Gå til innhold

Stjele fra postkasser?


Tuva1230

Anbefalte innlegg

Er det noen som stjeler fra postkasser? Hvordan blir dere ikke tatt? Gjør dere det midt på natten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hoff ikke si sånnt når sminken min er på vei 😅 

Anonymkode: 9e732...666

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hoff ikke si sånnt når sminken min er på vei 😅 

Anonymkode: 9e732...666

Så lenge det ikke er fra helthjem er det ok. De henger pakkene på postkasser og leverer midt på natten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/27/2024 at 1:11 AM, Tuva1230 said:

Er det noen som stjeler fra postkasser? Hvordan blir dere ikke tatt? Gjør dere det midt på natten?

Skal du begynne som tyv?

Anonymkode: 01374...937

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuva1230 skrev (På 27.3.2024 den 1.23):

De henger pakkene på postkasser og leverer midt på natten

Det er jo jævlig smart hvis du bor i en by.

Anonymkode: 70ea0...c12

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan da umulig være veldig vanskelig. Jeg pleier å ta meg en joggetur på kvelden tre ganger i uka og det er sjeldent at jeg møter på folk, men folk flest får vel ikke akkurat post på natta uansett så da er det jo litt begrenset i utvalg. Hvis jeg venter på en pakke sjekker jeg jo posten så fort postmannen har vært her fordi jeg har lyst på pakken så fort jeg kan.

Anonymkode: 70ea0...c12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For en del år siden, før jeg sluttet å røyke, satt jeg en natt ute og røyket i mørket på terrassen foran rekkehuset vårt. Det var sommer, men sånn passe mørkt, så det var ikke lett å se meg.

Mens jeg satt der og røyket, kom to unge ungdommer gående, med hettegensere (og hetta trukket godt opp over hodet) inn i gaten vår. De ga et stille signal til hverandre, sa ikke et ord, og delte seg. Den ene tok postkassene på venstre side av gata, den andre tok høyre side. De åpnet og sjekket hver eneste postkasse og lukket dem forsiktig og stille igjen, så ingen skulle høre dem i nattestillheten.

De så ikke meg som satt og røyket i mørket, og de kom helt frem til vår bolig og sjekket vår postkasse også, og fortsatte systematisk ned hele gata. Tydeligvis hadde alle i gata vår tømt sine postkasser, for jeg kunne ikke se at de tok noe i noen. De to guttene hadde tydeligvis gjort dette før, de så skikkelig rutinerte ut der de stille og raskt, uten å veksle et ord, finkjemmet hver eneste postkasse i området etter ting å stjele. Fortrinnsvis konvolutter med kredittkort og bankkort de var ute etter, tenker jeg...

Jeg kjøpte lås til postkassen vår etter at jeg så dette. Skummelt hva denne typen folk kan få tak i . Til og med pass sendes jo bare rett hjem i postkassa til folk, en postkasse som ofte er ulåst og hvem som helst kan stjele. I hvert fall ble mitt og sønnens siste pass sendt rett hjem i postkassen, men kanskje de sender dem rekommandert nå for tida?

Endret av Million
  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (4 timer siden):

For en del år siden, før jeg sluttet å røyke, satt jeg en natt ute og røyket i mørket på terrassen foran rekkehuset vårt. Det var sommer, men sånn passe mørkt, så det var ikke lett å se meg.

Mens jeg satt der og røyket, kom to unge ungdommer gående, med hettegensere (og hetta trukket godt opp over hodet) inn i gaten vår. De ga et stille signal til hverandre, sa ikke et ord, og delte seg. Den ene tok postkassene på venstre side av gata, den andre tok høyre side. De åpnet og sjekket hver eneste postkasse og lukket dem forsiktig og stille igjen, så ingen skulle høre dem i nattestillheten.

De så ikke meg som satt og røyket i mørket, og de kom helt frem til vår bolig og sjekket vår postkasse også, og fortsatte systematisk ned hele gata. Tydeligvis hadde alle i gata vår tømt sine postkasser, for jeg kunne ikke se at de tok noe i noen. De to guttene hadde tydeligvis gjort dette før, de så skikkelig rutinerte ut der de stille og raskt, uten å veksle et ord, finkjemmet hver eneste postkasse i området etter ting å stjele. Fortrinnsvis konvolutter med kredittkort og bankkort de var ute etter, tenker jeg...

Jeg kjøpte lås til postkassen vår etter at jeg så dette. Skummelt hva denne typen folk kan få tak i . Til og med pass sendes jo bare rett hjem i postkassa til folk, en postkasse som ofte er ulåst og hvem som helst kan stjele. I hvert fall ble mitt og sønnens siste pass sendt rett hjem i postkassen, men kanskje de sender dem rekommandert nå for tida?

Viktige poeng du har her. Og det siste du skriver, jeg trodde dette. Men nei. Og det er så kritikkverdig du bare kan få det. I fjor fikk jeg mitt pass hjem. I en tynn papirkonvolutt! 

Anonymkode: 25fcd...5a8

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er jo jævlig smart hvis du bor i en by.

Anonymkode: 70ea0...c12

Enkelte nettsteder kan du ikke velge hvordan det sendes. 

Anonymkode: 28910...a60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fornyede førerkortet mitt ble stjålet i posten ( antagelig på terminalen) ellers har to pakker fra Rett Hjem blitt borte. 

Nå har jeg lås på kassa slik at pakker må leveres på døra eller på hentested.

Anonymkode: 28910...a60

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Humlemor

Det er sikkert ikke så vanskelig å stjele andres post når det er mørkt/sent. Når jeg går kveldsturene mine har jeg ofte sett at det henger pakker rundt omkring på postkasser, og det hender de henger der i flere dager også. Når jeg venter en pakke fra helthjem f.eks og de "leverer i løpet av natten" da blir jeg alltid smånærvøs at noen skal stjele den mens jeg sover :overrasket: 

En av naboene vår stjal alltid et ukeblad mor fikk tilsendt i posten. Naboen - en eldre dame - la det alltid tilbake etter det var ferdiglest, men når det var noe ekstra i bladet som f.eks kryssord o.l så uteble dette. Vi klarte til slutt å finne ut hvem det var og naboen sluttet å "låne" bladet etter mor hadde en samtale med henne 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CCTV eller vitner

Anonymkode: 97db6...44c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet bare om kriminelle og narkomane som stjeler post.. tviler på at de leser her inne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg og venninnen min stjal post på vei hjem fra skolen når jeg var liten, midt på lyse dagen 🙈 Holdt på ganske lenge og stjal veldig mye før hennes lillebror bislet til foreldrene sine. Det var veldig lett, men det hadde kanskje også noe med at vi var barn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (7 timer siden):

For en del år siden, før jeg sluttet å røyke, satt jeg en natt ute og røyket i mørket på terrassen foran rekkehuset vårt. Det var sommer, men sånn passe mørkt, så det var ikke lett å se meg.

Mens jeg satt der og røyket, kom to unge ungdommer gående, med hettegensere (og hetta trukket godt opp over hodet) inn i gaten vår. De ga et stille signal til hverandre, sa ikke et ord, og delte seg. Den ene tok postkassene på venstre side av gata, den andre tok høyre side. De åpnet og sjekket hver eneste postkasse og lukket dem forsiktig og stille igjen, så ingen skulle høre dem i nattestillheten.

De så ikke meg som satt og røyket i mørket, og de kom helt frem til vår bolig og sjekket vår postkasse også, og fortsatte systematisk ned hele gata. Tydeligvis hadde alle i gata vår tømt sine postkasser, for jeg kunne ikke se at de tok noe i noen. De to guttene hadde tydeligvis gjort dette før, de så skikkelig rutinerte ut der de stille og raskt, uten å veksle et ord, finkjemmet hver eneste postkasse i området etter ting å stjele. Fortrinnsvis konvolutter med kredittkort og bankkort de var ute etter, tenker jeg...

Jeg kjøpte lås til postkassen vår etter at jeg så dette. Skummelt hva denne typen folk kan få tak i . Til og med pass sendes jo bare rett hjem i postkassa til folk, en postkasse som ofte er ulåst og hvem som helst kan stjele. I hvert fall ble mitt og sønnens siste pass sendt rett hjem i postkassen, men kanskje de sender dem rekommandert nå for tida?

Ga et beskjed til naboene dine om det du hadde sett da?

Jeg hadde selvfølgelig "slått alarm" og gitt beskjed til hele gata slik at de fikk kjøpt lås de også.

Anonymkode: 36c61...272

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Enkelte nettsteder kan du ikke velge hvordan det sendes. 

Anonymkode: 28910...a60

Det vet jeg, jeg mener at det er helt idiotisk av Rett Hjem å gjøre det på den måten istedenfor å passe på at det faktisk blir levert.

Anonymkode: 70ea0...c12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

svartkatt skrev (1 time siden):

Vet bare om kriminelle og narkomane som stjeler post.. tviler på at de leser her inne. 

Ja det er ikke så rart, 100% av de som stjeler post er kriminelle.

Anonymkode: 70ea0...c12

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

svartkatt skrev (1 time siden):

Vet bare om kriminelle og narkomane som stjeler post.. tviler på at de leser her inne. 

Man er kriminell om man stjeler post. Men kriminelle finnes i alle type samfunnslag, og den som stjeler post kan like gjerne være naboen som er kleptoman eller ute etter litt spenning. Så joda, kriminelle leser også her inne😊

Ts: om du virkelig vil stjele post, er det jo ingen problem. Men risikoen for å bli tatt er jo alltid der likevel. Så da får du veie opp da; er skammen over å bli tatt for noe sånt større enn lysten for å stjele eller er det omvendt?

 

Anonymkode: b5743...f6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snop skrev (13 minutter siden):

Jeg og venninnen min stjal post på vei hjem fra skolen når jeg var liten, midt på lyse dagen 🙈 Holdt på ganske lenge og stjal veldig mye før hennes lillebror bislet til foreldrene sine. Det var veldig lett, men det hadde kanskje også noe med at vi var barn. 

Ja jeg må vel innrømme at da jeg var ung, sånn 10-12 år så synes jeg og noen kompiser sånt var morsomt, men vi stjal ikke posten direkte, vi bare tok posten fra postkassene til folk og byttet det på med andre postkasser i nabolagene, hehe.

Så neste gang folk sjekket posten så hadde hele gata fått feil post, det ble sikkert skikkelig styr i et nabolag hvor folk kjenner hverandre når de må samles for å bytte posten mellom seg.

Anonymkode: 70ea0...c12

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at nå som det har blitt så utbredt å sende pakker fra egen postkasse, i tillegg til at pakker blir lagt på trappa om natten, så er det overraskende at vi ikke hører mer om tyverier.

Anonymkode: f9a69...84d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...