Gå til innhold

Plastisk inngrep

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Kjæresten min sier hun vil gjerne ta silikon og mer ekstremt også forandet ansiktet - til tross for at jeg synes hun er utrolig fin OG det vet jeg at hun vet også da hun har blitt lagt an på av flere andre gutter, og vært sammen med populære gutter før (- hvem fa** vil ikke være sammen med en ung gutt med penger og utseendet???)

Er det mange av dere jenter som føler dere ville blitt mer attraktiv eller sexy, og eventuelt mer selvsikker hvis dere hadde forandret utseendet deres?

hva ville dere eventuelt forandret og HVORFOR????

Jeg liker som man er uten inngrep, ellers får man ikke det man ser. Personlig synes jeg at silikon og all slags inngrep er som å være sammen med ei oppblåsbar dukke

Deler av innlegget (rykter) slettet. Trille (mod)

Endret av Trille
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal fikse på noe jeg, men det er pga medisinske årsaker.

I utgangspunktet er det sikkert greit å være som man er, men hvorfor skal man gå gjennom livet med enorme komplekser? Vi lever bare en gang.

Dog kan det være hensiktmessig å vente litt, mine pupper har blitt større bare det siste året, og jeg er 25. Derfor må jeg le litt av 17-18-åringer som på død og liv må ha fikset puppene sine "NÅ" ;)

Skrevet
Er det mange av dere jenter som føler dere ville blitt mer attraktiv eller sexy, og eventuelt mer selvsikker hvis dere hadde forandret utseendet deres?

hva ville dere eventuelt forandret og HVORFOR????

Jeg ville fikset to ting hvis jeg hadde hatt penger til det. Puppene fordi de er for små og det er et ork å prøve å finne BHer som passer. Sexy undertøy kan jeg bare glemme.

Og nesa fordi den har en liten bulk jeg ikke liker.

Skrevet
Jeg ville fikset to ting hvis jeg hadde hatt penger til det. Puppene fordi de er for små og det er et ork å prøve å finne BHer som passer. Sexy undertøy kan jeg bare glemme.

Skulle nesten tro det var jeg som skrev dette!

Hvilken str. bruker du i BH?

Om jeg hadde hatt penger tror jeg at jeg hadde tatt nesa først egentlig, pga. at det er så mye komplikasjoner med puppene og man blir liksom aldri "ferdig" med dem.. Og så er de kanskje ikke SÅ små..

Skrevet

Skal fikse på en ting av medisinske grunner.

Ellers holder jeg på med slanking, å håper med det at jeg blir fornøyd :)

Skrevet
Skulle nesten tro det var jeg som skrev dette!

Hvilken str. bruker du i BH?

Om jeg hadde hatt penger tror jeg at jeg hadde tatt nesa først egentlig, pga. at det er så mye komplikasjoner med puppene og man blir liksom aldri "ferdig" med dem.. Og så er de kanskje ikke SÅ små..

Hehe, jeg bruker 75AA. :)

Skrevet

Oki! Jeg bruker egentlig 75A tror jeg, men bruker som oftest 75B, pga jeg har arvet - går bra det og :)

Skrevet

Skal fikse på magen.Etter barna.Nødvendige greier.

Skrevet

Jeg skal ta mageplastikk, jeg må bare gå ned 11 kg til. Men jeg får det dekket, fordi jeg får masse plagsom eksem, og jeg synes ikke akkurat det er fint med hengemage heller.

Ellers kunne jeg tenkt meg og tatt litt silikon i puppene, men kommer nok aldri til og gjøre det, for jeg har ikke så små pupper egentlig.

Skrevet

Når spørsmålet om man kunne tenke seg å forrandre på noe og om man ville føle seg mer sexy er vel det vanskelig å svare på før man har prøvd. Mange vil sikkert tro det i forkant, men hva om det motsatte er tilfellet? At man ikke blir fornøyd og man heller vil tilbake til kroppen slik den var?

Alle har sikkert ting de skulle ønske var annerledes når man først blir stilt spørsmålet. Å ta skrittet å gjøre noe, er en helt annen greie. Jeg svarer som flere her; hvis det hadde vært nødvendig av medisinske årsaker; ja. For at jeg tror jeg ville følt meg mer sexy etterpå; nei.

Skrevet

Jeg synes i utgangspunket man burde være fornøyd med hvordan man er skapt...men har kommet til at det nok er litt hyklerisk og si det. Jeg som mange andre har brukt utrolig mye energi opp gjennom årene på å se "bedre" ut enn virkeligheten, men bl.a. sminke.

Nå opplever jeg selv at jeg skal ha en kosmetisk operasjon, puppene mine vokser :tristbla: ja jeg vet det høres teit ut, men har vokst fra en medium 75C til en stor 75D, på vei mot E. Dette belaster mine allerede ødelagte skuldre, så jeg får det dekket gjennom det offentlige.

Så jeg må konkludere med at jeg har forståelse for at mennesker har behov for å gjøre endringer og "forbedringer" på seg selv, men er nok i tvil om det vil gjøre en lykkeligere

Skrevet

Personlig kunne jeg aldri fikse på noe ved meg selv hvis det ikke var nødvendig av medisinske årsaker eller hvis jeg hadde vært i en ulykke eller noe. Jeg har imidlertid komplekser for både pupper og lår og føtter. Dette er imidlertid noe jeg lever med fordi det går helt greit, er sikker på de fleste andre ikke tenker over puppene og låra mine uansett. Jeg er også av den mening at jeg ville skammet meg mer dersom jeg hadde fiksa på noe. For meg er det det samme som å understreke sine negative sider og komplekser.

Gjest LoisLane
Skrevet

Jeg har komplekser for mye, men jeg vil ikke latt meg operere for å forbedre utseendet mitt.

Skrevet

Tror mye av selvtilliten kommer med alderen. Jeg er mye mer sikker på meg selv nå enn for ti år siden. Jeg har aldri villet gå på stranden f.eks., men nå, selv om jeg de senere årene har operert endel og har mange arr (ikke plastiske operasjoner) er det ikke noe problem.

Flere som har nevnt muligheten for å fjerne arrene jeg har, har blant annet et særdeles stygt et nedover hele venstre ben, men det er liksom en del av meg. Det er et tegn på noe jeg har vært igjennom, og jeg synes det bør få være der :)

Men nesen kunne jeg gjerne fikset, har arvet pappas nese :forvirret: Er i grunn svært lik han da, men den nesen... :forvirret:

Skrevet
Tror mye av selvtilliten kommer med alderen. Jeg er mye mer sikker på meg selv nå enn for ti år siden. Jeg har aldri villet gå på stranden f.eks., men nå, selv om jeg de senere årene har operert endel og har mange arr (ikke plastiske operasjoner) er det ikke noe problem.

Enig i dette. Det finnes kanskje også noen som ALDRI får god selvtillit, og de håper jeg finner en løsning for å føle seg bedre, men jeg er usikker på hvor ofte det hjelper å flikke på det rent fysiske. Det aller beste er i hvert fall om man føler seg vel innenfra og ut, selv om man ikke er lik en eller annen modell.

Selv har jeg bittesmå pupper (70-75b), og har hatt komplekser pga dette. Gjennom hele ungdommen følte jeg meg lite kvinnelig og feminin utseendemessig. Jeg har aldri fått høre noe negativt, dog. Jeg har også vært slank/tynn hele tiden, så tross alt har jeg ikke sett så uproporsjonert ut som jeg følte meg. Av gutter jeg har vært sammen med - de har forøvrig vært attraktive og fine gutter alle sammen - har jeg bare fått komplimenter for kroppen, også puppene - hvorfor ikke tro på det?

Når jeg ser meg i speilet i dag, som 28-åring, ser jeg faktisk en veldig pen jente/kvinne, og ville ikke forandret noe som helst, selv om jeg er langt fra perfekt. Det er noe helt annet enn det jeg så da jeg var 16-20 - da var jeg mer opptatt av at jeg ikke lignet nok på alle andre/de som var penest. Ikke akkurat et bra ideal å fyre opp under med silikonoperasjoner... I dag føler jeg at det er overensstemmelse mellom personligheten min og hvordan jeg framtrer - det er tross alt viktigere enn å skulle rette på en bagatell av en potetnese e.l.

Noe av det som gjør folk pene er jo også særegenhetene deres. Jeg studerte et fag som mange "typisk pene" jenter åpenbart hadde søkt seg til (et mediefag, say no more), og jeg kan ærlig innrømme at jeg sleit lenge med å skille folk (av de jeg ikke kjente annet enn fra felles forelesninger, da) fra hverandre av de som så ut og kledde seg etter samme malen...

En annen ting er at jeg mener å ha lest at det er en del bivirkninger av diverse operasjoner, selv om det står noe annet i artikkelen om samme tema her på forumet.

Skrevet

jeg har ikke dårlig selvtillit, jeg går for å være ganske søt. men allikevel kunne jeg tenke meg å ta silikon, skaffe meg noen kinnbein i steden for bare bollekinn, tatt laser på huden som er litt arrete. jepp, tror det var alt :)

Gjest Fruktfat
Skrevet

jeg har lagt inn silikon, og ja; jeg har bedre selvtillit nå.

min samboer syntes ikke jeg skulle gjøre noe (jeg fortalte ikke at jeg skulle på konsultasjon før jeg hadde vært der), men nå liker han puppene mine :-D

OG han synes det er mye greiere å være med meg når jeg skal handle klær, ikke moro med en som griner i prøverommet fordi ingenting passer.

jeg var veldig uproporsjonert før, nå har jeg former! :)

om man har lyst og råd, hvorfor ikke?

istedet for å gå igjennom livet og plages med det.

Gjest lilletroll
Skrevet (endret)

slettet

Endret av lilletroll
Skrevet

ja, man blir mye tryggere på seg selv etthvert som man blir eldre. Man blir tom glad i sine særegenheter:)

Jeg har selv veldig små pupper, bruker 75A. Men har funnet ut at det faktisk er veldig praktisk med så små pupper: trenger ikke bruke BH, og så er det så praktisk når jeg trener og jogger. Da jeg var 18 var jeg så godt som flat, kroppen var ikke ferdig utviklet da. Er derfor veldig kritisk til at så unge jenter legger seg under kniven.

Jeg har også hatt veldig komplekser for de store leggene mine, de er nemlig store fotballegger. Men nå er jeg bare stolte av dem, viser bare at jeg holder meg i form.

Og så er det gjerne slik at man selv legger mer merke til sine feil enn det andre gjør. Jeg har aldri tenkt særlig på hva slags nese jeg har. En dag så jeg meg selv i profil, og så at jeg faktisk har min fars nese (som er ganske spiss). Selv om hans (og min) nese ikke er vakker, så setter jeg faktisk pris at jeg har arvet noen trekk fra ham også. Ellers likner jeg mest på min mor, men det er min far jeg har nærest forhold til. Og det bringer meg inn på et annet poeng: vil det ikke være litt merkelig å operere utseendet så mye at man ikke lenger likner på familien? Jeg føler tilhørighet til min familie, og ser igjen de samme trekkene som jeg har i andre familiemedlemmers ansikter.

Den operasjonen jeg imidlertid skal ta når jeg blir over 30 er å fjerne arr fra ansiktet. Føler ikke dette som et stort inngrep som endrer meg og min identitet, men en korreksjon av at jeg har hatt mye hudproblemer hele oppveksten. Synes altså at arrene er forstyrrende for "mitt egentlige utseende".

• 9 måneder senere...
Gjest Gjest_Lille My_*
Skrevet

Dette høres akkurat ut som meg også...men har valgt å ikke fikse på nesa (planlagt det siden jeg var 14) fordi det er en operasjon som ikke kan reverseres dersom det gir et uønsket resultat.

Skal fikse puppene mine til jul. Vet om alle risikoer man tar, og vil allikevel, nettopp fordi jeg tror det vil se bra ut. Jeg er ikke usikker på meg selv sånn jeg er nå, men har lyst på dem, nesten som man har lyst på en dyr veske ;)

Som sagt, lever man bare en gang. Den effekten jeg frykter mest etter operasjonen, er alle andres reaksjon. Jeg driver med et veldig seriøst studium og tror ikke en eneste her har silikon fra før. Derfor er den mest utfordrende forberedelsen til operasjonen å lære meg å gi faen i andres meninger.

At mange får mye bedre selvtillit etter å ha kjøpt seg nye pupper, ja til og med grenser til arrogante, det er jeg ikke redd for skal skje med meg. Har jo alltids den lille klumpen på nesa til å jekke meg ned. Det er bra å ha noen skavanker. Det viser at man er menneskelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...