Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg skal på første date med en jente og skal gjøre et så bra førsteinntrykk som mulig. Siden det er påske er planen å kjøpe et påskeegg og fylle med alt annet enn smågodt som er rimelig standard når man i tillegg ikke vet hva vedkommende liker av smågodt. Forslag til hva jeg kan legge oppi? Jeg skal iallefall ha en 500lapp oppi. Hva mer? Tenker det er en hyggelig greie, jeg er en person som ikke er redd for å ta regninga, dele med andre etc så dette er bare sånn jeg er og ikke noe falske greier:)

Vi begge er i midten av 20 åra.

Anonymkode: bd4fb...34d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

d3554b58-b747-4491-a92b-dab8a18c1114.jpeg?auto=format&fit=max&w=250&s=767e80a1365115ec13b12786a8e425f8

Anonymkode: 61a71...a19

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hei. Jeg skal på første date med en jente og skal gjøre et så bra førsteinntrykk som mulig. Siden det er påske er planen å kjøpe et påskeegg og fylle med alt annet enn smågodt som er rimelig standard når man i tillegg ikke vet hva vedkommende liker av smågodt. Forslag til hva jeg kan legge oppi? Jeg skal iallefall ha en 500lapp oppi. Hva mer? Tenker det er en hyggelig greie, jeg er en person som ikke er redd for å ta regninga, dele med andre etc så dette er bare sånn jeg er og ikke noe falske greier:)

Vi begge er i midten av 20 åra.

Du må drite i 500-lappen.

Et lite påskeegg kan være søtt, men ikke gi noe store greier.

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet

Du skal på første date og gi henne 500 kroner pluss masse småting?? Hvorfor?? Du kan nøye deg med diverse smågodt. Ihvertfall unngå penger. Herregud.

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
svartkatt skrev (Akkurat nå):

Du skal på første date og gi henne 500 kroner pluss masse småting?? Hvorfor?? Du kan nøye deg med diverse smågodt. Ihvertfall unngå penger. Herregud.

Wow, sorry😬

AnonymBruker
Skrevet
Blåttvann skrev (2 minutter siden):

Du må drite i 500-lappen.

Et lite påskeegg kan være søtt, men ikke gi noe store greier.

Enig, litt drøyt👍

AnonymBruker
Skrevet

Veldig vanskelig, når man ikke vet hva personen liker av smågodt. Foreslår heller at du gir et lite påskeegg med en lapp hvor det står at du spanderer en kveld med smågodt og at hun kan velge aktivitet til en kveld/helg. 

Ikke mange som blir begeistret for penger, litt risiko da.  Noen blir veldig brydd, mens noen synes det er fint. Du kan jo eventuelt bruke den 500-lappen du skulle gi til en aktiviteten dere kan gjøre sammen.

Anonymkode: 77aee...90f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke penger billetter eller gavekort.

Twist, kryssordblad, påskesjokolade som kvikklunsjbogcegg. Kinder egg om ikke du finner påskefigur sjokolader. 

Anonymkode: cb1f2...757

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Wow, sorry😬

Greia er at det å gi penger til damer du ikke kjenner lett kan assosieres med en transaksjon, og hva vil du ha for pengene du gir? Sex? Er hun en hore for deg? Hun vil kanskje føle at hun står i gjeld til deg, det er en kjip følelse.

Det er også noe med hvilke signaler du sender ut. Du virker jo litt rar hvis du hadde gjort noe sånt. Å spille det sosiale spillet er viktig, spesielt i starten av en relasjon når den andre ikke kjenner deg. Viser du merkelige personlighetstrekk så blir man usikker på hvor merkelig du er. Man får fordommer. Uansett om man vil eller ikke. Det blir som å gå med genseren på vranga og feil vei. Det gir signaler uansett om du vil eller ikke. Er du en rotete person? En som gir faen? En som er distré? En som har dårlig tid? Hvorfor har du i så fall dårlig tid? Osv osv.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Veldig vanskelig, når man ikke vet hva personen liker av smågodt. Foreslår heller at du gir et lite påskeegg med en lapp hvor det står at du spanderer en kveld med smågodt og at hun kan velge aktivitet til en kveld/helg. 

Ikke mange som blir begeistret for penger, litt risiko da.  Noen blir veldig brydd, mens noen synes det er fint. Du kan jo eventuelt bruke den 500-lappen du skulle gi til en aktiviteten dere kan gjøre sammen.

Og det er så klart hvis daten går bra da og hun vil treffes igjen. Du får rett og slett tolke hvordan daten går, hvis du vil gjøre dette. Så hun ikke føler seg ''forpliktet'' til å være med på noe slikt.

AnonymBruker
Skrevet

Så koselig tenkt! Jeg hadde satt pris på å få litt sjokolade,kanskje et duftlys,en håndkrem,et flaxlodd feks. Kanskje et gavekort. Vanskelig å vite hva hun liker,men det er jo tanken som teller! 

Anonymkode: 2307b...ab3

AnonymBruker
Skrevet

Ved å gi penger til en kvinne på første date, med mindre hun er prostituert, virker det som du har mangel på sosial intelligens.  Hun kan få inntrykk av at du prøver å kjøpe henne. Dropp pengene og fyllet egget med noe god sjokolade, lakris etc

Anonymkode: f58e0...03a

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Så koselig! Kjøp et stort egg så du kan ha plass til feks dusjsåpe fra Rituals, flaxlodd,en bra mascara,ansiktsmaske,duftlys,. IKKE 💰!

Anonymkode: 82aae...558

Skrevet

Hva med å snu på det: Kjøp litt av mange forskjellige biter, og bruk den om den store og viktige hva-hører-hjemme-i-posen-praten? 

PS: Enig i at påskeegg er søtt, men 500-lapp kanskje litt for meget?

• Liker 1
Gjest Dynamis5000
Skrevet

500-lappen ville jeg ventet med til andre date ;)

Skrevet

Pengar er kleint. Men flaxlodd er bra!

AnonymBruker
Skrevet

Herregud så teit. Komme med gave på første date blir litt vel "try hard" . 

Å gi penger er bare så ufattelig patetisk. Men for all del, du kan jo drite i egget og bare legge penga på bordet og bli enige om en pris per date.. 

Første date er bare for å finne ut mer om personen og bestemme om man vil treffes videre. Å dukke opp da med blomster og gaver signaliserer at du er desperat, usikker og redd for at personligheten din ikke er nok. 

Påskeegg el. kan være søtt på andre eller tredje date. 

Anonymkode: 12d9c...e48

AnonymBruker
Skrevet

Ta med påskeegget med LITT kos oppi, dropp for guds skyld 500lappen.. just dont. 

Anonymkode: 5f58a...9b0

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Er overhodet ikke usikker på meg selv eller noe sånt, er bare mer der at jeg liker å glede andre og dele:) 

Men ser poenget ditt og alle andres nå👍

Skrevet (endret)

Sykt at du vurderer å legge en 500 lapp oppi. Ville revurdert hele greiene. Hvorfor skal du gi henne påskeegg? Det er første date. Går ikke du veldig fort frem nå? Prøver du å kjøpe henne? Jeg forstår ikke greia.

Endret av Rosa Gnom
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...