Gå til innhold

Er jeg for kravstor?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

On tusen takk for svar. Jeg har fått 4 barn og +10 kg. Er det noe som får en mann til å miste sexlysten?

Anonymkode: 06ba3...929

Tviler på det er nok til å miste sexlysten for menn flest nei, da hadde særdeles få hatt mer enn 1 barn.

Anonymkode: 685f4...7ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Menn flest liker mer naturlige kvinner som er tynne og sunne.

Jeg kjenner ikke historikken i forholdet deres, men om vekta har gått oppover og sexlivet nedover så vil jeg tro det har ett sammenheng..

Anonymkode: 685f4...7ce

Sorry,kan ikke ta det du skriver seriøst. 

 

Liker naturlige kvinner som er normale og sunne, heller litt mer enn tynne selv. Men det er kjærligheten, personligheten, lidenskapen og begjæret som teller mest. (Mann her)

Anonymkode: e3539...579

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Kanskje det er noe sånt, jeg prøver å snakke om det men vil ikke mase. I går f.eks spurte jeg ham om det er noe han savner. Men han er veldig vanskelig å snakke med om dette temaet. Prøver å tulle det bort og sånt. Han sier han elsker meg hver dag og kysser meg men stopper som regel der. 

Anonymkode: 06ba3...929

Ikke spør om det er noe han mangler, det tør han nok ikke svare på, han vil jo ikke si at det er noe feil på/med deg eller det du gjør, som fort kan tolkes med slik spørsmål. Spør om han har noen fantasier, om det er noe han har gjort før han vil gjøre igjen eller utforske mer, eller om du har noen fantasier/noe du vil prøve ut som du sier du kunne tenke deg å prøve ut sammen med han... 

Anonymkode: e3539...579

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Sorry,kan ikke ta det du skriver seriøst. 

 

Liker naturlige kvinner som er normale og sunne, heller litt mer enn tynne selv. Men det er kjærligheten, personligheten, lidenskapen og begjæret som teller mest. (Mann her)

Anonymkode: e3539...579

Du gir meg håp. Ts

Anonymkode: 06ba3...929

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ikke spør om det er noe han mangler, det tør han nok ikke svare på, han vil jo ikke si at det er noe feil på/med deg eller det du gjør, som fort kan tolkes med slik spørsmål. Spør om han har noen fantasier, om det er noe han har gjort før han vil gjøre igjen eller utforske mer, eller om du har noen fantasier/noe du vil prøve ut som du sier du kunne tenke deg å prøve ut sammen med han... 

Anonymkode: e3539...579

Tusen takk for tips. Ts

Anonymkode: 06ba3...929

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Menn flest liker mer naturlige kvinner som er tynne og sunne.

Jeg kjenner ikke historikken i forholdet deres, men om vekta har gått oppover og sexlivet nedover så vil jeg tro det har ett sammenheng..

Anonymkode: 685f4...7ce

Veit ikke helt hva det er men jeg har selv begynt å få sansen for litt smålubne (ikke feite) damer. Slanke damer er jeg ikke så gira på lenger

Anonymkode: 85189...dfd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det er iallefall ikke jobbstress. Han tar ikke med seg jobben hjem og jobber lite overtid. Kan være dårlig søvn uten at jeg vet det, det må jeg sjekke opp i. 
jeg har ikke vært inne på tanken på at det kan være helsen som plager ham. Han røyker, trener ikke, snart 50 og spiser kun grønnsaker når jeg fysisk legger det på tallerken hans. Han hater sunn mat.

 

Anonymkode: 06ba3...929

Alder og livsstil er nok problemet. Statistisk synker libido merkbart med årene, og noen må jo være på undersiden av kurven. De andre er jo her på KG, og legger ut om sin umettelige lyst. 

Det tærer å være den som bestandig tar initiativet, men hvis han blir med, så kan du jo initiere oftere, eller lage faste liggetider. Problemet med lav lyst, er at lysten til å ha lyst også forsvinner. Det er sånn sett du som eier problemet, og må ta noen aktive valg fremover. Sex eller ei, livsstilen hans bør tas tak i. M55

Anonymkode: 3707f...656

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg er i et forhold med en mann på 47. Vi har barn sammen og føler vi sånn generelt sett har det veldig bra. Men på ett område er jeg ikke fornøyd, vi har for lite sex. Dette har jeg prøvd å snakke med ham om og vi ender opp med å ha sex samme dag vi snakker om det..men så er det tilbake til det samme gamle. Tror vi har hatt sex bare et par ganger nå i mars. 
Jeg ønsker egentlig at menn i samme aldersgruppe kan svare, om dette er normalt? Bør jeg være bekymra eller er det bare sånn det er når man blir eldre? Jeg har liksom ikke lyst å krisemaksimere men blir så usikker når jeg forteller ham at jeg ikke er så superhappy for sexlivet vårt men så greier han ikke gjøre noe med det? Hvis du som mann er sammen med kvinnen du elsker og hun sier direkte til deg at hun vil dere skal ha mer sex, hva gjør du da?

Anonymkode: 06ba3...929

Jeg kan svare for meg selv.. Jeg oppdaget er ting.. Og det var kyss, flørt og tilnærminger i hverdagen som ble borte, men vi var jo ikke som fjortisser heller. Vi var ikke flinke nok til å vedlikeholde kjærliheten, men i vårt tilfelle var meget spesiellt. For hun "kom ut av skapet" og skiftet fra bifil til lesbisk i et åpent forhold. Kort fortalt, og jeg skal ikke skrive om dette nå.

Men den manglende daglige kosen uteble, og all sex skulle skje på soverommet.. Det skapte mindre sex, fordi jeg følte på mindre kjærlighet.. Jeg har ingen annen forklaring på dette.. og når jeg i ettertid ser at hun hadde en annen legning, så skjønner jeg min ex veldig godt. Altså, hun elsker meg fremdeles, og vi har to barn sammen.. men den seksuelle trangen hennes var ikke tilstede, og derfor mindre tilnærminger som førte til sex. Det har jeg stor respekt og forståelse på🥰

Men nå som singel er jeg er fremdeles litt fjortiss, for jeg savner all kosing i hverdagen. Ikke alltid det trenger å føre til sex, men en våt flekk i boxeren gir mersmak.. Så det er den trygge følelsen av kjærlighet, som virkelig gjør meg kåt. Det blir sjelden nei i min munn om spørsmål om sex, like sjeldent som vi spør om det.. for sexen kommer som en reaksjon av opphisselse. Så responstiden fra 0 til ståkuk er forbausende liten.. det er nok at en kvinne kysser meg under øret og hvisker ting i øret mitt😉

Fant du noe som du gjenkjenner deg i dette da TS?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Var vel dette jeg var redd for. Sikkert mistet lysten på meg. Har ikke endret meg mye, vi har bare blitt eldre

Anonymkode: 06ba3...929

Neida neida.. ikke overtenk på dette er du snill, det bare frarøver deg retten til nytelse.. Det er ikke hans lysten på deg som er problemet.. det er lysten på sex som gradvis forsvinner for menn.

Men om han runker for egen maskin i det skjulte? da først kan du spekulere i om han har mistet lysten på deg

En annen ting du må huske på.. det er mange som forguder en kvinne mot slutten av 40 årene❤️som absolutt går "all in" for din nytelse, som vil skape deg et bekymringsfritt samliv og sexliv. Om mannen din hadde vært slik, hadde ikke denne tråden eksistert😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bamseklemmer skrev (3 timer siden):

Jeg kan svare for meg selv.. Jeg oppdaget er ting.. Og det var kyss, flørt og tilnærminger i hverdagen som ble borte, men vi var jo ikke som fjortisser heller. Vi var ikke flinke nok til å vedlikeholde kjærliheten, men i vårt tilfelle var meget spesiellt. For hun "kom ut av skapet" og skiftet fra bifil til lesbisk i et åpent forhold. Kort fortalt, og jeg skal ikke skrive om dette nå.

Men den manglende daglige kosen uteble, og all sex skulle skje på soverommet.. Det skapte mindre sex, fordi jeg følte på mindre kjærlighet.. Jeg har ingen annen forklaring på dette.. og når jeg i ettertid ser at hun hadde en annen legning, så skjønner jeg min ex veldig godt. Altså, hun elsker meg fremdeles, og vi har to barn sammen.. men den seksuelle trangen hennes var ikke tilstede, og derfor mindre tilnærminger som førte til sex. Det har jeg stor respekt og forståelse på🥰

Men nå som singel er jeg er fremdeles litt fjortiss, for jeg savner all kosing i hverdagen. Ikke alltid det trenger å føre til sex, men en våt flekk i boxeren gir mersmak.. Så det er den trygge følelsen av kjærlighet, som virkelig gjør meg kåt. Det blir sjelden nei i min munn om spørsmål om sex, like sjeldent som vi spør om det.. for sexen kommer som en reaksjon av opphisselse. Så responstiden fra 0 til ståkuk er forbausende liten.. det er nok at en kvinne kysser meg under øret og hvisker ting i øret mitt😉

Fant du noe som du gjenkjenner deg i dette da TS?

Tusen takk for svar. Jeg kan bli flinkere til å gi kjærtegn i løpet av dagen. Vi har små barn så jeg føler avogtil at jeg blir mettet av fysisk kontakt. Og det betyr at han ender opp sist i rekken. Så på det området må jeg skjerpe meg da han er en veldig kjærlig mann, trenger mye kroppskontakt.

Anonymkode: 06ba3...929

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Alder og livsstil er nok problemet. Statistisk synker libido merkbart med årene, og noen må jo være på undersiden av kurven. De andre er jo her på KG, og legger ut om sin umettelige lyst. 

Det tærer å være den som bestandig tar initiativet, men hvis han blir med, så kan du jo initiere oftere, eller lage faste liggetider. Problemet med lav lyst, er at lysten til å ha lyst også forsvinner. Det er sånn sett du som eier problemet, og må ta noen aktive valg fremover. Sex eller ei, livsstilen hans bør tas tak i. M55

Anonymkode: 3707f...656

Har innsett en del ting etter at jeg laget tråden. Jeg må bli flinkere å kose, ikke mase (noe jeg egentlig ikke gjør), passe på at alle for nok søvn og få ham til legen 😅

Idag fortalte han meg ut av det blå at han skal slutte å spise potetgull på hverdager. Jeg så mitt snitt til å snike inn ideen om å ta en tur til legen for en helsesjekk. Sånn helt tilfeldig. Og han gikk med på det. 
en ting jeg merker med meg selv er at jo lenger det går uten sex jo mindre vil jeg ha det. Så kanskje han funker sånn også. 

Anonymkode: 06ba3...929

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at et vært forhold går i berg og dalbane. Og begge parter har ulikt treff punkt på "overgangs" alder og ulike sex tidspunkt. Tenk over når du er mest klar og spørr når han er mest klar. Jeg har min libido mest oppe kl. 17 og 21 og 05. Men om partner er mest klar kl 00 , 10 og 19 så er det å finne balansen. Jeg er overhode ikke tilgjengelig midt i min nå skal jeg sove kl 00. Og vet at det slet på mitt tidligere forhold. Jeg kunne prøve å insiere rett etter middag og lokke med en kvikken på vaskerommet, uaktuelt for han, han var fremdeles i jobb modus. Rett etter legge tid til barna..nope, da var han i sone ut fase. Så ble til at jeg tok en power napp innimellom for å treffe han sånn i 23 tiden. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg er i et forhold med en mann på 47. Vi har barn sammen og føler vi sånn generelt sett har det veldig bra. Men på ett område er jeg ikke fornøyd, vi har for lite sex. Dette har jeg prøvd å snakke med ham om og vi ender opp med å ha sex samme dag vi snakker om det..men så er det tilbake til det samme gamle. Tror vi har hatt sex bare et par ganger nå i mars. 
Jeg ønsker egentlig at menn i samme aldersgruppe kan svare, om dette er normalt? Bør jeg være bekymra eller er det bare sånn det er når man blir eldre? Jeg har liksom ikke lyst å krisemaksimere men blir så usikker når jeg forteller ham at jeg ikke er så superhappy for sexlivet vårt men så greier han ikke gjøre noe med det? Hvis du som mann er sammen med kvinnen du elsker og hun sier direkte til deg at hun vil dere skal ha mer sex, hva gjør du da?

Anonymkode: 06ba3...929

Jeg er mann 46.

Dette er jo svært individuelt. Men for min del rent personlig, så er sex noe som ramler mer og mer nedover prioriteringslisten år for år egentlig.

Vi har ikke hatt sex hittil i år. Det er vel så mye fordi jeg ikke har hatt lyst.

Jeg elsker min kone over alt på jord og syntes hun er dødssexy. Men å faktisk ha sex er mer et ork. Jeg liker tanken og fantasien om å ha sex med henne, men det er en terskel til å rett og slett gidde. Det blir med tanken og jeg gidder rett og slett ikke ta initiativ. Det er andre ting jeg heller gjør. Som å trene eller sove feks.

Når anledningen byr seg, så velges søvn eller trening over sex 9 av 10 ganger.

Jeg er frisk og rask. Jeg er i god fysisk form og trener regelmessig. Jeg hverken røyker eller drikker. Da jeg tok min årlige helsesjekk i fjor, så viste den testosteronverdier i øvre sjikt av normalområdet. 
For min del så handler det en del om at jeg har vært seksuell aktiv fra jeg var 16 år. Dvs akkurat 30 år. Jeg har prøvd alt som er å prøve. Alt på «bucket lista» er krysset ut. Spenningen med sex er borte for lenge siden.

Jeg har hatt en seksualitet som har vært mye drevet av spenning og nyskjerrighet. Da er det naturlig at sex ikke lenger er noe jeg trakter etter. Sex har aldri hatt den funksjonen for meg at jeg trenger det for tilknytning, føle meg elsket eller noe annet.

Om kona mi hadde kommunisert at hun ønsket mer sex, så hadde jeg sikkert hatt litt mer sex. Jeg digger min kone og liker sex, så jeg har jo ikke noe i mot det liksom. Jeg har bare ikke behovet.
Mulig jeg hadde falt tilbake til status quo, det vet jeg ikke. 

Anonymkode: 611f4...4ac

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 hours ago, AnonymBruker said:

On tusen takk for svar. Jeg har fått 4 barn og +10 kg. Er det noe som får en mann til å miste sexlysten?

Anonymkode: 06ba3...929

Nei, ikke for menn flest. Altså voksne menn. Selvsagt vil jo 10 kilo ekstra kunne gi ulike utslag, avhengig av hva vekten var før de 10 ekstra kiloene kom, og hvordan kiloene fordeler seg på kroppen . +10 kilo kan dermed gjøre en kvinne både mer og mindre attraktiv, alt ettersom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann er 44 år, jeg er noe yngre. Vi har mye sex, og han har mye mer sexlyst enn meg. Han vil gjerne ha sex hver mulighet vi har. Vi har også barn sammen om det er relevant. 

Anonymkode: 11ae9...119

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Er du mann eller kvinne? Grunnen til at jeg spør er fordi jeg som kvinne fungerer ikke slik. Jeg er sammen med en mann jeg elsker, som nærmer seg 50, som ikke på noen måte har sixpak og ikke trener. Han elsker å se på tv og spiser masse potetgull. Men å slutte å ha sex med ham pga det kunne ikke falle meg inn. Han tenner meg fordi jeg elsker ham. Jeg begynner å tro at jeg er veldig naiv 

Anonymkode: 06ba3...929

Jeg er mann på 47 og jeg forstår deg veldig godt. Å ha sex med noen man er glad i er veldig fint. Jeg synes ikke at du er naiv, og om du er det så burde kanskje flere av oss være det

Anonymkode: e876e...969

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg er i et forhold med en mann på 47. Vi har barn sammen og føler vi sånn generelt sett har det veldig bra. Men på ett område er jeg ikke fornøyd, vi har for lite sex. Dette har jeg prøvd å snakke med ham om og vi ender opp med å ha sex samme dag vi snakker om det..men så er det tilbake til det samme gamle. Tror vi har hatt sex bare et par ganger nå i mars. 
Jeg ønsker egentlig at menn i samme aldersgruppe kan svare, om dette er normalt? Bør jeg være bekymra eller er det bare sånn det er når man blir eldre? Jeg har liksom ikke lyst å krisemaksimere men blir så usikker når jeg forteller ham at jeg ikke er så superhappy for sexlivet vårt men så greier han ikke gjøre noe med det? Hvis du som mann er sammen med kvinnen du elsker og hun sier direkte til deg at hun vil dere skal ha mer sex, hva gjør du da?

Anonymkode: 06ba3...929

Jeg er mann 47 og har tatt initiativet i 20 år. Avvisningene har gått fra 1% til 99% og nå 100%. Dvs hun vil ikke ha meg lengre og forholdet er i krise. Vi klarer ikke å kommunisere annet enn om det aller nødvendigste, og hverdagen er alt annet enn koselig.

Jeg kan ikke relatere til det at kvinnen vil mest, så jeg vet ikke hvordan jeg ville ha reagert. Det er kanskje noe jeg har drømt om og idealisert, at hun skal ha en sterk, egen sexlyst og at vi skal ha et levende sexliv. Kanskje det blir litt som ideen om «paraplydrinker på stranda på en stillehavsøy» - en herlig ide men strevsomt i lengden?

Jeg kan si at det ville være trist og nedverdigende å være i en relasjon med en kvinne som ville mer, mens jeg ikke klarte å prestere. Jeg tror jeg ville ha følt meg som mindre av en mann.

Anonymkode: e876e...969

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg er mann 47 og har tatt initiativet i 20 år. Avvisningene har gått fra 1% til 99% og nå 100%. Dvs hun vil ikke ha meg lengre og forholdet er i krise. Vi klarer ikke å kommunisere annet enn om det aller nødvendigste, og hverdagen er alt annet enn koselig.

Jeg kan ikke relatere til det at kvinnen vil mest, så jeg vet ikke hvordan jeg ville ha reagert. Det er kanskje noe jeg har drømt om og idealisert, at hun skal ha en sterk, egen sexlyst og at vi skal ha et levende sexliv. Kanskje det blir litt som ideen om «paraplydrinker på stranda på en stillehavsøy» - en herlig ide men strevsomt i lengden?

Jeg kan si at det ville være trist og nedverdigende å være i en relasjon med en kvinne som ville mer, mens jeg ikke klarte å prestere. Jeg tror jeg ville ha følt meg som mindre av en mann.

Anonymkode: e876e...969

Beklager så mye, syns dette var trist lesing. Å bli avvist 100% tror jeg ikke jeg hadde taklet. Jeg har alltid hatt god sexlyst, utenom da jeg var veldig gravid og akkurat hadde født og med baby som våkner mange ganger på natta. Da var det søvnmangel som gjorde at vi ikke hadde sex. Men nå sover barna gjennom natten så den unnskyldningen har vi ikke lenger.

Utifra det du skriver så burde jeg kanskje ikke ytre at vi har for lite sex, kanskje vente å se hva som skjer og hva legen finner ut. For han sa heldigvis ja til å ta en legesjekk. Jeg nevnte ikke noe om testosteron, kun vitamin, blodtrykk, kolesterol etc. 

Anonymkode: 06ba3...929

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.3.2024 den 23.08):

Jeg er i et forhold med en mann på 47. Vi har barn sammen og føler vi sånn generelt sett har det veldig bra. Men på ett område er jeg ikke fornøyd, vi har for lite sex. Dette har jeg prøvd å snakke med ham om og vi ender opp med å ha sex samme dag vi snakker om det..men så er det tilbake til det samme gamle. Tror vi har hatt sex bare et par ganger nå i mars. 
Jeg ønsker egentlig at menn i samme aldersgruppe kan svare, om dette er normalt? Bør jeg være bekymra eller er det bare sånn det er når man blir eldre? Jeg har liksom ikke lyst å krisemaksimere men blir så usikker når jeg forteller ham at jeg ikke er så superhappy for sexlivet vårt men så greier han ikke gjøre noe med det? Hvis du som mann er sammen med kvinnen du elsker og hun sier direkte til deg at hun vil dere skal ha mer sex, hva gjør du da?

Anonymkode: 06ba3...929

Hallo, mann 42 år når her. Er selv i et forhold med sex 1-3 ganger i mnd. Dette er for lite for meg. Sexlysten min har variert noe i løpet av årene, men stort sett alltid ønsket mer enn dette. Har mannen din sjekket hormonnivå ene sine? Han er i alderen der testosteronnivået kan ha begynt å falle. Skader ikke å ta en ordentlig gjennomgang med blodprøver, hormoner og det hele.

Dette kan være grunn til en dalende sexlyst.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, M45 her. Jeg tror din mann (og du) hadde hatt godt av litt forsiktig trening, gjør det gjerne sammen. Både styrke og kondis. Jeg merket godt på sexlysten at formen har bedre seg.

Dernest må dere snakke om dette sammen, fordi dette kan være starten på større problemer senere. Jeg var den som forsøkte å få til sex her, det endte til slutt med 100% avvisning og brudd. Avvisningene går greit i starten, men, etter år med ulike sexønsker, så kommer også mørke tanker.

Hvis dette er vanskelig å snakke om for dere, gå til parterapi. De fleste går dit når det er for sent. Les gjerne boken «Bruksanvisning for parforholdet», relativt kort og lettlest, hvis parterapi er for stor terskel nå.

Anonymkode: 41903...163

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...