Gå til innhold

Når han kommenterer kroppen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Pleier han å være en racer på komplimenter til vanlig, eller kommer det ofte litt stakkarslig fram? Det er jo relativt kjent at mange menn ofte formulerer seg litt annerledes enn kvinner, og at kvinner ofte reagerer helt motsatt av hva mannen legger i det han sier...

Anonymkode: db4f8...194

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi menn ER klønete. Ofte kommer ting ut helt annerledes enn hva vi faktisk mener. Så er det opp til deg å svare slik at han forstår at måten han sa det på ikke kom helt riktig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Han startet å trene på nytt og snakket om muskelmasse. Jeg ble ferdig med middagen og sa noe som ,, Jeg vil ikke bli større enn deg,, Da kom kommentaren. 

Han mente ikke at jeg er tykk eller utrent, men kraftigere, rundere i form og bredere.  Føler meg som en gigantisk troll 🙈

ts

Anonymkode: 1fb78...f15

Men da kom det jo ikke plutselig og ut av det blå, hvis det faktisk var du som tok det opp først. I denne settingen blir det et litt klønete forsøk på et kompliment han kan ha følt at du fisket etter. Hvis du ikke vil ha kommentarer på noe, er første bud å ikke ta det opp i utgangspunktet. 

Anonymkode: 0ec6d...8e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Jeg liker deg selv om du er feit»

det var det han egentlig sa….

Anonymkode: e4ce4...48c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Plutselig sa han ,, Du er større enn meg, men jeg liker deg ,, . Jeg ble helt paff. Ja, jeg har kanskje et par kilo ekstra, men trodde ikke han så meg på den måten. Har aldri sett på meg som stor selv om jeg har litt kraftigere kroppsbyggning. Han er fit, men ja nok litt tynn. 

Prøvde å redde seg med ,, Sikkert pga du har fått 2 barn har kroppen blitt rundere i fasongen,, 🙈

Jeg ble virkelig overrasket og sa at det er ikke en kvinne ønsker å høre... spesielt når jeg har aldri nevnt noe om vekten min. 

Han mente jeg overreagerer pga jeg vet at han elsker meg, hvor vakker jeg er osv . 

Hadde dere reagert ? 

Anonymkode: 1fb78...f15

Tenker faktisk ikke det var slemt. Han liker deg for den du er sier han jo?

Du er jo større. Punktum. Hvorfor er det ille?

Noen menn er tynne flis,andre større...visa verce med damer.

 

Anonymkode: da6c6...202

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her

Vi har snakket om det og han beklaget. Han mente jeg bør vite at jeg er vakker og hans kommentarer bør ikke påvirke mitt selvbilde. Visste ikke at jeg var så sensitiv. Der sa jeg at han bør skaffe seg et par sosiale antenner. 

Han er tynnere enn meg og det har jeg aldri vært borti før og fokuserte på personligheten hans. Helt til han sa det på en måte som det er jeg som er ,,feitere,, Jeg er ikke overvektig, men han er veldig slank. 

For å være ærlig så mister jeg lysten på hele fyren. 

Anonymkode: 1fb78...f15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Plutselig sa han ,, Du er større enn meg, men jeg liker deg ,, . Jeg ble helt paff.

Spennende… la oss se hvor dette bærer!

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Ja, jeg har kanskje et par kilo ekstra, men trodde ikke han så meg på den måten. Har aldri sett på meg som stor selv om jeg har litt kraftigere kroppsbyggning. Han er fit, men ja nok litt tynn. 

Så du er større enn ham?

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Prøvde å redde seg med ,, Sikkert pga du har fått 2 barn har kroppen blitt rundere i fasongen,, 🙈

Og det stemmer ikke?

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg ble virkelig overrasket og sa at det er ikke en kvinne ønsker å høre... spesielt når jeg har aldri nevnt noe om vekten min. 

Forsåvidt forståelig… men han sa altså at han liker deg som du er? Så deg var ingen kritikk involvert?

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Han mente jeg overreagerer pga jeg vet at han elsker meg, hvor vakker jeg er osv . 

Men det holder ikke?

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Hadde dere reagert ? 

Dette er Kvinneguiden. Dersom det ikke fantes noe å reagere på ville kjerringene her reagert på det.

Anonymkode: aee5e...f69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

Ts her

Vi har snakket om det og han beklaget. Han mente jeg bør vite at jeg er vakker og hans kommentarer bør ikke påvirke mitt selvbilde. Visste ikke at jeg var så sensitiv. Der sa jeg at han bør skaffe seg et par sosiale antenner. 

Anonymkode: 1fb78...f15

Dette har nok fint lite med manglende sosiale antenner. Manglende sosiale antenner i denne sammenhengen ville være å si noe som er sosialt uakseptabelt. Det han sa var ikke det. Det er nok av uenighet i denne tråden til at det er etablert.
 

Dette har med hans og dine filtre å gjøre. Du filtrerer hans kommunikasjon til å blir noe du reagerer negativt på, hans filtre tilsier at det er en uskyldig (kanskje sågar en morsom) kommentar. Hadde han sagt dette til en kompis eller en dame med litt annerledes filter enn deg, ville dette aldri blitt en sak.

Men at dine og hans filtre er såpass forskjellige er et tegn på at dere bør ta en prat sammen, sånn at dere kan få justert hva som er ok å si eller ikke til hverandre. Ellers blir dette neppe siste gang det blir en sak ut av en, for ham, uskyldig kommentar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...