Gå til innhold

Nok egg til påske?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjøper fra en lokal bonde, han selger kun brett med 30 egg. Så vi har vel litt over 40 egg.

Bor i Oslo, ikke lagt merke til eggkrisen i særlig grad. Er egg i de fleste butikker her jeg bor.

Endret av SPOCA
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

23 minutter siden, Stor pike said:

Når man kjøper 40 egg, som ts, er det hamstring i min verden. Vi kjøper vanligvis inn en kartong om gangen. 

Jepp, null egg. Vi bruker endel egg, ikke bare i forbindelse med påsken, så det er faktisk litt kjipt. 

Det er din måte å gjøre det på. Jeg handler så jeg alltid har minst 30 egg da vi bruker mye egg, og til påske så handlet jeg ett brett ekstra da vi bruker mye egg. At du ikke har klart å tenke litt frem i tid må du kun skylde på deg selv.

Anonymkode: 927d2...262

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er gårsutsalget også utsolgt, for alle de som foreslår det.

 

Anonymkode: c19a6...702

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle asiabutikkene her jeg bor har egg.

Anonymkode: f6d17...da5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 kanskje. Holder sikkert, ellers drar jeg bare til Sverige 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe eggekrise her. Vi har bare kjøpt en stor pakke, trenger ikke mer. 

Anonymkode: d34c0...169

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes de som bruker masse egg til dekor burde tatt seg en bolle. 
Vi visste om eggmangel og likevel hamstring. Folk er så egosentriske. Dessverre utviklingen i vårt samfunn. 
 

Anonymkode: c76e4...a0c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Synes de som bruker masse egg til dekor burde tatt seg en bolle. 
Vi visste om eggmangel og likevel hamstring. Folk er så egosentriske. Dessverre utviklingen i vårt samfunn. 
 

Anonymkode: c76e4...a0c

Hvorfor kjøpte du ikke egg tidlig mars, da? 

Anonymkode: 736f8...79a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk egg på siste levering fra Meny, men de hadde innført rasjonering. Fikk kjøpe maks to kartonger, men det holder fint.

Anonymkode: 5c1c7...398

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte en 12-pakning i går. Hyllene var fulle av egg. Coop Extra, Kristiansand.

Spiser ikke mer egg i påska enn i andre uker.

Anonymkode: 5b0b5...a58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser definitivt mer egg i påska enn ellers. Flere fridager med kokt, stekt, eggerøre. Baker litt ekstra osv. 

Men heile året kjøper jeg alltid så jeg har minst 20 egg på lager til enhver tid. 

Anonymkode: 03743...d8b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en 12-pakning fordi jeg skal bake et par bursdagskaker, ellers kan jeg fint klare meg uten egg en stund, påske eller ei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var Reko utsolgt minst tre dager før utleveringen i påsken, men det har vært mye egg i butikkene. 

Anonymkode: e52f0...3bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjøpte en 12 pk i går, samboer hadde plukka opp en 6 pk. Vi bruker 4-5 egg daglig i snitt så det holder ikke veldig lenge med vårt forbruk men vi har bestillt og fått bekrefta levering av egg på lørdag. Skulle ikke de dukke opp så stresser vi ikke akkurat.

Jeg er veldig uenig med de som mener 40 egg for en husholdning er hamstring. Vi kunne fint brukt mye mer enn 40 egg til over påske uten å gjøre stort mer enn å bake en kake mer enn vi normalt gjør. 

Anonymkode: c6943...c0b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hvor er denne eggekrisen? Jeg bor på Sørlandet, og her har de egg i alle butikker. Handla i Flekkefjord i går, der var det egg både på rema og extra. Ikke alle typer egg, men egg var der. Svippa også innom Kvinesdal, der var det egg i butikkene. Dagen før var jeg i Mandal, de hadde store brett med egg på en bensinstasjon langs veien. 

Anonymkode: 892ee...f48

Lurer jeg også på. Alle butikkene jeg har vært i har vært stappfulle av egg. Midt-Norge dette. 

Anonymkode: abaca...15c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I butikkene her var det plenty med egg nå i kveld. 
 

Og før noen hyler opp om skjærtorsdag og rød dag, så bor jeg i turistkommune så her er butikkene åpne hele uka. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hvor er denne eggekrisen? Jeg bor på Sørlandet, og her har de egg i alle butikker. Handla i Flekkefjord i går, der var det egg både på rema og extra. Ikke alle typer egg, men egg var der. Svippa også innom Kvinesdal, der var det egg i butikkene. Dagen før var jeg i Mandal, de hadde store brett med egg på en bensinstasjon langs veien. 

Anonymkode: 892ee...f48

Lurer også på det. Jeg bor på Østlandet og ingen krise her. Jeg kjøpte en 18pk fra rema 1000 i starten på uken  og en 12pk fra Oda i dag som blir levert i morgen. 

Anonymkode: f8d89...70d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne gangen var det utsolgt på Reko, så da dro jeg til nærmeste gårdsutsalg en liten time unna. Var mengder av egg der, så null stress 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor i Oslo og det har vært tomt for egg alle stedene jeg har lett ihvertfall. Heldigvis så har vi en 12 pk med egg som jeg kjøpte før priskrigen. Er glad jeg sparte på den for å si det sånn 😆

Anonymkode: 4beca...499

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og btw ; nå har jeg brukt 25 av 40 egg , så her blir alle brukt innen kort tid :) Hadde ikke blitt påskefrokost til familien om jeg bare hadde fått tak i 12 egg. 

Anonymkode: 03743...d8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...