Gå til innhold

Er det normalt syn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har vært gjennom stor psykisk påkjenning i det siste, og jeg har det ikke helt bra nå. Plutselig lot jeg merke til at når jeg ser på den hvite veggen eller andre ensfargede ting litt lengere unna så er det akkurat som at jeg ser det i bittesmå piksler, så små at man ikke kan se selve pikslene som på en tv,  men som at de er der å forstyrrer fargen litt, som om det er litt kravldene bevegelse i fargen. 

Etter dette ble jeg redd og ble helt rød og varm i ansiktet. Det er også sånn når jeg lukker øynene og det er helt mørkt, så er svartfargen litt kravlende. Det er mindre synlig når jeg ser på ting nære eller på ujevne mønstere. 

Jeg vet ikke om det er normalt, at det skal være sånn og at jeg alltid har sett sånn uten å tenke over det før, eller om det skylles en plutselig synsfeil? 

Jeg ser helt klart og tydelig, er ikke uklart, men som om det er en veldig liten bevegelse i fargene. Er det normalt syn ? Har jeg fått en synsfeil eller skylles det angst ? 

Anonymkode: d4608...084

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan høres ut som en form for angst. 
Jeg har hatt noe lignende. 

Anonymkode: 176eb...d39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Kan høres ut som en form for angst. 
Jeg har hatt noe lignende. 

Anonymkode: 176eb...d39

Jeg blir så redd. 

Anonymkode: d4608...084

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som kan svare på om det er normalt? 

Anonymkode: d4608...084

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Migrene med aura..? Sjekk det ut..

Anonymkode: 573d7...827

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Migrene med aura..? Sjekk det ut..

Anonymkode: 573d7...827

Nei, det har jeg hatt flere ganger før, dette er noe helt annet. Migrene med aura er fargerike sikksakkmønster og "blinde" felt som går over relativt raskt. Det jeg ser nå er som ørsmå tv-piksler jevnt over hele når jeg f.eks ser på en hvit vegg eller annet ensfarget. Også når jeg lukker øynene. Jeg er usikker på om det alltid har vært sånn uten at jeg har tenkt over det, og at det er normalt eller om det er noe som oppstod nå. 

Anonymkode: d4608...084

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor ønsker du at vi skal spekulere i det ts? 

Vi vet ingenting om din sykehistorie, ikke vet vi om du lider av div. mentale eller somatiske sykdommer fra tidligere.

Alt blir bare spekulasjoner og er med på å fyre opp om enda fler sykdommer. 

Ta deg en tur til legen hvis du ønsker svar. 

Folk må seriøst slutte å svare på disse spørsmålene. 

Anonymkode: e291f...298

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor ønsker du at vi skal spekulere i det ts? 

Vi vet ingenting om din sykehistorie, ikke vet vi om du lider av div. mentale eller somatiske sykdommer fra tidligere.

Alt blir bare spekulasjoner og er med på å fyre opp om enda fler sykdommer. 

Ta deg en tur til legen hvis du ønsker svar. 

Folk må seriøst slutte å svare på disse spørsmålene. 

Anonymkode: e291f...298

I alle dager ? Jeg har ikke spurt om noen kan spekulere i hva det er. Jeg har spurt om det er normalt. Det er så enkelt som at du selv hvis du har normalt syn kan legge deg ned å se i taket eller på en hvit vegg å fortelle meg om du ser den 100% clean og ren eller om du kan skimte noen små piksler, eller om du ser små piksler når du lukker øynene i mørket. 

Anonymkode: d4608...084

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå innom en optiker på lørdag,og ta en sjekk? De kan se mye gjennom sine tester, og myyye kortere ventetid enn øyelege..

Anonymkode: 573d7...827

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppsøk optiker for grundig undersøkelse, og han/hun sender deg direkte til øyelege hvis det er noen galt.

 

Anonymkode: 036a5...b9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

I alle dager ? Jeg har ikke spurt om noen kan spekulere i hva det er. Jeg har spurt om det er normalt. Det er så enkelt som at du selv hvis du har normalt syn kan legge deg ned å se i taket eller på en hvit vegg å fortelle meg om du ser den 100% clean og ren eller om du kan skimte noen små piksler, eller om du ser små piksler når du lukker øynene i mørket. 

Anonymkode: d4608...084

Jo du spør om folk kan spekulere.

Du skriver det selv, har du fått angst eller synsfeil. I tillegg forteller du innledningsvis at du har hatt det tnugt psykisk. 

 

Anonymkode: e291f...298

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hhs skrev (Akkurat nå):

Er det floaters, kanskje?

IMG_8635.jpeg

Nope, beste måten å forklare det på er som jeg har sagt de pikslene I TV en i mindre størrelse. Eller som snøstorm på gamle TVer bare at der ikke er svart/hvitt og i så store korn. Jeg ser helt klart, men kan skimte disse pikslene/kornene tett i tett over hele synsfeltet når jeg ser på ensfargede flater. Kan godt hende det er normalt, og at jeg alltid har sett sånn uten å tenke på det og at det bare er angsten min som fikk meg til å legge merke til dette plutselig nå. Derfor spør jeg her for å høre hvordan dere andre ser. 

Anonymkode: d4608...084

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jo du spør om folk kan spekulere.

Du skriver det selv, har du fått angst eller synsfeil. I tillegg forteller du innledningsvis at du har hatt det tnugt psykisk. 

 

Anonymkode: e291f...298

Samme det. Det er mest en forklaring. Hovedspørsmålet er om det er normalt. Istedefor å krangle med en som ikke har det bra nå, så kan du jo heller bare svare på hvordan du ser f.eks en hvit flate. 

Anonymkode: d4608...084

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan ikke vite hva som feiler deg.

Anonymkode: 859c1...60e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vi kan ikke vite hva som feiler deg.

Anonymkode: 859c1...60e

Men du har vel egene øyne regner jeg med siden du skriver her, så da kan du vel fortelle hvordan du ser hvis du først skal svare ? 

Anonymkode: d4608...084

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Gå innom en optiker på lørdag,og ta en sjekk? De kan se mye gjennom sine tester, og myyye kortere ventetid enn øyelege..

Anonymkode: 573d7...827

En går ikke til optiker. En går til lege og får henvisning til øyelege.

Anonymkode: 859c1...60e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men du har vel egene øyne regner jeg med siden du skriver her, så da kan du vel fortelle hvordan du ser hvis du først skal svare ? 

Anonymkode: d4608...084

Hvordan jeg ser? Jeg ser  helt fint selv om jeg har hatt netthinneløsning og punkter som er borte i synsfeltet mitt.

Hvorfor i alle dager går du ikke til legen i stedet for å starte enda en tråd om dette? Jeg leste nemlig samme tråden for noen måneder siden.

Anonymkode: 859c1...60e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aura kan opptre på ulike måter. Jeg har hatt aura som er slik du beskriver, TS. 

Anonymkode: 354e2...bdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvordan jeg ser? Jeg ser  helt fint selv om jeg har hatt netthinneløsning og punkter som er borte i synsfeltet mitt.

Hvorfor i alle dager går du ikke til legen i stedet for å starte enda en tråd om dette? Jeg leste nemlig samme tråden for noen måneder siden.

Anonymkode: 859c1...60e

Jeg har aldri skrevet noe om dette før. Det hadde vært fint om du la ved lenke til den tråden så jeg kan lese den. Jeg har aldri opplevd dette før nemlig. 

Anonymkode: d4608...084

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...