Gå til innhold

Er det normalt syn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Aura kan opptre på ulike måter. Jeg har hatt aura som er slik du beskriver, TS. 

Anonymkode: 354e2...bdf

Sånn at hele synsfeltet jevnt over er som små piksler når du ser på ensfargede flater ? Hvir lenge varte det ? 

Anonymkode: d4608...084

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har det sånn. Går til optiker 2.g pr år og det er ingenting galt med øyene mine. (unntatt veldig nærsynt, men det har ikke noe med saken) 

Er du bekymret, tar du å bestiller legetime, eller går privat, om du ikke har tid til å vente på vanlig time hos lege. 

Anonymkode: 0e211...3a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

En går ikke til optiker. En går til lege og får henvisning til øyelege.

Anonymkode: 859c1...60e

Optikere kan henvise videre dersom det er nødvendig.

Dessuten så kan optikere mye mer om øyne enn fastleger.

Anonymkode: ca74d...35d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat det samme. Har ikke noe tro på at det er noe farlig med synet. Legger aldri merke til det unntatt hvis jeg som deg, ser på en ensfarget flate og konsentrerer meg. Da ser jeg også på en måte alle pikselen som skaper fargen? Er vanskelig å forklare. Men tipper det ikke er noe veldig uvanlig eller farlig. 

Anonymkode: 6e8f7...37d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er visuell snø, helt ufarlig. Blir ikke borte, men hjernen din overser det etterhvert.

Anonymkode: da437...198

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan være «geelen» i øyet som har løsnet litt, det skjer alle i løpet av livet men ikke alle som får symptomer. Det er helt ufarlig å det går over og minsker med tiden. Jeg har slike lysglimt av piksler, får det når jeg beveger øyenene og spesielt om jeg ser mot lyse flater. Har vært hos øyelege for å sjekke at det ikke dreide seg om netthinneløsning. Jeg dro til Aleris, der får man time «på dagen». Greit å sjekke opp sånne nyoppståtte ting med synet. Om du får bortfall av syn eller får klare skyggefelt i synet bør du ta deg en akutt time hos lege. 

Anonymkode: 03009...c6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...