Gå til innhold

Mottar andres post


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Du kaster da ikke feilsendt post, du sender det i retur!

Har du merket postkassen din tydelig med navn?

Anonymkode: 363a7...376

Jo, jeg kommer til å gjøre det hvis jeg fortsetter å få flere brev. Hvis jeg skal levere dette i rød postkasse/post i butikk må jeg ta buss i 25minutter for å gjøre det. Og joda, jeg kunne selvsagt samlet opp og tatt det med når jeg ukeshandler. Men det er da ikke mitt ansvar å være postbud eller drive voksenopplæring? Voksne folk må selv ta ansvar for å bytte adresse og denne familien har ikke bodd her på mange år! Postkassen min er merket med mitt navn og adresse i store bokstaver.

Hvis du har lest alt jeg har skrevet her så kommer jeg til å samle opp det jeg har fått hittil og returnere det. Jeg gitt beskjed til de flere ganger. De svarer ikke på om de ønsker å hente. De takker ikke for at jeg gir beskjed. Går de glipp av viktige info eller har regninger går til inkasso, så får de faen takke seg selv! 

Anonymkode: 4540b...a76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Voksne folk må selv ta ansvar for å bytte adresse og denne familien har ikke bodd her på mange år! Postkassen min er merket med mitt navn og adresse i store bokstaver

De kan ha endret adresse og gjort alt riktig, ellers ville du vel fått all posten deres hele tiden?

Vi fikk brev i ny og ne som var adressert til de forrige eierne, men disse begynte først å dukke opp fire år etter de hadde flyttet.

Anonymkode: c2e0f...363

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er brev fra feks NAV og Skatteetaten. Når man endrer adresse i Folkeregisteret, blir postadresse hos offentlige etater endret automatisk. At de kommer til min adresse betyr at de ikke har endret adresse i Folkeregisteret. 

Anonymkode: 4540b...a76

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jo, jeg kommer til å gjøre det hvis jeg fortsetter å få flere brev. Hvis jeg skal levere dette i rød postkasse/post i butikk må jeg ta buss i 25minutter for å gjøre det. Og joda, jeg kunne selvsagt samlet opp og tatt det med når jeg ukeshandler. Men det er da ikke mitt ansvar å være postbud eller drive voksenopplæring? Voksne folk må selv ta ansvar for å bytte adresse og denne familien har ikke bodd her på mange år! Postkassen min er merket med mitt navn og adresse i store bokstaver.

Hvis du har lest alt jeg har skrevet her så kommer jeg til å samle opp det jeg har fått hittil og returnere det. Jeg gitt beskjed til de flere ganger. De svarer ikke på om de ønsker å hente. De takker ikke for at jeg gir beskjed. Går de glipp av viktige info eller har regninger går til inkasso, så får de faen takke seg selv! 

Anonymkode: 4540b...a76

Men det er jo posten som gjør feil hvis du har merket din postkasse, og tidligere beboer sitt navn ikke står der lengre.

Anonymkode: 363a7...376

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du krysser over ruten med adresse, og skriver UKJENT MOTTAKER og deretter ringer rundt Retur adresse. Lar brevet stå OPPÅ postkassen din, også vil den ansatte fra posten ta med seg brevet igjen.

 

Så jævla enkelt er det faktisk. Det samme ville jeg gjort angående pakken. Det er ikke ditt ansvar.

Anonymkode: cf43a...a2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk i 6 måneder etter innflytting posevis med brev til en som tydeligvis bodde der før, jeg krysset over navn og adresse og skrev "Addressat ukjent", og puttet det i en rød postkasse. Etterhvert sluttet de som sendte brev å sende til meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...