Gå til innhold

Beste og verste p-pille


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva er den beste og verste typen p-pille du har prøvd?

Anonymkode: 41888...332

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har kun prøvd Yasmin og den holdt på å gi meg blodpropp

Anonymkode: c2a10...633

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Har kun prøvd Yasmin og den holdt på å gi meg blodpropp

Anonymkode: c2a10...633

Såpass😮

Anonymkode: 41888...332

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved Jasmine ble jeg "allergisk" mot alkohol. Ved mer enn noen få slurker ble jeg umiddelbart skikkelig dårlig. Dundrende hodepine og skikkelig uvell, var bare å gå rett til sengs og sove til dagen etter. Forsvant idet jeg sluttet på pillene igjen.

Anonymkode: e2d4a...0a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ved Jasmine ble jeg "allergisk" mot alkohol. Ved mer enn noen få slurker ble jeg umiddelbart skikkelig dårlig. Dundrende hodepine og skikkelig uvell, var bare å gå rett til sengs og sove til dagen etter. Forsvant idet jeg sluttet på pillene igjen.

Anonymkode: e2d4a...0a1

Jøss, så rart. Aldri hørt om det før 😵‍💫

Anonymkode: 41888...332

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jøss, så rart. Aldri hørt om det før 😵‍💫

Anonymkode: 41888...332

Ikke jeg heller. Men det startet da jeg byttet over til merket og ga seg da jeg sluttet på det.

Anonymkode: e2d4a...0a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Brukte Yasmin i mange år og var fornøyd med den. Men så ble livmorhalsen betent og jeg måtte bytte til Nuvaring. Den var mye bedre for meg og jeg mye bedre sexlyst. Visste ikke engang at sexlysten var lav på grunn av Yasmin..

Anonymkode: f87ab...e79

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare prøvd to, Diane (som egentlig ikke er en p-pille men går under det siden den beskytter mot graviditet. Den var jeg veldig fornøyd med, den stabiliserte både hud, hår og vekt. Hadde ikke tatt sjansen på å ta den igjen da siden det er stor sjanse for blodpropp. Ellers så prøvde jeg cerazette etter jeg fikk barn, ikke like begeistret for den, funket helt greit men begynte å blø litt i hytt og pine på slutten av det ene året jeg brukte den, det kan og har vært ordinær mens som var tilbake men jeg sluttet siden jeg ikke trengte den lenger. 

Nå vil jeg helst ikke trykke i meg noe som påvirket kroppen såpass mye så nå dropper jeg prevensjon, ikke trenger jeg det heller. 

Anonymkode: a5280...62b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk først på yasmin, fikk blodpropp i lunga, og holdt på å stryke med. Aldri igjen. 

Går på cerazette nå, veldig fornøyd. Ingen økt fare for blodpropp. Mistet også mensen helt (selv om jeg blødde en del av og på i starten), og det syns jeg også bare har vært kjekt. 

Anonymkode: 71163...ecb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mercilon hadde best effekt på endometriose-smertene mine. Også forsøkt Slinda og Cerazette, uten like bra effekt. Cerazette ga meg minst bivirkninger, men også minst effekt på mensensmertene. Nå har jeg sluttet på prevensjon, psyken min takler ikke de hormonene så bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yasminelle har vært den beste for meg.

Microgynon(?) ble jeg så utrolig deprimert av at jeg ikke fungerte i hverdagen.

Anonymkode: 44372...f21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Gikk først på yasmin, fikk blodpropp i lunga, og holdt på å stryke med. Aldri igjen. 

Går på cerazette nå, veldig fornøyd. Ingen økt fare for blodpropp. Mistet også mensen helt (selv om jeg blødde en del av og på i starten), og det syns jeg også bare har vært kjekt. 

Anonymkode: 71163...ecb

Shit så utrolig skremmende!!

Tydeligvis mange som har negativ erfaring med Yasmin. Har du hatt noen andre bivirkninger på Cerazette? Hvor lenge hadde du småblødninger?

Anonymkode: 41888...332

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Queen19 skrev (5 timer siden):

Mercilon hadde best effekt på endometriose-smertene mine. Også forsøkt Slinda og Cerazette, uten like bra effekt. Cerazette ga meg minst bivirkninger, men også minst effekt på mensensmertene. Nå har jeg sluttet på prevensjon, psyken min takler ikke de hormonene så bra.

Hvordan opplevde du Slinda? 
 

 

Anonymkode: 41888...332

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde ingen bivirkninger på Mercilon. Byttet til Yasminelle pga PCOS, jeg tror ærlig talt den gir meg mer håravfall. 

Vært heldig med p-piller tror jeg, aldri hatt særlig til bivirkninger. 

Anonymkode: 30488...a42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hadde ingen bivirkninger på Mercilon. Byttet til Yasminelle pga PCOS, jeg tror ærlig talt den gir meg mer håravfall. 

Vært heldig med p-piller tror jeg, aldri hatt særlig til bivirkninger. 

Anonymkode: 30488...a42

Oi kan man få håravfall som bivirkning 😮

Anonymkode: 41888...332

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Yasminelle har vært den beste for meg.

Microgynon(?) ble jeg så utrolig deprimert av at jeg ikke fungerte i hverdagen.

Anonymkode: 44372...f21

Huff 😞

Jeg gikk på Microgynon i mange år før jeg fikk barn. Hadde også perioder med depresjon og anti-depressiva, men har aldri tenkt over om det skyldtes microgynon. Nå har det gått noen år, så husker liksom ikke helt hvordan det var. Rart hva man venner seg til og tenker er normalt, når man går på det i årevis.

Anonymkode: 41888...332

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvordan opplevde du Slinda? 
 

 

Anonymkode: 41888...332

Mye mellomblødninger i starten, lite effekt på mensensmertene mine. Ellers opplevde jeg ikke så ille bivirkninger på Slinda. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cerazette er den beste 🥰

Anonymkode: 6ad6c...d71

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Cerazette er den beste 🥰

Anonymkode: 6ad6c...d71

Har lest et sted at mange fikk så mye akne med den. Hvordan er din erfaring der?

Anonymkode: 41888...332

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Queen19 skrev (2 timer siden):

Mye mellomblødninger i starten, lite effekt på mensensmertene mine. Ellers opplevde jeg ikke så ille bivirkninger på Slinda. 

Hvor lenge varte mellomblødningene?

Anonymkode: 41888...332

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...