Gå til innhold

Stjele fra postkasser?


Tuva1230

Anbefalte innlegg

Skal helt ærlig innrømme at jeg har tatt med meg noen pakker som har hengt på postkasser rundt i nabolaget her. Av ren nysgjerrighet. De henger jo ute, så det er jo fritt frem for folk å forsyne seg. Folk bestiller mye rart, men en gang fant jeg en veldig fin jakke blant annet.

Anonymkode: 9a423...29e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ga et beskjed til naboene dine om det du hadde sett da?

Jeg hadde selvfølgelig "slått alarm" og gitt beskjed til hele gata slik at de fikk kjøpt lås de også.

Anonymkode: 36c61...272

Jeg sa i fra til de jeg kjente og pleide å slå av en prat med, ja. Men det var ikke noen låser å se likevel. Folk gadd ikke.

Dette er vel kanskje 15 år siden, så mulig folk er blitt mer bevisste på postkassetyveri nå. Det har jo stått en del om det i media.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Skal helt ærlig innrømme at jeg har tatt med meg noen pakker som har hengt på postkasser rundt i nabolaget her. Av ren nysgjerrighet. De henger jo ute, så det er jo fritt frem for folk å forsyne seg. Folk bestiller mye rart, men en gang fant jeg en veldig fin jakke blant annet.

Anonymkode: 9a423...29e

Er du ikke redd for at de har kamera eller noe ved postkassa?

Anonymkode: 039c0...a64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Skal helt ærlig innrømme at jeg har tatt med meg noen pakker som har hengt på postkasser rundt i nabolaget her. Av ren nysgjerrighet. De henger jo ute, så det er jo fritt frem for folk å forsyne seg. Folk bestiller mye rart, men en gang fant jeg en veldig fin jakke blant annet.

Anonymkode: 9a423...29e

Du har misforstått om du tror det bare er å forsyne seg med andre sine eiendeler, bare fordi de ikke ligger inne i boligen deres. 

Anonymkode: b5743...f6d

  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuva1230 skrev (På 27.3.2024 den 1.11):

Er det noen som stjeler fra postkasser? Hvordan blir dere ikke tatt? Gjør dere det midt på natten?

Tenker du på de bilene som kjører forbi midt på natta og åpner postkasser og kjører videre? 

Det er i så fall helt hjem.

Anonymkode: 0661f...7a1

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Skal helt ærlig innrømme at jeg har tatt med meg noen pakker som har hengt på postkasser rundt i nabolaget her. Av ren nysgjerrighet. De henger jo ute, så det er jo fritt frem for folk å forsyne seg. Folk bestiller mye rart, men en gang fant jeg en veldig fin jakke blant annet.

Anonymkode: 9a423...29e

Det er tyveri og råttent gjort.

Anonymkode: 0661f...7a1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For noen år siden forsvant posten til mamma, mannen stjal på lyse dagen. Mamma stoppet han og tok bilder av han. Men han brydde seg ikke, stjal med god samvittighet. 
 

helt sykt 

Anonymkode: 15f1d...e94

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelper ikke med lås på postkassa når dritt hjem har med seg kroker og henger de i brevsprekken på postkassa allikevel.

Anonymkode: 2a906...82f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Er du ikke redd for at de har kamera eller noe ved postkassa?

Anonymkode: 039c0...a64

Det er det jo ingen som har da

Anonymkode: 9a423...29e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Humlemor
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Skal helt ærlig innrømme at jeg har tatt med meg noen pakker som har hengt på postkasser rundt i nabolaget her. Av ren nysgjerrighet. De henger jo ute, så det er jo fritt frem for folk å forsyne seg. Folk bestiller mye rart, men en gang fant jeg en veldig fin jakke blant annet.

Anonymkode: 9a423...29e

:fy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Humlemor
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

For noen år siden forsvant posten til mamma, mannen stjal på lyse dagen. Mamma stoppet han og tok bilder av han. Men han brydde seg ikke, stjal med god samvittighet. 
 

helt sykt 

Anonymkode: 15f1d...e94

Folk blir bare mer og mer frekk! -.-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (På 28.3.2024 den 5.43):

For en del år siden, før jeg sluttet å røyke, satt jeg en natt ute og røyket i mørket på terrassen foran rekkehuset vårt. Det var sommer, men sånn passe mørkt, så det var ikke lett å se meg.

Mens jeg satt der og røyket, kom to unge ungdommer gående, med hettegensere (og hetta trukket godt opp over hodet) inn i gaten vår. De ga et stille signal til hverandre, sa ikke et ord, og delte seg. Den ene tok postkassene på venstre side av gata, den andre tok høyre side. De åpnet og sjekket hver eneste postkasse og lukket dem forsiktig og stille igjen, så ingen skulle høre dem i nattestillheten.

De så ikke meg som satt og røyket i mørket, og de kom helt frem til vår bolig og sjekket vår postkasse også, og fortsatte systematisk ned hele gata. Tydeligvis hadde alle i gata vår tømt sine postkasser, for jeg kunne ikke se at de tok noe i noen. De to guttene hadde tydeligvis gjort dette før, de så skikkelig rutinerte ut der de stille og raskt, uten å veksle et ord, finkjemmet hver eneste postkasse i området etter ting å stjele. Fortrinnsvis konvolutter med kredittkort og bankkort de var ute etter, tenker jeg...

Jeg kjøpte lås til postkassen vår etter at jeg så dette. Skummelt hva denne typen folk kan få tak i . Til og med pass sendes jo bare rett hjem i postkassa til folk, en postkasse som ofte er ulåst og hvem som helst kan stjele. I hvert fall ble mitt og sønnens siste pass sendt rett hjem i postkassen, men kanskje de sender dem rekommandert nå for tida?

Hvorfor spurte du ikke hva de holdt på med? Jeg mener man anerkjenner den typen oppførsel når man sitter rolig og er på uten å si noe.... jeg klarer ikke skjønne hvordan man kan sitte å se på at fremmede undersøker ens egen postkasse uten å reagere...

Og nei, pass og bankkort/kredittkort kommer ikke rekomandert. Pass og id-kort blir sendt i seperate konvolutter (og her kom de samme dag...).

Anonymkode: 7a9bc...e8e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hvorfor spurte du ikke hva de holdt på med? Jeg mener man anerkjenner den typen oppførsel når man sitter rolig og er på uten å si noe.... jeg klarer ikke skjønne hvordan man kan sitte å se på at fremmede undersøker ens egen postkasse uten å reagere...

Og nei, pass og bankkort/kredittkort kommer ikke rekomandert. Pass og id-kort blir sendt i seperate konvolutter (og her kom de samme dag...).

Anonymkode: 7a9bc...e8e

Lurer du faktisk på det? Er det så vanskelig å tenke seg? Jeg, alene, kvinne, og to unge menn som sikkert ikke var det minste lystne på å bli tatt eller identifisert? De kunne jo finne på hva som helst, alt fra å løpe fra stedet til å angripe meg og sparke meg ned. Det var jeg ikke særlig lysten på, og jeg tipper det ikke er særlig vanskelig å skjønne for de fleste kvinner som kanskje risikerer å stå ALENE ansikt til ansikt med to kjeltringer midt på natten.

Endret av Million
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snart blir det vel like ille som i USA hvor det stjeles høylyst på åpen dag.

 

Anonymkode: 01374...937

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.3.2024 den 14.18):

Skal helt ærlig innrømme at jeg har tatt med meg noen pakker som har hengt på postkasser rundt i nabolaget her. Av ren nysgjerrighet. De henger jo ute, så det er jo fritt frem for folk å forsyne seg. Folk bestiller mye rart, men en gang fant jeg en veldig fin jakke blant annet.

Anonymkode: 9a423...29e

Hadde det vært min postkasse hadde det ikke vært gøy for deg om jeg oppdaget deg for å si det sånn.

Anonymkode: 5e3ab...767

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/28/2024 at 2:18 PM, AnonymBruker said:

Skal helt ærlig innrømme at jeg har tatt med meg noen pakker som har hengt på postkasser rundt i nabolaget her. Av ren nysgjerrighet. De henger jo ute, så det er jo fritt frem for folk å forsyne seg. Folk bestiller mye rart, men en gang fant jeg en veldig fin jakke blant annet.

Anonymkode: 9a423...29e

Du er en simpel tyvradd med andre ord.

Anonymkode: 01374...937

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Når jeg får reklame som inneholder et opplegg hvorr man er nødt til å fylle ut navn / adresse og så  videre, for å sende tilbake for å abonnere på helsekost / lotteri eller noe annet dill og dall. Da pleier jeg å sende tilbake den konvolutten de sender ut, hvor det står "adressaten betaler for sending i Norge" men jeg gidder selvfølgelig ALDRI å faktisk fylle ut den greia som de ønsker at man skal fylle ut og sendde til dem. 

Men når jeg veit at jeg får sånn reklame, så har sannsynligvis en haug med andre folk i området heer jeg borr selvfølgelig fått samme type reklamer. Da går jeg og titter litt i postkassene deres, og får tak i disse reklamene også. Dermed kan jeg jo sende tilbake en hel haug med sånne reklamer. Til pass for de som sender ut sånn reklame, tenker jeg da. Men så lenge posstkassene ligger sånn til at ingen av disse naboene faktisk legger merkee til at noen andre kikker litt oppi postkassene deres.      

Anonymkode: df60c...35c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lufter hunden før jobb hver dag, da henger det rett hjem pakker på krok utenfor postkassene nedover gaten. Posene har gjerne logo så man kan se at det er sminke og klær og sko. Hadde vært null kcal å plukke med seg disse mens jeg gikk, sjelden lys i husene enda da jeg går tidlig. Heldigvis for naboene er min grense for å gjøre meg kriminell ett stykke forbi gratis sminke, men kan tenke meg at det er fristelse for tenåringer på vei til skolen en time eller to senere…

Anonymkode: 3aace...248

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.3.2024 den 9.09):

Det er det jo ingen som har da

Anonymkode: 9a423...29e

Det syke her er at da er de kriminelle for å ha hengt opp kamera i offentlig rom…🙄

Anonymkode: 3aace...248

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man er jo ganske dum om man gjør dette i disse dager.

Her i gata har annethvert hus ringeklokke med videoopptak, blant annet. 

Å gjøre seg til kriminell for noe man ikke vet hva er en gang, det er idioti. 

Anonymkode: d9093...e78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...