Gå til innhold

Finne avstukket tarantell?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Som araknofob: fytti F*** i h****** !!!

Anbefaler deg å finne fram flammekasteren med en gang.

Morsomt nok skjedde det samme med en kar jeg var i militæret med for mange herrens år siden, men det endte med at den fant veien inn til naboen, og ble dæljet i hjel med kost av husets far som hadde samme tilstand som meg.

Anonymkode: b5e37...7f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Røm.

Å plis, lov meg at dette ikke er i Trøndelag? 

Anonymkode: cfcd0...325

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Fjortisen i huset kjøpte tarantell uten lov fra meg og barnefar. Jeg har alltid vært redd for ederkopper og ble mildt sagt forbanna når jeg fikk vite det, men til slutt aksepterte jeg bomkjøpet så lenge han lovte å ha j*velskapen på rommet.

Nå har denne "nydelige" skapningen stukket av fra glassburet og er på fri fot. Siden tenåringen er sløv med å lukke døra kan den være hvor som helst i huset.

Tips til hvordan finne bortkommen ederkopp?

Jeg kan ikke love at jeg ikke skal "tråkke" på den...

Anonymkode: 69215...135

Den dør sikkert snart av kulda.

Anonymkode: 32922...ccb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Fjortisen i huset kjøpte tarantell uten lov fra meg og barnefar. Jeg har alltid vært redd for ederkopper og ble mildt sagt forbanna når jeg fikk vite det, men til slutt aksepterte jeg bomkjøpet så lenge han lovte å ha j*velskapen på rommet.

Nå har denne "nydelige" skapningen stukket av fra glassburet og er på fri fot. Siden tenåringen er sløv med å lukke døra kan den være hvor som helst i huset.

Tips til hvordan finne bortkommen ederkopp?

Jeg kan ikke love at jeg ikke skal "tråkke" på den...

Anonymkode: 69215...135

For en merkelig ting å skrive. Hadde gjort seg bedre med far og meg/ mor eller oss foreldrene.

Uansett, jeg hadde nok ikke klart å legge meg med en løs tarantella i hus.

Anonymkode: 31469...c5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tarantellen er funnet. Guttungen kommer til å bli trist, men sånn går det.

Ts

Anonymkode: 69215...135

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Tarantellen er funnet. Guttungen kommer til å bli trist, men sånn går det.

Ts

Anonymkode: 69215...135

Er den død?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Den første artikkelen handler om en som la hånden over den da den krøp opp armen. Det skal man ikke gjøre, man skal ikke gjøre det slik at det ikke er noen utvei med egen hånd. Grunnleggende håndtering av edderkopp 101 egentlig...

Anonymkode: 7f7b1...512

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor bor du?! Prøver å finne ut om vi er naboer.... 

Anonymkode: 6d6ed...232

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Dei liker seg på varme fuktige plassar.

Anonymkode: 796a5...1a0

Jepp så hun burde sjekke opp om den har rotet seg inn i slufsa.

Anonymkode: 20864...a4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tarantellen er funnet. Guttungen kommer til å bli trist, men sånn går det.

Ts

Anonymkode: 69215...135

Drepte du den? :s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du drepte den ikke ts?

Anonymkode: c7f5f...8c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Tarantellen er funnet. Guttungen kommer til å bli trist, men sånn går det.

Ts

Anonymkode: 69215...135

Dette er rett og slett så trist og tragisk å lese. Blir seriøst lei meg. Jobb med fobien din. Det krever veldig lite innsats. Ingen voksne mennesker behøver å gå rundt med edderkoppfobi. Nå har du avlivet et levende vesen pga. hva? Myter og kunnskapsløshet. Edderkopper er veldig stedbundne og ønsker bare å være i hulen sin. Det er derfor de er helt ok dyr å ha i relativt små glassbur. De er veldig skjøre og kan dø bare av et bittelite fall. De har ikke noe ønske om å løpe rundt, oppsøke mennesker eller krabbe på ryggen til noen. Hvorfor skulle de det? 

Anonymkode: 7cc87...a99

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/27/2024 at 1:04 AM, AnonymBruker said:

Indiske trelevende tarantellaer i handelen er oftest av typen Poecilotheria og ansees som dyr for viderekomne eiere. Sannsynligheten for at det var dette TS hadde er liten da de både er vanskelige å få tak i, dyrere og ikke minst er sjansen for at noen selger en slik til en tenåring uten erfaring lav. De fleste tarantellaer i hobbyen er av typen "New world" og bakkelevende og som regel både lite aggressive og svært lite giftige. De sparker gjerne hår på deg for å forsvare seg som er vondt da, kan sammenlignes med brennesler. 

Har hatt en Poecilotheria på midlertidig vift mens jeg har skiftet underlag i buret og de er utrolig raske. 

Har også hatt tarantell på rømmen en gang, hun fant jeg i klesskapet. Hadde solid bur, men det var en diger jævel som hadde brutt opp buret så da ble det lås 😅 Dersom guttungen ønsker seg ny tarantell vil jeg absolutt anbefale bur man kan sette skikkelig lås på. 

Anonymkode: 30414...41a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...