Gå til innhold

Når han kommenterer kroppen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Plutselig sa han ,, Du er større enn meg, men jeg liker deg ,, . Jeg ble helt paff. Ja, jeg har kanskje et par kilo ekstra, men trodde ikke han så meg på den måten. Har aldri sett på meg som stor selv om jeg har litt kraftigere kroppsbyggning. Han er fit, men ja nok litt tynn. 

Prøvde å redde seg med ,, Sikkert pga du har fått 2 barn har kroppen blitt rundere i fasongen,, 🙈

Jeg ble virkelig overrasket og sa at det er ikke en kvinne ønsker å høre... spesielt når jeg har aldri nevnt noe om vekten min. 

Han mente jeg overreagerer pga jeg vet at han elsker meg, hvor vakker jeg er osv . 

Hadde dere reagert ? 

Anonymkode: 1fb78...f15

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er større enn meg, men jeg liker deg? Som i at han liker deg på tross av at du er større enn han? Som om det er noe man i utgangspunktet ikke skal like?

jeg hadde ikke blitt glad for en slik kommentar nei

Anonymkode: b32ef...ad7

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt du ble satt ut og lei deg. Men samtidig; om den man står nærmest ikke kan kommentere kropp, hvem kan da gjøre det?  Dog var hans kommentar meget intetsigende; hva var poenget/hensikten? Dersom han ønsker å ta opp vekt av feks bekymring for helse eller noe, burde han forklart det og tydeliggjort motivet. Måten dette ble sagt på virker litt mer tilfeldig og tankeløst. Hvorfor ikke spørre hva han mente? Hva han ønsker å oppnå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lill3My skrev (Akkurat nå):

Skjønner godt du ble satt ut og lei deg. Men samtidig; om den man står nærmest ikke kan kommentere kropp, hvem kan da gjøre det?  Dog var hans kommentar meget intetsigende; hva var poenget/hensikten? Dersom han ønsker å ta opp vekt av feks bekymring for helse eller noe, burde han forklart det og tydeliggjort motivet. Måten dette ble sagt på virker litt mer tilfeldig og tankeløst. Hvorfor ikke spørre hva han mente? Hva han ønsker å oppnå?

Enig, virker veldig rart. Sammenlignet med seg selv, virker surrete og irrelevant. 
Enig i at det kan være lurt å undersøke hensikten

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Upassende og taktløs kommentar fra han. Skjønner godt at du føler den traff ømt.

Du skulle svaret han med "du er mye dummere enn meg, men jeg liker deg". Neida! Joda..

Men tror det er en forsnakkelse som han ikke mente noe vondt med, så prøv å ikke ta det til deg for mye. 

  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lill3My skrev (1 minutt siden):

Skjønner godt du ble satt ut og lei deg. Men samtidig; om den man står nærmest ikke kan kommentere kropp, hvem kan da gjøre det?  Dog var hans kommentar meget intetsigende; hva var poenget/hensikten? Dersom han ønsker å ta opp vekt av feks bekymring for helse eller noe, burde han forklart det og tydeliggjort motivet. Måten dette ble sagt på virker litt mer tilfeldig og tankeløst. Hvorfor ikke spørre hva han mente? Hva han ønsker å oppnå?

Han startet å trene på nytt og snakket om muskelmasse. Jeg ble ferdig med middagen og sa noe som ,, Jeg vil ikke bli større enn deg,, Da kom kommentaren. 

Han mente ikke at jeg er tykk eller utrent, men kraftigere, rundere i form og bredere.  Føler meg som en gigantisk troll 🙈

ts

Anonymkode: 1fb78...f15

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det spørs jo litt hvem som sier det og hvordan. Fra en fersk date er det en absolutt deal breaker. Fra mannen som har gitt meg barna eller vært sammen med meg lenge, betyr det ingenting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg overreagerer, men jeg er av den oppfattning at man ikke kommenterer andres utseende hvis man ikke har noe fint å si. 

Ts 

Anonymkode: 1fb78...f15

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres jo ut som en elendig formulering, som skulle være ment som et kompliment. 

Jeg er enig i at det ikke var en fin ting å si, og at "å redde seg selv" gjør bare vondt verre. Et unnskyld ville vært mye bedre. Han dreit på draget, ganske enkelt. 

Anonymkode: 48639...bcc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en tonedøv kommentar. Virker ikke som han har verdens beste sosiale antenner. Jeg skjønner at det var en sårende kommentar, men hvis jeg var deg ville jeg ikke lagt for mye i det. Tror ikke han mente noe vondt med det. La det gli forbi, men hvis han fortsetter å komme med slike kommentarer må han oppdras og få klarere tilbakemeling.

Anonymkode: 80e47...97b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker said:

Plutselig sa han ,, Du er større enn meg, men jeg liker deg ,, . Jeg ble helt paff. Ja, jeg har kanskje et par kilo ekstra, men trodde ikke han så meg på den måten. Har aldri sett på meg som stor selv om jeg har litt kraftigere kroppsbyggning. Han er fit, men ja nok litt tynn. 

Prøvde å redde seg med ,, Sikkert pga du har fått 2 barn har kroppen blitt rundere i fasongen,, 🙈

Jeg ble virkelig overrasket og sa at det er ikke en kvinne ønsker å høre... spesielt når jeg har aldri nevnt noe om vekten min. 

Han mente jeg overreagerer pga jeg vet at han elsker meg, hvor vakker jeg er osv . 

Hadde dere reagert ? 

Anonymkode: 1fb78...f15

Dette er en pen måte å si at han kanskje synes du skal gå ned i vekt, eller ikke er pen, men han liker personigheten din. Du bør finne deg noe bedre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du større enn han? Dersom ja, hvordan trodde du at han så på deg?

Synes det høres ut som en glipp fra han sin side, virker som det plager han ja.

Uansett er jo dette noe et par som har barn bør kunne diskutere. 

Anonymkode: 9cad5...7de

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Han startet å trene på nytt og snakket om muskelmasse. Jeg ble ferdig med middagen og sa noe som ,, Jeg vil ikke bli større enn deg,, Da kom kommentaren. 

Han mente ikke at jeg er tykk eller utrent, men kraftigere, rundere i form og bredere.  Føler meg som en gigantisk troll 🙈

ts

Anonymkode: 1fb78...f15

Høres mest ut som et hjelpeløst forsøk på et kompliment, som kom feil ut, en at han hadde onde hensikter med kommentaren, men selvfølgelig du som velger hvordan du ønsker å tolke det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er du større enn han? Dersom ja, hvordan trodde du at han så på deg?

Synes det høres ut som en glipp fra han sin side, virker som det plager han ja.

Uansett er jo dette noe et par som har barn bør kunne diskutere. 

Anonymkode: 9cad5...7de

Vi har ikke barn sammen. Har nettopp blitt  kjærester. Barn jeg fikk mange år før han formet meg rundere 😅

For å være ærlig har jeg aldri sett meg som større enn han. Ja, kanskje litt annen kroppfasong, men nå har hele bilde endret seg. 

ts

 

Anonymkode: 1fb78...f15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tobias001 skrev (9 minutter siden):

Dette er en pen måte å si at han kanskje synes du skal gå ned i vekt, eller ikke er pen, men han liker personigheten din. Du bør finne deg noe bedre

Jeg mener at han kunne vært mer muskuløs og høyere, men det kunne jeg aldri sagt. 
ts

Anonymkode: 1fb78...f15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er du større enn han? Dersom ja, hvordan trodde du at han så på deg?

Synes det høres ut som en glipp fra han sin side, virker som det plager han ja.

Uansett er jo dette noe et par som har barn bør kunne diskutere. 

Anonymkode: 9cad5...7de

Men nå virker det ikke som at målet til mannen var å påpeke størrelsen, men å fremheve at det ikke var av stor betydning for han. Da ville det vært mer naturlig å si «synes ikke du skal tenke for mye på det, jeg elsker deg helt uavhengig av størrelse»

Anonymkode: 304ca...472

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men det var jo du som startet ut av det blå under måltidet med å si «jeg vil ikke bli større enn deg» da du var ferdig å spise? Kanskje ble han såpass satt ut at han svarte uten å tenke seg om. Kanskje svarte han bare ærlig «du er jo større en meg, men det bryr jeg meg ikke om». Spiller det noen rolle? Fyren liker jo DEG! Du er hårsår; det var jo du som startet det hele, da må du tåle å få svar

Anonymkode: 4468a...eaf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært dealbreaker for meg

Anonymkode: 7de48...963

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WhisperingWind

Hmmm. Jeg hadde nok blitt litt fornærmet om den som liksom skal digge meg og kroppen min kom med en sånn kommentar. 
 

Men samtidig så tror jeg jeg skjønner at han ikke tenkte over det han sa på en negativ måte.

At når du sier du ikke vil bli større enn han så ploppet det ut at du allerede er litt større enn han mht kroppsmasse kontra høyde og vekt og det synes ikke han gjøre noe for han synes du er flott som du er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, menn er litt mer rett frem i kommunikasjonen. Du burde høre hvordan vi prater til hverandre 

Anonymkode: 0f32e...4d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...