Gå til innhold

Finne avstukket tarantell?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fjortisen i huset kjøpte tarantell uten lov fra meg og barnefar. Jeg har alltid vært redd for ederkopper og ble mildt sagt forbanna når jeg fikk vite det, men til slutt aksepterte jeg bomkjøpet så lenge han lovte å ha j*velskapen på rommet.

Nå har denne "nydelige" skapningen stukket av fra glassburet og er på fri fot. Siden tenåringen er sløv med å lukke døra kan den være hvor som helst i huset.

Tips til hvordan finne bortkommen ederkopp?

Jeg kan ikke love at jeg ikke skal "tråkke" på den...

Anonymkode: 69215...135

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

😂 unnskyld meg 🤪 Kanskje du burde starte med eksponeringsterapi? Mange videoer på youtube. Er ikke spesielt glad i de sjøl, men har greid å komme over verste skrekken (ikke bare med youtube). 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

svartkatt skrev (1 minutt siden):

😂 unnskyld meg 🤪 Kanskje du burde starte med eksponeringsterapi? Mange videoer på youtube. Er ikke spesielt glad i de sjøl, men har greid å komme over verste skrekken (ikke bare med youtube). 

Det er noe med dem som bare føles så naturstridig. Man blir jo litt nervøs rundt de, sikkert pga evolusjon og våre basiske instinkter.

Tanken på at den kan krabbe opp ryggen min når jeg sitter på sofaen og ser tv er bare helt pyton

Anonymkode: 69215...135

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da naboen mistet sin tarantella for noen år siden fant de den bak kjøleskapet. Sjekk der 

Anonymkode: f6aed...421

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde flyttet ut.  Book hotell og send regninga til ungen/ evnt. tving han til å ta ut av oppvaskmaskinen resten av livet.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok den vil unngå dere så godt det lar seg gjøre. De gjør som regel det uansett størrelse. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

😂 nydelig!

Edderkopper trives i mørke kroker. Bak og under ting er et godt sted å starte. Har dere kikket skikkelig oppunder senga på rommet f.eks? Ellers vil jeg tro den tiltrekkes av varmekilder, bak panelovn eller kjøleskap som foreslått over her.

Lykke til og god påske! 🐥🕷️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde løpt ut av huset å satt fyr på fanskapet. Neste ville jeg gått inn for å gjøre sønnen arveløs. Er det en skapning som bør utryddes er det edderkopper! Spesielt djevelen selv av de svære jævlan.

Anonymkode: 15ee9...98c

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det jo bare en ting å gjøre: finn frem lykter og let systematisk gjennom hele huset. Start med 14-åringens rom, sannsynligvis er den jo der et sted. 
 

Jeg har hatt tarantell. De er som regel helt harmløse, altså. Men jeg skjønner jo at det ikke er så gøy å ikke helt vite hvor den er 😅

Anonymkode: f2a85...e30

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dei liker seg på varme fuktige plassar.

Anonymkode: 796a5...1a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Praktisk med en tarantella løs som tar seg av insektene du har i huset 😃

Ellers er de ikke farlige hvis det er en trøst.. Bare å lete i vei ;) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bigote skrev (1 minutt siden):

Praktisk med en tarantella løs som tar seg av insektene du har i huset 😃

Ellers er de ikke farlige hvis det er en trøst.. Bare å lete i vei ;) 

Kjedelig om det viser seg at den er gravid eller har egg 🫣😂😂 

Anonymkode: f6aed...421

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Jeg hadde løpt ut av huset å satt fyr på fanskapet. Neste ville jeg gått inn for å gjøre sønnen arveløs. Er det en skapning som bør utryddes er det edderkopper! Spesielt djevelen selv av de svære jævlan.

Anonymkode: 15ee9...98c

😂🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei fysj jeg hadde død!  Hadde sikkert brent ned huset! 

De trives vel på mørke fuktige steder.. Kan jo hende noe mat i glassburet vil lokke den tilbake, men den finner vel mat alle andre steder... 

Anonymkode: daeb5...214

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Please si at du bor vanvittig langt unna meg 

Anonymkode: 1958e...a1f

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste om en som rømte fra en dyrebutikk. Den fant de igjen på Princess-butikk i samme senter, innimellom noe sengetøy. Så de kan åpenbart gå langt, klatre og er ikke så opptatt av fuktighet. Jeg hadde vurdert å brenne ned huset...

Anonymkode: 1abec...70f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sweet dreams

Anonymkode: 752bf...f8e

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Please si at du bor vanvittig langt unna meg 

Anonymkode: 1958e...a1f

Håper det viser seg å være naboen din..

Anonymkode: b5d3b...81e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Det er noe med dem som bare føles så naturstridig. Man blir jo litt nervøs rundt de, sikkert pga evolusjon og våre basiske instinkter.

Tanken på at den kan krabbe opp ryggen min når jeg sitter på sofaen og ser tv er bare helt pyton

Anonymkode: 69215...135

Det er ingenting naturstridig med edderkopper. De var på jorda langt før oss egentlig. Vær snill og ikke drep den. Du skal fange den med en stor salat bolle, gjerne gjennomsiktig. Og la sønnen ta den tilbake i rommet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...