Gjest Øverland Skrevet 6. februar 2006 #1 Del Skrevet 6. februar 2006 (endret) Du må ikke sitte trygt i ditt hjem og si: Det er sørgelig, stakkars dem! Du må ikke tåle så inderlig vel den urett som ikke rammer deg selv! Jeg roper med siste pust av min stemme: Du har ikke lov til å gå der å glemme! Innlegget er redigert i hht kopinor. Remyline Moderatorhttp://kristian.barek.no/dmis.php3 Jeg håper vi ikke har glemt Øverlands ord. Bytt ut alle verdens hellige bøker. Det eneste vi trenger er dette diktet. Endret 6. februar 2006 av Remyline Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2006 #2 Del Skrevet 6. februar 2006 helt enig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bodillen Skrevet 6. februar 2006 #3 Del Skrevet 6. februar 2006 Tilgi dem ikke; de vet hva de gjør! De puster på hatets og ondskapens glør! De liker å drepe, de frydes ved jammer, de ønsker å se vår verden i flammer! De ønsker å drukne oss alle i blod! Tror du det ikke? Du vet det jo! ← Og innholdet i akkurat dette verset tror jeg de fleste avisredaktører vil nikke gjenkjennende til... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2006 #4 Del Skrevet 6. februar 2006 Og innholdet i akkurat dette verset tror jeg de fleste avisredaktører vil nikke gjenkjennende til... ← Magazinets redaktør, og muligens JPs, er en av disse. Resten er nok ikke det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest King James VI Skrevet 6. februar 2006 #5 Del Skrevet 6. februar 2006 Jeg synnes vi nå begynner og dra dette litt forlangt..Det er protester ikke en innvasjon vi snakker om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bodillen Skrevet 6. februar 2006 #6 Del Skrevet 6. februar 2006 Jeg synnes vi nå begynner og dra dette litt forlangt..Det er protester ikke en innvasjon vi snakker om. ← Har du sett de siste dagenes nyhetssendinger? Vil du kalle brenning av ambassader "protester"??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest StoreSky Skrevet 6. februar 2006 #7 Del Skrevet 6. februar 2006 Bodillen: men det er fremdeles en ingen invasjon... Det er da ingen krigsskip på havet uten for Norge? Ingen bomber i hodet? Ingen boikott av medisiner/mat/nødhjelp? Vi har da vår ytringsfrihet i behold`Vi går da på skole, jobb? Noe som folk (blandt annet i de landene det gjelder) opplever HVER ENESTE DAG, i flere generasjone. "Du må ikke tåle så inderlig vel den urett som ikke rammer deg selv!" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest King James VI Skrevet 6. februar 2006 #8 Del Skrevet 6. februar 2006 Selfølgelig har jeg sett nyhetene. Og det er en protest. En prostest som har gått galt. Men det var ikke poenget. Poenget er som sakt at det ikke er noen innvasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2006 #9 Del Skrevet 6. februar 2006 Bodillen: men det er fremdeles en ingen invasjon... Det er da ingen krigsskip på havet uten for Norge? Ingen bomber i hodet? Ingen boikott av medisiner/mat/nødhjelp? Vi har da vår ytringsfrihet i behold`Vi går da på skole, jobb? Noe som folk (blandt annet i de landene det gjelder) opplever HVER ENESTE DAG, i flere generasjone. "Du må ikke tåle så inderlig vel den urett som ikke rammer deg selv!" ← Det er derfor jeg startet den tråden. Urett som rammer meg med krigsskip handler ikke dette diktet om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2006 #10 Del Skrevet 6. februar 2006 Selfølgelig har jeg sett nyhetene. Og det er en protest. En prostest som har gått galt. Men det var ikke poenget. Poenget er som sakt at det ikke er noen innvasjon. ← Les diktet King James. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chrizzy Skrevet 6. februar 2006 #11 Del Skrevet 6. februar 2006 Det diktet ryster meg alltid Så rett så rett, men hva gjør vi egentlig? Uff! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bodillen Skrevet 6. februar 2006 #12 Del Skrevet 6. februar 2006 Bodillen: men det er fremdeles en ingen invasjon... Det er da ingen krigsskip på havet uten for Norge? Ingen bomber i hodet? Ingen boikott av medisiner/mat/nødhjelp? Vi har da vår ytringsfrihet i behold`Vi går da på skole, jobb? Noe som folk (blandt annet i de landene det gjelder) opplever HVER ENESTE DAG, i flere generasjone. "Du må ikke tåle så inderlig vel den urett som ikke rammer deg selv!" ← Invasjon, har jeg sagt det? Nei, det har jeg ikke, men vanvittige opprør og brenning av ambassader er da alvorlig nok. Mulig du har misforstått meg, men det jeg mener er altså at (bl.a) pressen med sine tankeløse utspill og overskrifter kan være med på å skape vanskelige situasjoner verden over, også land imellom. Om noen må blø for det, driter de i, så lenge de selger innmari mange aviser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 6. februar 2006 #13 Del Skrevet 6. februar 2006 Invasjon, har jeg sagt det? Nei, det har jeg ikke, men vanvittige opprør og brenning av ambassader er da alvorlig nok. Mulig du har misforstått meg, men det jeg mener er altså at (bl.a) pressen med sine tankeløse utspill og overskrifter kan være med på å skape vanskelige situasjoner verden over, også land imellom. Om noen må blø for det, driter de i, så lenge de selger innmari mange aviser. ← Så det er pressen i Norge sin skyld at ikke muslimer kan akseptere at vi har andre regler enn de har? Får da være måte på! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest StoreSky Skrevet 6. februar 2006 #14 Del Skrevet 6. februar 2006 Bodillen: Ber om tilgivelse! Jeg har misforstått deg!! Lar innlegget stå til alle andre da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gitte Skrevet 6. februar 2006 #15 Del Skrevet 6. februar 2006 (endret) Hva heter det diktet? Edit: du må ikke sove Endret 6. februar 2006 av Gitte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤Humlen¤ Skrevet 7. februar 2006 #16 Del Skrevet 7. februar 2006 Jeg synnes vi nå begynner og dra dette litt forlangt..Det er protester ikke en innvasjon vi snakker om. ← Om det såvel kun hadde värt protester hadde jeg ikke gjort annet enn å forstå de inderlig vel. Men samtidig forstår jeg den urett de föler og all overtak vi har grunnet blandt annet informasjonen vi i vesten har tillgang til og samtidig sitter på - men uannsett lärdom - religion - tro - kultur, hva har volden med dette å gjöre? Hvordan kan noen forsvare volden? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. februar 2006 #17 Del Skrevet 7. februar 2006 På P4 idag tidlig var det en Midt-Østen-ekspert i studio. Det var veldig lærerikt å høre på henne (husker ikke navnet). Hun mente at dagens hendelser i Syria og Midt-Østen generellt ikke har noe med den Mohammed-tegningen å gjøre, men heller at det er et tegn på at "det koker over" hos folk. I alle land i Midt-Østen er det mindretalls-regimer som styrer, og de styrer jernhardt. Folk er undertrykte. De er sinte og redde stort sett hele tiden. Når denne tegningen kom på trykk - så er dette en slags knagg å henge redselen på, regjeringen i landet (Syria) lar folket få ut litt "steam", og lar de bråke og herje ei stund - og lar det går ut over andre land. Regjeringen har sagt at "de hadde ikke kontroll" - eksperten i studio sa dette var tull, hadde regjeringen i Syria villet - så hadde de knust dette opprøret. Det er taktikk og politikk bak uroen. Men for ikke å bagatellisere den tegningen - mange muslimer føler seg krenket. Vi (vesten) respekterer ikke deres religion - akkurat som de ikke respekterer vår. Å brenne vårt flagg er like krenkende for de kristne (flagget har kors - og korset er et kristent symbol). Man rettferdiggjør ikke en urett ved å begå en ny!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bodillen Skrevet 8. februar 2006 #18 Del Skrevet 8. februar 2006 Så det er pressen i Norge sin skyld at ikke muslimer kan akseptere at vi har andre regler enn de har? Får da være måte på! ← Det jeg mener er at pressen driter i konsekvensene så lenge de selger jævlig mye aviser... Jeg mener ikke, og kommer aldri til å mene, at vi ikke skal ha ytringsfrihet her i landet, men det går likevel an å bruket huet, la være å tråkke på folk og vise hensyn, takt og tone. Ytringsfriheten har aldri vært ment som et middel til å nedverdige noen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bodillen Skrevet 8. februar 2006 #19 Del Skrevet 8. februar 2006 Bodillen: Ber om tilgivelse! Jeg har misforstått deg!! Lar innlegget stå til alle andre da... ← Helt i orden, StoreSky Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bodillen Skrevet 8. februar 2006 #20 Del Skrevet 8. februar 2006 På P4 idag tidlig var det en Midt-Østen-ekspert i studio. Det var veldig lærerikt å høre på henne (husker ikke navnet). Hun mente at dagens hendelser i Syria og Midt-Østen generellt ikke har noe med den Mohammed-tegningen å gjøre, men heller at det er et tegn på at "det koker over" hos folk. I alle land i Midt-Østen er det mindretalls-regimer som styrer, og de styrer jernhardt. Folk er undertrykte. De er sinte og redde stort sett hele tiden. Når denne tegningen kom på trykk - så er dette en slags knagg å henge redselen på, regjeringen i landet (Syria) lar folket få ut litt "steam", og lar de bråke og herje ei stund - og lar det går ut over andre land. Regjeringen har sagt at "de hadde ikke kontroll" - eksperten i studio sa dette var tull, hadde regjeringen i Syria villet - så hadde de knust dette opprøret. Det er taktikk og politikk bak uroen. Men for ikke å bagatellisere den tegningen - mange muslimer føler seg krenket. Vi (vesten) respekterer ikke deres religion - akkurat som de ikke respekterer vår. Å brenne vårt flagg er like krenkende for de kristne (flagget har kors - og korset er et kristent symbol). Man rettferdiggjør ikke en urett ved å begå en ny!!! ← Det er så bra at noen som virkelig har litt snøring kan opplyse oss! Det er klart at det som oftest ligger mye mer bak enn det man kan se, og nettopp derfor er det jo så viktig å trå varsomt. Vi lever i et fritt og godt land, vi er vant til å slå i bordet og kreve vår rett uten omsvøp. Det er lett å glemme at vi ikke er like alle sammen, og at vi ikke har samme forutsetninger... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå