Gå til innhold

Nok egg til påske?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Eggkrise pga myndighetenes elendige politikk! Men egg må vi ha, ellers har vi ikke mat. Hvertfall mener jeg det! Så jeg har 40 egg som skal holde gjennom påsken. 

Men hvor mye egg har DU fått tak i? Og hvor ; kjedebutikk, innvandrerbutikk eller lokalmatutsalg direkte fra bonden? 

Eller er du skikkelig smart og har høner sjøl?

Anonymkode: 03743...d8b

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

120 egg ble kjøpt inn, ca halvparten igjen. Kjøpt direkte fra gård, via Reko. 

Anonymkode: 736f8...79a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper fra nabogården, så aldri manko på egg. Kjekt med tusenvis av høner et steinkast unna.

Anonymkode: 4dd10...199

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at noen hamstrer så sånne som oss ikke har et jævla egg i påsken. 

  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor pike skrev (2 minutter siden):

Så fint at noen hamstrer så sånne som oss ikke har et jævla egg i påsken. 

Det vil si at du fikk tak i null egg? Det finns lokalutsalg så det er alltid et håp :) Ingen her i tråden har hamstret. 

Anonymkode: 03743...d8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte 60 egg (2 brett, en måneds forbruk) fra et gårdsutsalg, som jeg alltid gjør en gang i måneden. 
 

Neste innkjøp er om 2 uker, da kommer jeg til å kjøpe samme mengde. 

Anonymkode: 3ead4...72a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det vil si at du fikk tak i null egg? Det finns lokalutsalg så det er alltid et håp :) Ingen her i tråden har hamstret. 

Anonymkode: 03743...d8b

Når man kjøper 40 egg, som ts, er det hamstring i min verden. Vi kjøper vanligvis inn en kartong om gangen. 

Jepp, null egg. Vi bruker endel egg, ikke bare i forbindelse med påsken, så det er faktisk litt kjipt. 

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde heldigvis en pakke med 12 her. Fant ikke en eneste pakke i butikkene her. (Og nei, utsalg fra bonde finnes ikke i nærheten).

Her går det også vanligvis en del egg utenom påsken.

Anonymkode: 87b44...19b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor pike skrev (1 minutt siden):

Når man kjøper 40 egg, som ts, er det hamstring i min verden. Vi kjøper vanligvis inn en kartong om gangen. 

Jepp, null egg. Vi bruker endel egg, ikke bare i forbindelse med påsken, så det er faktisk litt kjipt. 

Jeg kjøpte fra lokalutsalg og alle fikk det de ville, mye mer egg på lager der. Så ro deg ned :)

Her finner du liste over lokalutsalg, så da reddes påsken ; https://www.nettavisen.no/nationens-egg-kart-her-finner-du-egg-til-pasken/s/5-148-518634?utm_medium=Social&utm_source=Facebook&fbclid=IwAR1GJm3v5dQiOut36g3-sR4jkE-s_wEbyS10f8qRHsHNWD0rI9Yq2oO4hqo_aem_AWVmSQvOb_GeE_CnhgtgmriOTRasSNgU_z2BbVwtEvdIHiC4m4gnzXVznM7l_N5gn5oLTxKXGgkcseQmSP_htKQg#Echobox=1711279900

 

Anonymkode: 03743...d8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en 12 pakning rett før påske på coop Prix nærbutikken min, i tillegg hadde særboer fått tak i 12 egg på Kiwi i forgje uke på hans nærbutikk i tillegg kjøpte vi 12 egg for å ha med oss på en hyttetur vi var med på i begynnelsen av denne uken på Kiwi (vertskapet der hadde kjørt 15 mil og vært innom samtlige butikker på veien uten å komme over egg). Så vi har fått fatt i uten at vi måtte betale 1200 for en 12 pakning på Finn som jeg så eksempel på. Det er jo litt galskap.

https://www.nettavisen.no/okonomi/egg-salg-tar-av-pa-finn-ekstrem-priser/s/5-95-1727324

https://www.aftenposten.no/norge/i/5BA1pz/eggmangel-i-butikkene-selges-til-hoeystbydende-paa-finnno

Vi har ikke hamstret mengder men kjøpt det vi vanligvis spiser da vi begge er glade i egg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg bestilte varer på nett fra Meny i forrige uke var det utsolgt for alt av økologiske, mens egg fra frittgående var tilgjengelig i mange varianter. Tross mine vanlige prinsipper om å unngå sistnevnte kjøpte jeg da en sekspakning av dem, for å ikke være helt uten egg i påsken. Mulig kjedebutikkene har gått enda mer tomme de siste dagene.

Etterpå fant vi imidlertid økologiske egg på lokal økologisk dagligvarehandel, så da fikk jeg 12 til, og i overkant av det vi trenger gjennom påskeuken. Det å sjekke Reko og gårdsutsalg tror jeg dermed er en god idé, om man har slike muligheter i nærheten.

Anonymkode: 55269...13f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gårdsutsalg 10 min unna her så har mulighet til å dra dit for å kjøpe. De har også levert til et par av butikkene i området her de  siste månedene.

Jeg handlet i går kveld og da var det egentlig bra med egg i de to butikkene jeg var innom, og det var egg fra ulike merker/leverandører, ikke bare lokal leverandør.

Anonymkode: 23b59...36a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var så heldig å finne egg på Rema1000 i Oslo nå på tirsdag! Virker som det har vært umulig både på Kiwi og Meny i en ukes tid hvertfall?

Kjøpte totalt 20 egg. Angrer litt på at jeg ikke tok med en pakke til siden det går litt ekstra i påsken, men er strålende fornøyd med funnet 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor er denne eggekrisen? Jeg bor på Sørlandet, og her har de egg i alle butikker. Handla i Flekkefjord i går, der var det egg både på rema og extra. Ikke alle typer egg, men egg var der. Svippa også innom Kvinesdal, der var det egg i butikkene. Dagen før var jeg i Mandal, de hadde store brett med egg på en bensinstasjon langs veien. 

Anonymkode: 892ee...f48

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor pike skrev (19 minutter siden):

Så fint at noen hamstrer så sånne som oss ikke har et jævla egg i påsken. 

1) vi har det vi trenger til storfamilien en drøy uke til, ikke mer.

2) her er det egg overalt. Reko hadde fortsatt egg på tirsdag. Alle butikkene jeg har vært innom har egg. 

Men du skylder på andre fordi du ikke ser alternativ, i form av gårdsutsalg? At du ikke var tidlig nok ute? At du forventer at butikken skal ha akkurat det du trenger kl 11 onsdag i påskeuka? 

Eller du sitter bare på nett og sutrer over "hamstring", og "eggmangel", uten å leve i det virkelige liv? 

Anonymkode: 736f8...79a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor pike skrev (16 minutter siden):

Når man kjøper 40 egg, som ts, er det hamstring i min verden. Vi kjøper vanligvis inn en kartong om gangen. 

Jepp, null egg. Vi bruker endel egg, ikke bare i forbindelse med påsken, så det er faktisk litt kjipt. 

Hva er forskjellen på at jeg kjøper inn 4 brett av 30 egg ca 1.mars.

Og at jeg kjøper inn ett brett hver uke, i fire uker? 

Utover bortkasta tid, selvfølgelig... 

Anonymkode: 736f8...79a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

1) vi har det vi trenger til storfamilien en drøy uke til, ikke mer.

2) her er det egg overalt. Reko hadde fortsatt egg på tirsdag. Alle butikkene jeg har vært innom har egg. 

Men du skylder på andre fordi du ikke ser alternativ, i form av gårdsutsalg? At du ikke var tidlig nok ute? At du forventer at butikken skal ha akkurat det du trenger kl 11 onsdag i påskeuka? 

Eller du sitter bare på nett og sutrer over "hamstring", og "eggmangel", uten å leve i det virkelige liv? 

Anonymkode: 736f8...79a

Det er ikke alle som har enkel tilgang til gårdsutsalg da.

Anonymkode: 4939a...5bc

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor pike skrev (16 minutter siden):

Når man kjøper 40 egg, som ts, er det hamstring i min verden. Vi kjøper vanligvis inn en kartong om gangen. 

Jepp, null egg. Vi bruker endel egg, ikke bare i forbindelse med påsken, så det er faktisk litt kjipt. 

To 20 pakninger med egg er ikke hamstring...

En vanlig 12 pakning holder ikke til to frokoster hos oss.

Anonymkode: f7c7c...96f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er ikke alle som har enkel tilgang til gårdsutsalg da.

Anonymkode: 4939a...5bc

Ser det er litt tynt nord for Tromsø. 

Men så langt nord bør man vel uansett være forberedt på at butikkene ikke alltid har ferske råvarer? 

Anonymkode: 736f8...79a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte egg på Kiwi i går. Det var ca 10 pakker igjen

Anonymkode: bdd1f...64e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...