Gå til innhold

Han husker ikke samtaler..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har datet i er par måneder, møttes 4 ganger, ringes nesten daglig og chatter mye. Jeg blir veldig bekymret fordi han ikke husker lange samtaler vi har hatt om et emne. Blir faktisk litt irritert fordi han spør det samme flere ganger. Eksempler kan være om jeg røyker, om jeg drikker mye. Om mine foreldre lever, om jeg har mange søsken eller hva jeg skal gjøre, selv om jeg har fortalt at jeg jobber eller er på reise til et eller annet. Han hevder at han ikke snakker/dater noen andre, noe som ville vært ok for min del dersom han sa fra, men jeg lurer likevel.. 

Hvor stor er sannsynligheta for at en mann ikke husker nokså «viktig» info? 

Anonymkode: b0464...e9a

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mulig han har noe som gjør at hukommelsen blir påvirket, kanskje en diagnose, medisiner, nervøsitet? 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere ringer nesten daglig, chatter mye..Det er en strøm med informasjon fra et nytt menneske i livet. Synes du legger lista høyt. Din livshistorie vil nok segmenteres hos han etter hvert om det er en du ønsker å fortsette med, men det skal mye til å lagre absolutt alt i hukommelsen i starten. 

Anonymkode: 4d611...bf9

  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke, kanskje han er en overfladisk type? Jeg kjenner et par menn, de snakker veldig mye, spør om masse om og om igjen på repeat, får ikke med seg noe fordi de bare prater og prater.

Hilsen mann

Anonymkode: 7b7d9...0bf

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mindre han dater mange andre ville jeg blitt bekymret for helsen hans…

Anonymkode: b7d4a...9d9

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter også med hukommelsen, men lytter alltid. Tror hun i starten trodde jeg ikke lyttet når hun pratet, men hun skjønte etterhvert at det ikke har noe med det å gjøre 

Anonymkode: 5fe24...799

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da må man bare avslutte. Enten er han ikke interessert i deg som person, eller så har han påbegynnende demens. Ingen av delene er bra.

Anonymkode: 2ed89...227

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Dere ringer nesten daglig, chatter mye..Det er en strøm med informasjon fra et nytt menneske i livet. Synes du legger lista høyt. Din livshistorie vil nok segmenteres hos han etter hvert om det er en du ønsker å fortsette med, men det skal mye til å lagre absolutt alt i hukommelsen i starten. 

Anonymkode: 4d611...bf9

Ja du har rett i at det er mye info. Men sist gang var vi sammen en hel helg, og jeg røkte ikke den helga. Likevel fikk jeg spørsmålet etterpå. Jeg har også bare et søsken, som jeg ikke har kontakt med av årsaker som er minneverdig. Men kanskje bare i min verden. Jeg legger nok lista høyt. TS

Anonymkode: b0464...e9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Queen19 skrev (13 minutter siden):

Mulig han har noe som gjør at hukommelsen blir påvirket, kanskje en diagnose, medisiner, nervøsitet? 

Ja har ikke kommet så langt at jeg har spurt eller vet om diagnoser eller medisiner. Synes ikke han virker nervøs etter første gang vi snakka og møttes. Tvert imot. TS

Anonymkode: b0464...e9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Med mindre han dater mange andre ville jeg blitt bekymret for helsen hans…

Anonymkode: b7d4a...9d9

Ja nettopp.. når er det passende at jeg spør om å få ta en MMS-test på han? 🙈 

TS (og sykepleier)

Anonymkode: b0464...e9a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Vi har datet i er par måneder, møttes 4 ganger, ringes nesten daglig og chatter mye. Jeg blir veldig bekymret fordi han ikke husker lange samtaler vi har hatt om et emne. Blir faktisk litt irritert fordi han spør det samme flere ganger. Eksempler kan være om jeg røyker, om jeg drikker mye. Om mine foreldre lever, om jeg har mange søsken eller hva jeg skal gjøre, selv om jeg har fortalt at jeg jobber eller er på reise til et eller annet. Han hevder at han ikke snakker/dater noen andre, noe som ville vært ok for min del dersom han sa fra, men jeg lurer likevel.. 

Hvor stor er sannsynligheta for at en mann ikke husker nokså «viktig» info? 

Anonymkode: b0464...e9a

Altså, en mann husker da vel at han har fått viktig informasjon om foreldrene dine lever, hvor mange søsken du har, om du røyker/drikker osv. 

Det er såpass konkret informasjon at det bør han da huske. 

Enten så bryr han seg ikke nok og er ikke oppmerksom nok, eller så er han på forstadige til demens. 

Endret av Bombasi
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg vet ikke, kanskje han er en overfladisk type? Jeg kjenner et par menn, de snakker veldig mye, spør om masse om og om igjen på repeat, får ikke med seg noe fordi de bare prater og prater.

Hilsen mann

Anonymkode: 7b7d9...0bf

Nei ikke overfladisk. Han snakker mye, og for første gang har jeg møtt en som skriver LANGE meldinger og svarer med setninger i stedet for enstavelsesord. Men ja, han har spurt om det samme såpass mye at jeg reagerer. Men vil ikke ta det opp i fall han blir redd for å spørre. Er ikke det som er meningen. Kan jo hende han bare ikke husker alt når man er i bli-kjent-fasen. TS

Anonymkode: b0464...e9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være flere årsaker. Rus feks. En med skjult alkoholisme kan fake med å være svært pratsom og lite lydhør. Jeg ville styrt langt unna han der uansett grunn.

Anonymkode: 67812...3c9

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som om du dater exen min. Der gikk alt rett gjennom. Ble aldri bedre. Etter tosifret antal år sammen, tror jeg ikke han faktisk vet noe av betydning om meg.

Anonymkode: 104a6...03d

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det kan være flere årsaker. Rus feks. En med skjult alkoholisme kan fake med å være svært pratsom og lite lydhør. Jeg ville styrt langt unna han der uansett grunn.

Anonymkode: 67812...3c9

Han er litt opptatt av om jeg drikker (mye). Det har kommet opp fire ganger. Hans eks var alkoholiker og han sier det sitter i han. Men han tar seg jo et glass vin på kveldene når vi snakker. Er det mulig at han drikker mer enn det og dermed ikke husker det vi snakker om 🤔 

TS

Anonymkode: b0464...e9a

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Høres ut som om du dater exen min. Der gikk alt rett gjennom. Ble aldri bedre. Etter tosifret antal år sammen, tror jeg ikke han faktisk vet noe av betydning om meg.

Anonymkode: 104a6...03d

Huff. Vet ikke hvorfor jeg egentlig klager. Han forrige jeg datet spurte ALDRI om noe som helst. Og han brydde seg rett og slett ikke, fant jeg ut da zombiefasen gikk over. Nå er utfordringen en som spør mye, men da det samme flere ganger. Blir visst aldri fornøyd 🤷🏼‍♀️😂 ts

Anonymkode: b0464...e9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Han er litt opptatt av om jeg drikker (mye). Det har kommet opp fire ganger. Hans eks var alkoholiker og han sier det sitter i han. Men han tar seg jo et glass vin på kveldene når vi snakker. Er det mulig at han drikker mer enn det og dermed ikke husker det vi snakker om 🤔 

TS

Anonymkode: b0464...e9a

Jeg tenkte dette da jeg leste hi. Er jeg interessert i noen så husker jeg slike ting. 

Anonymkode: 3778c...b4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Huff. Vet ikke hvorfor jeg egentlig klager. Han forrige jeg datet spurte ALDRI om noe som helst. Og han brydde seg rett og slett ikke, fant jeg ut da zombiefasen gikk over. Nå er utfordringen en som spør mye, men da det samme flere ganger. Blir visst aldri fornøyd 🤷🏼‍♀️😂 ts

Anonymkode: b0464...e9a

Men ingen av dem er jo bra. For begge er på sitt vis ute av stand til å bli kjennt med deg. 

Anonymkode: 4e97a...e0e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg tenkte dette da jeg leste hi. Er jeg interessert i noen så husker jeg slike ting. 

Anonymkode: 3778c...b4f

Ja man skulle tro det. TS

Anonymkode: b0464...e9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han:

1) Dater mange, og infoen går i surr. 
2) Sliter med rus av noe slag. 
3) Har problemer med hukommelsen pga long covid, tidlig demens eller noe annet. 
4) Han gir egentlig f. 
5) All of the above. 

Anonymkode: 23d06...20e

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...