Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Kom på en merkelig detalje til. Helt i starten av dokumentaren, når vi skulle få høre om dette bildet, så sier Maria (hun bak kameraet) at hun synes det blir for skuespill-aktig hele seansen, hun vil ha det mer teknisk. Så derfor må de gjøre "scenen" flere ganger fordi søstrene blir for teatralske.. Hvorfor valgte Maria å ta med dette? Er det og ett hint om hva hun tror? At søstrene spilte ett spill?

Edit; beklager om det er nevnt før, har bare skumlest denne tråden.

Edit 2; tilleggskommentar; Og hva var greia med den bursdagsfeiringa hvor den ene søstra stod og klagde på Olaug og så begynte hun som hadde bursdag å synge bursdagssangen til seg selv helt hysterisk. Hun fremsto jo manisk. Var det for å overdøve hun som klager på Olaug? Herlighet for ett opplegg...

Hadde jeg vært Maria så hadde jeg trengt samtaler med en psykolog etter å ha laget denne dokumentaren 😅🙈

Endret av Salmonella
  • Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Jeg blir rimelig skremt av Olaug. Da hun var på besøk hos sine søsken (liksom) så sa hun helt merkelige ting. Hun kan godt ha høy IQ, men ikke EQ.

Og flere av dem virker litt spesielle ja, men spesielt Olaug er jo helt på styr. Hvem sitter på nasjonal TV og sier at hun ville drept familien sin? Som kanskje ikke er familie, men likevel. :forferdet:

Endret av Blåttvann
  • Liker 5
Skrevet
Salmonella skrev (På 2.1.2025 den 5.35):

Hadde jeg vært Maria så hadde jeg trengt samtaler med en psykolog etter å ha laget denne dokumentaren 😅🙈

Det hadde i så fall (endelig!) vært en forklaring på hvorfor hun lagde og publiserte denne smørja - håpet om å i hvert fall få inn nok penger til å dekke psykologutgifter 😖

• Liker 2
  • 3 måneder senere...
Skrevet

Har ikke sett den før nå, men jøje meg for en historie! 
Syns det var veldig mye ubesvarte spørsmål som kunne vært tatt tak i av dokumentarskaperen. Det var ganske underlig at Olaug ville ta en ny test når hun ikke hadde lyst til å være i slekt med de andre lengre. Får meg til å mistenke at det har vært noe urent mel i posen, det naturlige hadde jo vært å bare kutte kontakten.

• Liker 5
Skrevet

Jeg ventet bare på at denne skulle løftes siden serien sendes på nytt nå i påska 😅

Det er virkelig det merkeligste jeg har sett på tv noen gang! 🤣🤣

• Liker 4
Skrevet
enkefru skrev (På 17.4.2025 den 19.46):

Jeg ventet bare på at denne skulle løftes siden serien sendes på nytt nå i påska 😅

Det er virkelig det merkeligste jeg har sett på tv noen gang! 🤣🤣

Et ordentlig påskemysterium 😄

Så denne for en stund siden, men må gjerne se den igjen. Merkelige greier alt sammen. 

• Liker 2
Skrevet

Sitter her som mange igjen som et stort spm tegn. Jeg kan synse, for man får jo faktisk ikke vite som helst. Og prøver å skrive det jeg tenkte, ikke det jeg har lest i etterkant 😅

Jeg var på Olaug sin side ganske raskt. Fanatiske kristne kan være skumle altså. Kan se for meg denne "frelsningen", kanskje med en kommentar at du vil vel ikke til helvete? Da forstår man hvorfor Olaug har klørne ute og kommer med frekke kommentarer. De kristne søstrene er jo helt av skaftet. Men Olaug som ringer og sier hun er svindlet? Jeg trodde hun hadde fått et nervøst sammenbrudd eller noe, fulgt opp av den siste tlf samtalen om å dna teste seg med Maria, herregud. 

Jeg vet ikke jeg, syns hele gjengen virker helt gal. Og skulle strengt tatt vært skjermet fra offentligheten for sitt eget beste. Regissøren lager tydeligvis filmen for penger. Om hun brydde seg, (hun vet sikkert sannheten) hadde hun jo gjort mer. Eller noe som helst. Hu gir ingen svar, og stiller knapt noen spm annet enn at det var litt rart at de tok så lett på den andre testen. Man har jo ikke gjort dette utenom å slå opp i en kirkebok engang liksom. 

Når det gjelder Astrids død så vet man jo rett og slett ikke nok til å gjøre seg opp en mening. Hvis det ikke var selvmord med medisiner, hvorfor skulle det være drap? Hvordan ble hun i isåfall drept om det ikke er noen svar? Var hun druknet? Nei, dødsårsaken var usikker. Men kan regne med at det ikke var synlige skader da. 

Og brannfakkel fra de som har valgt side--jeg syns Olaug virker helt gal, så OM hun er tvillingen til Astrid, hadde hun også psykiske problemer? (100% synsing altså, og ikke noe jeg ville gjort vanligvis, men disse menneskene har jo selv valgt å stille opp i denne filmen så) 

Jeg vet faktisk ikke om hele filmen er ren scam jeg. Jeg hadde ikke sluppet en sånn film ihvertfall. Greit å la noe svar være oppe for tolkning og skape debatt. Men jeg tror ikke hun ville at jeg skulle sitte igjen med meningen om at hun kan umulig ha gjort noe som helst arbeid annet enn å faktisk filme. 

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...