Gå til innhold

Helt enkel nybegynnerstrikk (genser)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har lyst til å prøve meg på å strikke en genser, men kan egentlig ikke strikke. Kravet mitt er at den må kunne strikkes på store pinner, ikke ha så mye mønster (bare striper), og helst strikkes sånn at det ikke må klippes hull til ermer eller med raglanfellimg. Altså vil jeg helst at jeg kan strikke tre firkanter (bol pluss ermer) som bare sys sammen. Har sett på Sommerfryd, men der må jeg kjøpe hele garnpakken for å få mønsteret, og jeg vil helst strikke den nå i påska. Er det noen som kan tipse om en annen genser? 

Anonymkode: c09b9...6b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er den enkleste genseren jeg vet om, og oppskriften kan ikke misforstås på noe tidspunkt. Det er i tillegg lagd masse videoer som viser deg hvordan den strikkes.

https://www.petiteknit.com/no/products/novice-sweater
 

Pinne 5,5 og 6 i oppskriften, men gjør deg selv en tjeneste og strikk prøvelapp! Kan hende du må opp i pinnestørrelse (eller genserstørrelse). Sånn regning kan du få hjelp til her, eller bruk din lokale garnbutikk ❤️ Siden det er påske ville jeg nok kjøpt garnet og pinnene idag, og satset på at du strikker sånn at du heller kan gå opp/ ned i størrelsen i oppskriften. Med mindre du allerede vet at du strikker løst/fast.

Endret av KaraThrace
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...