jeg søkte på to barn (7 og 10), og en voksen, fra Oslo, starten av juni med Ving, og fikk treff ned i 17 000, og flere rundt 20 000.

Anonymkode: 5cbae...7fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du finner charter også. Jeg søkte på to barn (7 og 10), og en voksen, fra Oslo, starten av juni med Ving, og fikk treff ned i 17 000, og flere rundt 20 000.

Anonymkode: 5cbae...7fe

Rhodos, under 15 000.

Anonymkode: 5cbae...7fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og Kreta, 13 000. Mange muligheter her, med andre ord. 

Anonymkode: 5cbae...7fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til og med i skoleferien finner jeg en rekke turer til 21-22k, og det er bare med et kjapt søk.

Anonymkode: 5cbae...7fe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Du finner charter også. Jeg søkte på to barn (7 og 10), og en voksen, fra Oslo, starten av juni med Ving, og fikk treff ned i 17 000, og flere rundt 20 000.

Anonymkode: 5cbae...7fe

Starten av juni ja,men om man ikke kan dra utenfor skoleferien så hjelper ikke det.

Anonymkode: 1d8ae...82e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hvor og når vi reiser, bestiller vi leilighet i stedet for all-inclusive-shit. Digger store soverom med tilhørende bad og walk-ins, samt eget kjøkken, vaskerom og egen terrasse med basseng. Har betalt overraskende lite for helt fantastiske leiligheter i flotte omgivelser, skjønner ikke hvorfor folk gidder å betale det dobbelte for all-inclusive-reiser. Man klarer fint å booke fly, leilighet og bil selv.

Anonymkode: b2b0d...840

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Starten av juni ja,men om man ikke kan dra utenfor skoleferien så hjelper ikke det.

Anonymkode: 1d8ae...82e

Se det andre innlegget mitt, jeg fant flere turer i skoleferien til rundt 20k. Bare let.

Anonymkode: 5cbae...7fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor disse pakketurene? Synes de er dyre og dårlige. 

Bruk lavpriskalenderen til Norwegian, og finn en rimelig destinasjon i et land uten for høyt kostnadsnivå. Hent ut en leiebil, og finn et hotell med kjøkkenkrok, eller airbnb med god rating, i nærheten av strand. 

Anonymkode: 39bf8...8b2

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvorfor disse pakketurene? Synes de er dyre og dårlige. 

Bruk lavpriskalenderen til Norwegian, og finn en rimelig destinasjon i et land uten for høyt kostnadsnivå. Hent ut en leiebil, og finn et hotell med kjøkkenkrok, eller airbnb med god rating, i nærheten av strand. 

Anonymkode: 39bf8...8b2

Det gjør vi også. Men hvis man skal til en typisk Syden-destinasjon i skoleferien, kan de billettene fort bli ganske dyre, de også. Særlig hvis man planlegger en uke ned leiebil (blir fort 5000kr, bare der). Hvis budsjettet et lavt, ville jeg droppet den bilen. 

Anonymkode: 5cbae...7fe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det gjør vi også. Men hvis man skal til en typisk Syden-destinasjon i skoleferien, kan de billettene fort bli ganske dyre, de også. Særlig hvis man planlegger en uke ned leiebil (blir fort 5000kr, bare der). Hvis budsjettet et lavt, ville jeg droppet den bilen. 

Anonymkode: 5cbae...7fe

Grunnen til at den bilen blir så dyr for dere, er at du reiser til typisk "norske" sydendestinasjoner. Europa, sør england, nord-afrika, med mer, har ikke skoleferie i Juli. Leide blant annet bil og kjørte rundt Balaton for noen år siden, for under tusenlappen. 

Anonymkode: 39bf8...8b2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Grunnen til at den bilen blir så dyr for dere, er at du reiser til typisk "norske" sydendestinasjoner. Europa, sør england, nord-afrika, med mer, har ikke skoleferie i Juli. Leide blant annet bil og kjørte rundt Balaton for noen år siden, for under tusenlappen. 

Anonymkode: 39bf8...8b2

Jeg reiser ikke bare til typiske syden-destinasjoner, nei. 🤣🤣 Og har du vært i Ungarn i det siste? Prisene er noe HELT annet nå, for å si det sånn. 

Anonymkode: 5cbae...7fe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg reiser ikke bare til typiske syden-destinasjoner, nei. 🤣🤣 Og har du vært i Ungarn i det siste? Prisene er noe HELT annet nå, for å si det sånn. 

Anonymkode: 5cbae...7fe

Herre... du vrir jo alt jeg skriver til noe negativt. Uten å komme med et eneste forslag selv. 

Forumet domineres jo av bitre kjerringer i dag, som bare er ute etter å spre negativitet fordi de selv har en miserabel påske. 

Anonymkode: 39bf8...8b2

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Herre... du vrir jo alt jeg skriver til noe negativt. Uten å komme med et eneste forslag selv. 

Forumet domineres jo av bitre kjerringer i dag, som bare er ute etter å spre negativitet fordi de selv har en miserabel påske. 

Anonymkode: 39bf8...8b2

Jeg har kommet med masse forslag i denne tråden. Det er heller du som er hårsår… Jeg reiste sist til Ungarn i desember, og jeg er der minst en gang årlig, så jeg kjenner prisnivået det godt. Og forrige gang jeg leide bil var i Australia - ikke akkurat noe typisk norsk Syden-mål? Du går automatisk ut fra at jeg ikke har peiling… 🙄

Anonymkode: 5cbae...7fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, AnonymBruker said:

Uansett hvor og når vi reiser, bestiller vi leilighet i stedet for all-inclusive-shit. Digger store soverom med tilhørende bad og walk-ins, samt eget kjøkken, vaskerom og egen terrasse med basseng. Har betalt overraskende lite for helt fantastiske leiligheter i flotte omgivelser, skjønner ikke hvorfor folk gidder å betale det dobbelte for all-inclusive-reiser. Man klarer fint å booke fly, leilighet og bil selv.

Anonymkode: b2b0d...840

All inclusive ikke shit for alle selv om du ikke ønsker det. For noen er det en veldig fin måte å feriere på. At det blir dobbelt så dyrt stemmer heller ikke nødvendigvis. Har man tenkt seg på ferie der man får alle måltider servert og ikke lager noe mat selv er nok all inclusive billigere enn å gå ut på restaurant 3 ganger om dagen. Men det blir selvsagt annerledes om man har leilighet og lager all maten selv. Men det blir to ganske ulike ferier og man kan liksom ikke sammenligne prisene direkte. Selv foretrekker jeg å få all mat servert når jeg er på ferie. Uansett om jeg har all-inclusive eller  ikke.

Og det har lite med om jeg klarer å booke fly og leilighet selv. Det klarer jeg selvsagt. Av og til gjør jeg det og av og til kjøper jeg charter. Det varierer ut i fra hva som er mest hensiktsmessig fra gang til gang. 

7 hours ago, AnonymBruker said:

Hvorfor disse pakketurene? Synes de er dyre og dårlige. 

Bruk lavpriskalenderen til Norwegian, og finn en rimelig destinasjon i et land uten for høyt kostnadsnivå. Hent ut en leiebil, og finn et hotell med kjøkkenkrok, eller airbnb med god rating, i nærheten av strand. 

Anonymkode: 39bf8...8b2

Igjen, det blir litt ulike former for ferie. Dyre pakketurer er ikke nødvendigvis dårlige. Og turer du booker på egenhand er ikke nødvendigvis billige. Noen av de fineste feriene jeg har hatt har jeg booket alt selv, blant annet et par runder med 3 ukers øyhopping i Hellas. Helt fantastisk. Men fly til og fra Santorini og 3 uker på ok hoteller i Hellas er ikke spesielt billig selv om man styrer unna charter. Den siste runden er nok dyreste ferien jeg har hatt. 

Man kan selvsagt dra til billigere land, booke Airbnb og lage mat selv. Men det blir jo dårlig utbytte for pengene om man egentlig har lyst til Italia for å bo på et fint hotel og spise på gode restauranter. 

Folk har ulike ønsker for en ferie og hva som er bra eller dårlig må jo ses litt ut i fra hva man ønsker å oppnå. 

Anonymkode: a6534...7ae

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg reiser ikke bare til typiske syden-destinasjoner, nei. 🤣🤣 Og har du vært i Ungarn i det siste? Prisene er noe HELT annet nå, for å si det sånn. 

Anonymkode: 5cbae...7fe

Ikke den du siterte, men vi har feriert i Ungarn de siste tre årene og prisene der fortsatt lave.

Anonymkode: 1d8ae...82e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...